2701
Sök

Tråkigt när folk inte kan betala sina skulder!

624 Inlägg
12 december 2007
Tråkigt
men faktum e att han kansche inte har pengar och hänger du honom kansche han alldrig betalar dig ;
nu vet jag inte hur mycke det handlar om men jag hade ju  FU--- honom bara för sakens skull

Peace

PS" jag har börjat min Angermanagment kurs nu smile

Nightrider
32 Inlägg
12 december 2007
demaon du kan väll driva in de , du e ju bra på det smile

70 Inlägg
12 december 2007
968turbo skrev:
Hej!

Tänkte kolla läget hur ni ställer er till att "hänga ut" medlemmar från garget.org som inte gjort rätt för sig i samband med en bilaffär. Jag tycker att det är förjävligt när man inte kan lita på folk som säger att de ska betala så fort de får möjlighet och sen skiter i det.

Jag har gjort en bilaffär med en kille som är mycket aktiv på denna sajt, men han vägrar att prata med mig, han svarar inte på PM och han svarar inte när jag ringer och så vidare. Jag antar att det är för han inte vill betala. Nu är det inte så mycket pengar det handlar om utan några tusenlappar, men jag tycker allafall att det är så sjukt dåligt att folk inte kan göra rätt för sig.

Därför fundera jag på att hänga ut personen på detta forum. Vad tycker ni om det?

//PG

Hur såg avtalet ut er i emellan?

I alla privataffärer jag gjort betalar köparen i samma stund som säljaren lämnar ifrån sig varan.

279 Inlägg
14 december 2007
968turbo skrev:
Hej!

Tänkte kolla läget hur ni ställer er till att "hänga ut" medlemmar från garget.org som inte gjort rätt för sig i samband med en bilaffär. Jag tycker att det är förjävligt när man inte kan lita på folk som säger att de ska betala så fort de får möjlighet och sen skiter i det.

Jag har gjort en bilaffär med en kille som är mycket aktiv på denna sajt, men han vägrar att prata med mig, han svarar inte på PM och han svarar inte när jag ringer och så vidare. Jag antar att det är för han inte vill betala. Nu är det inte så mycket pengar det handlar om utan några tusenlappar, men jag tycker allafall att det är så sjukt dåligt att folk inte kan göra rätt för sig.

Därför fundera jag på att hänga ut personen på detta forum. Vad tycker ni om det?

//PG

man ska inte kasta sten i ett glashus elr va heter d?du kanske ska lägga till att du bytte bort en mc mot bilen o sa att förgasaren skulle "ställas in" för mcn gick som en kratta,men vilket som så va förgasaren skrot o ägarn du bytte me blev nog ganska arg för d o ville nog inte ha mer me dej o göra för han kände sig lurad,o du kan nog kolla va som kosta mest,byte av förgasare elr ena halvan på grillen te bilen samt cdväxlar kabel o va d nu va mer,kommer nog en hel tråd till om d för dom som vill höra d,ha d bra

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

Darth Vader
1 644 Inlägg
14 december 2007
Nu blev jag nyfiken på hur du vet detta om trådskaparen, då han  bara varit reggad ett par dagar?

Braaaaap?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 december 2007
DoWahDiddy skrev:
Nu blev jag nyfiken på hur du vet detta om trådskaparen, då han  bara varit reggad ett par dagar?

Började fundera lite jag också.
Kanske det är han som nästan blev uthängd?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Darth Vader
1 644 Inlägg
14 december 2007
Känns lite så, då det är den första som tänt till på ämnet....

Förklaring kommer väl
Senast redigerat av DoWahDiddy (14 december 2007)

Braaaaap?

8 156 Inlägg
14 december 2007
Tror snarare att han känner den som är den ena parten i målet.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

15 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Mellqvisten skrev:
968turbo skrev:
Hej!

