3217
Sök

Norr Vs Söder

Sleeper
3 084 Inlägg
9 januari 2008
min granne har alltid garagedörren öppen och S60:in olåst med nyckeln i bara så ni vet wink
även då han är borta.
Senast redigerat av Sushikocken (9 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

307 Inlägg
9 januari 2008
Sushikocken skrev:
min granne har alltid garagedörren öppen och S60:in olåst med nyckeln i bara så ni vet wink
även då han är borta.

Hmm, kan inte det där klassas som uppmaning till brott?

Sleeper
3 084 Inlägg
9 januari 2008
hup__ skrev:
Sushikocken skrev:
även då han är borta.

Hmm, kan inte det där klassas som uppmaning till brott?

klart det kan...

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

98 Inlägg
9 januari 2008
twin_cam skrev:
Vi kan enas om att enda fördelen med södra sverige är att man slipper packa matsäck, sovsäck och förbereda övernattning för att åka till grannen, som man måste i norrland wink (skoj, obs!)

Sen slipper man gå upp två timmar i förväg för att elda under bilen så att oljan ska bli flyttande igen efter nattens kyla tongue

vissa här pratar om fördelen med Stockholm.. men fördelen med övriga landet måste väl vara att man inte måste åka 2 timmar i förväg för att hinna till jobbet i tid som ligger 10km bort?

111 Inlägg
9 januari 2008
Söder= Medborgarplatsen Norr= St:eriksplan

tongue.... OBS "skojj"tongue

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

Förjaevle Brao
555 Inlägg
9 januari 2008
bor i guds paradis värmland å har 10 mil te närmaste storstad (karlstad)...funkar skitbra;)

264 Inlägg
10 januari 2008
Xtravagant skrev:
Jag ska inte fortsätta tråden med att någon rules men jag ska ge er alla en tankeställare.
Om vi säger som så att Norrland eller Skåne skulle bli självständiga så tror jag det skulle bli en intressant situation.
Eftersom att olika människor ska sitta och säga vilket som är bäst är bortkastad enligt min mening så täbkte jag att man kan vända på det.
Det är ju trots allt människor som bor i norrland som tycker det är bra och människor i skåne tycker det är bra osv.

Hur många tror Norrland respektive Skåne skulle klara sig som eget "LAND"...
Som jag förstår det så bidrar inte Norrland med allt för mycket till sveriges stadskassa.
Sen måste jag få säga att alla som säger att skåningar är "halvdanskar" eller "inhyrda" "låtsassvenskar" osv, vi skåningar tar inte det som en förolämpning, tvärtom.
Man är ju hellre halvdansk än en 08:a...

Jag tror inte många skåningar skulle tveka om frågan om självständighet skulle komma upp till ytan...
Värt att tänka på!
Bit inte den hand som föder dig!

repetarar vad decibel sa..
Tittar man på de 10 största företagen i sverige, dom omsätter tillsammans cirka 1120 miljarder kr per år.

668 miljarder omsätts norr om Sundsvall
523 miljarder omsätts söder om Sundsvall

Slår man ut det baserat på invånare, så omsätter "norrland" 75% mer pengar än vad söder gör, beräknat per invånare.
Källa: Dagens Industri för några dagar sedan

2 271 Inlägg
10 januari 2008
Toypon skrev:
twin_cam skrev:
Vi kan enas om att enda fördelen med södra sverige är att man slipper packa matsäck, sovsäck och förbereda övernattning för att åka till grannen, som man måste i norrland wink (skoj, obs!)

Sen slipper man gå upp två timmar i förväg för att elda under bilen så att oljan ska bli flyttande igen efter nattens kyla tongue

vissa här pratar om fördelen med Stockholm.. men fördelen med övriga landet måste väl vara att man inte måste åka 2 timmar i förväg för att hinna till jobbet i tid som ligger 10km bort?

Jag har 10 km till jobbet och det tar ungefär 8-10 min till jobbet, på södermalm.
2 timmar i förväg är väl lite att ta i va? kanske om man bor i södertälje och jobbar på arlanda möjligen.

167 Inlägg
10 januari 2008
NiMroD skrev:
Tittar man på de 10 största företagen i sverige, dom omsätter tillsammans cirka 1120 miljarder kr per år.

Slår man ut det baserat på invånare, så omsätter "norrland" 75% mer pengar än vad söder gör, beräknat per invånare.

Antar att du då snackar om de stora gruv, skogs och energibolagen då i första hand. Även om det är många norrlänningar som jobbar där så är det väl långt ifrån alla? Så egentligen är det en bråkdel norrlänningar som "försörjer" stora delar av landet isf smile. Väldigt snedvriden syn men ändå!