//PG

man ska inte kasta sten i ett glashus elr va heter d?du kanske ska lägga till att du bytte bort en mc mot bilen o sa att förgasaren skulle "ställas in" för mcn gick som en kratta,men vilket som så va förgasaren skrot o ägarn du bytte me blev nog ganska arg för d o ville nog inte ha mer me dej o göra för han kände sig lurad,o du kan nog kolla va som kosta mest,byte av förgasare elr ena halvan på grillen te bilen samt cdväxlar kabel o va d nu va mer,kommer nog en hel tråd till om d för dom som vill höra d,ha d bra

Vad kul att det för mig framkommer helt nya fakta. Eftersom jag håller på en hel del med motorcyklar låter det för mig helt orimligt att en förgasare skulle vara "skrot" efter 3300 mil, men självklart hade jag hjälpt till att åtgärda detta om så är fallet. För jag vill absolut INTE lura någon. Dessutom har jag både förgasare, nålar och munstycken som skulle passat hojen så kostnaden skulle varit noll eller i af väldigt lite om du hade kontaktat mig.

Det som stör mig är att det först kommer massor med undanflykter för att man inte har pengar, jag godtog detta av gav mer tid men sedan är personen i fråga helt okontaktbar. Det låter i mina öron mer som man håller sig undan än att man är sur över en förgasare.

Dessutom har personen själv sagt via mail att kostnaden var ok och att han skulle betala "direkt" men det kom aldrig några pengar.

Jag tycker att du nu ska ta kontakt med mig så vi kan göra upp detta eftersom annars kommer du snart att betraktas som en mycket oärlig person och det skulle väl inte vara så kul med tanke på att du verkar handla en del med bilar...

Så se till att maila, PMa, SMSa eller ring mig nu innan du gör bort dig mer...

//PG

15 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
John87 skrev:
DoWahDiddy skrev:

Började fundera lite jag också.
Kanske det är han som nästan blev uthängd?

Ja, det är upp till er och gissa hur han kan veta så mycket... wink Han verkar nästa för bra insatt för att vara helt oskyldig eller? cool

//PG

279 Inlägg
16 december 2007
nä o ja hade inte dom pengarna i början heller o ja skicka inte iväg hojjen dom första månaderna för ja inte hade råd,o ja tycker oxå d e jävligt konstigt att du inte visste d va ngt annat än att bara ställa in förgasarn,så ja har redan förlorat en jävla massa pengar på o fått byta bort en mc som går som en kratta så du får kalla mej hur oärlig du vill för d ger ja blanka fan i me tanke på att du inte e ett dugg bättre själv så ska du kräva pengar av mej så kräver ja d av dej..men nu har ja ju inge kvitto på den affären så nu kan ja inte kräva nå pengar av dej därför inser ja att ja helt enkelt förlora pengar på d bytet o därmed inte har ngt mer o göra me dej,ha det

15 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
Mellqvisten skrev:
nä o ja hade inte dom pengarna i början heller o ja skicka inte iväg hojjen dom första månaderna för ja inte hade råd,o ja tycker oxå d e jävligt konstigt att du inte visste d va ngt annat än att bara ställa in förgasarn,så ja har redan förlorat en jävla massa pengar på o fått byta bort en mc som går som en kratta så du får kalla mej hur oärlig du vill för d ger ja blanka fan i me tanke på att du inte e ett dugg bättre själv så ska du kräva pengar av mej så kräver ja d av dej..men nu har ja ju inge kvitto på den affären så nu kan ja inte kräva nå pengar av dej därför inser ja att ja helt enkelt förlora pengar på d bytet o därmed inte har ngt mer o göra me dej,ha det

Ja vad ska man säga... Undanflykterna fortsätter. Men om du bytte bort hojen kan du ju inte fixat felet på förgasarna. Jag är fortfarande helt övertygad att en synkning var det enda som skulle behövas. Förgasare blir nämligen inte "skrot" efter 3000 mil.

Det är ju bra att denna tråd ligger ute så alla kan se hur du utför dina affärer. Hoppas att du sköter dina affärer på ett snyggare sätt i framtiden!

//PG

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 december 2007
ni får anlita medlarna från grannfejden..

Bmw osv..

279 Inlägg
17 december 2007
r
968turbo skrev:
Mellqvisten skrev:

Ja vad ska man säga... Undanflykterna fortsätter. Men om du bytte bort hojen kan du ju inte fixat felet på förgasarna. Jag är fortfarande helt övertygad att en synkning var det enda som skulle behövas. Förgasare blir nämligen inte "skrot" efter 3000 mil.

Det är ju bra att denna tråd ligger ute så alla kan se hur du utför dina affärer. Hoppas att du sköter dina affärer på ett snyggare sätt i framtiden!

//PG

haha ja mina affärer e d inga bekymmer för,efter affären me dej så har ja insett att d e likabra o skriva kvitto,o mcn hade att gått mer än 3tusen så om du hfar bytt förgasare ngn gång d har ja ingen aning om,.
Så håll gärna kvar tråden för min del för då ser folk va bra du oxå e o göra affär med.ha d fint o lycka till.

624 Inlägg
18 december 2007
vad var det för mc ;; Säg inte en R6a med dynokit på för det låter som det ;;
jag köpte nämligen en R6a med dino kit på men den gick som bajs s¨å fort den blev varm o man gasar den lite så ville den inte den dog bara
men men jag fick tillbaks pengarna + lite till ..det var nån från munkedal eller nåt som hade den

279 Inlägg
18 december 2007
deamon skrev:
vad var det för mc ;; Säg inte en R6a med dynokit på för det låter som det ;;
jag köpte nämligen en R6a med dino kit på men den gick som bajs s¨å fort den blev varm o man gasar den lite så ville den inte den dog bara
men men jag fick tillbaks pengarna + lite till ..det var nån från munkedal eller nåt som hade den

nej som tur var så va d inte en sån dyr mc,en gsx-r 750 som gick som en kratta under 2500rpm.

624 Inlägg
18 december 2007
då förstår jag
har han bytt nålar och annat så e det ju inte konstigt
ofta gör folk detta de monterar på dino kit (andra nålar ,filter mm)
men det funkar inte på alla hojar
hade det på min R1a och det funkade men det funkar tydligen inte så bra med förgasar motorer med för lite volym
Lycka till iallafall

15 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Mellqvisten skrev:
r
968turbo skrev:
Mellqvisten skrev:

//PG

haha ja mina affärer e d inga bekymmer för,efter affären me dej så har ja insett att d e likabra o skriva kvitto,o mcn hade att gått mer än 3tusen så om du hfar bytt förgasare ngn gång d har ja ingen aning om,.
Så håll gärna kvar tråden för min del för då ser folk va bra du oxå e o göra affär med.ha d fint o lycka till.

Nu får du ge dig. Håll dig till sanningen någon gång! Hojen hade 3300 mil när jag sålde den till dig och det fanns inte en repa på den. Det var två märken på tanken som var 1 mm i diameter. Jag har mycket svårt att tro att inte mätarställningen inte skulle stämma. Jag hade inte bytt förgasare under tiden jag har haft cykeln. Dessutom var det när jag kom ner till Grums som hojen börja gå illa på låga varv, det hade den inte gjort tidigare.
Du kollade, provkörde och godkände hojen i det skick den var när affären gjordes. Jag talade om att den gick illa på låga varv och att förgasarna behövdes kollas över. Vad har jag gjort för fel då?

Sen är det ju så att jag hittade massor med skavanker när jag kom hem på din BMW som jag bytte åt mig, och dessa har jag inte ens nämn något om än. Jag vill inte att denna tråd ska sjunka lägre än vad den är nu... Så jag tycker att du ska inse att du inte skött denna affär speciellt bra. Som tur är så har jag också lärt mig att man ska ha kvitto på allt. Speciellt om när man gör affär med sånna oseriösa personer som Mellqvisten!!!

//PG

15 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
deamon skrev:
då förstår jag
har han bytt nålar och annat så e det ju inte konstigt
ofta gör folk detta de monterar på dino kit (andra nålar ,filter mm)
men det funkar inte på alla hojar
hade det på min R1a och det funkade men det funkar tydligen inte så bra med förgasar motorer med för lite volym
Lycka till iallafall

Hej, vad jag vet satt det inget dynojetkit på denna hoj...

191 Inlägg
18 december 2007
Jag brukar ha som regel att alltid skriva kvitto och att gå och posta ägarbeviset tillsammans direkt efter köpet.

Sök