Även om jag ogillar snö så tar jag det alla gånger före det mögiga grådassiga blåsregn vi har här nere hela vintrarna! Problemet jag ser med norrland är isoleringen! Jag älskar att resa och från skåne kör du till Berlin lika snabbt som du kör till Sthlm. Vilken stad är intressantast? wink

Maskinförare
1 163 Inlägg
10 januari 2008
Overmann skrev:
NiMroD skrev:

Antar att du då snackar om de stora gruv, skogs och energibolagen då i första hand. Även om det är många norrlänningar som jobbar där så är det väl långt ifrån alla? Så egentligen är det en bråkdel norrlänningar som "försörjer" stora delar av landet isf smile. Väldigt snedvriden syn men ändå!

Även om jag ogillar snö så tar jag det alla gånger före det mögiga grådassiga blåsregn vi har här nere hela vintrarna! Problemet jag ser med norrland är isoleringen! Jag älskar att resa och från skåne kör du till Berlin lika snabbt som du kör till Sthlm. Vilken stad är intressantast? wink

Skulle nog vilja säga att det är en vanesak, ungefär som med bilmärken. Det blir lätt att man kör på samma märke som ens föräldrar gör. jag är en av dom som kör samma märke.
Spelar väl ingen roll vad det är för typ av företag, frågan var väl hur mycket dom drog in till stadskassan. Och 75% mer än söder ?! säger inte det en hel del? Det jag tycker är tråkigt. Är att alla pengar man skickar ner till söder, får man en hundskit tillbaka. varför inte fördela ut alla pengarna lika över hela landet. Det om nånting skulle väl bli rättvist, fast om man nu skulle hålla "norrlands pengarna" kvar här uppe. skulle det nog bli jobbigt för dom i södra sverige.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Sleeper
3 084 Inlägg
10 januari 2008
Overmann skrev:
NiMroD skrev:

ja, nuförtiden så finns det nått som kallas flygplan smile det blir ju ungefär lika dyrt som att ta bilen när man ska över den där bron..
Senast redigerat av Sushikocken (10 januari 2008)

Sleeper
3 084 Inlägg
10 januari 2008
_Spawned_ skrev:
Skulle nog vilja säga att det är en vanesak, ungefär som med bilmärken. Det blir lätt att man kör på samma märke som ens föräldrar gör. jag är en av dom som kör samma märke.
Spelar väl ingen roll vad det är för typ av företag, frågan var väl hur mycket dom drog in till stadskassan. Och 75% mer än söder ?! säger inte det en hel del? Det jag tycker är tråkigt. Är att alla pengar man skickar ner till söder, får man en hundskit tillbaka. varför inte fördela ut alla pengarna lika över hela landet. Det om nånting skulle väl bli rättvist, fast om man nu skulle hålla "norrlands pengarna" kvar här uppe. skulle det nog bli jobbigt för dom i södra sverige.

Håller med, vi får skitvägar medan soffliggarna i sthlm får finvägarna

167 Inlägg
10 januari 2008
Sushikockenja skrev:
nuförtiden så finns det nått som kallas flygplan smile det blir ju ungefär lika dyrt som att ta bilen när man ska över den där bron..

Vem fan vill åka flygplan när man kan köra bil? Jag trodde att det här var en sida för bilintresserade! big_smile
Men det är inte bara närheten till kontinenten som jag snackar om. Här nere är ju allt mer koncentrerad (på gott och ont).

_Spawned_ skrev:

Jag försökte inte på något sätt förminska norrlands bidrag, snarare tvärtom. Men att lägga alla pengar Sverige drar in från sina naturresurser (som kanske mestadels kommer från norrland) på den relativt lilla befolkningen i norr hade knappast varit effektivt eller särskilt rättvist. Bäst för Sverige är väl att lägga pengarna där det gör mest nytta? Då får vi alla mer tillbaka.

Sleeper
3 084 Inlägg
10 januari 2008
twin_cam skrev:
Vet inte hmm hade gärna bott i norrland, tänka att slippa saltet på vintern, och kunna spela stereo hur högt man vill, provköra projekten på väg...

Men å andra sidan, inte helt fel härnere heller... Vi får ju i alla fall ljust och mörkt beroende på klockslag...

rätt ballt med ljuset faktiskt när solen är uppe på sommaren och örnsköldsvik är spökstad smile går man och vandrar mitt i vägen helt dödstyst så Dövik in the morning en upplevelse!

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
13 januari 2008
Man måste ju rösta på att norrland är bättre. Det är ju inte så farligt långt till allt, jag har ju bara 2 mil till skolan å 1,5 mil till centrala stan.

Dessutom

*Skönare dialekt
*Riktig vinter=skoter
*Sol dyngnet runt på sommaren
*Isracing banor
*Folk som kan köra i 2cm snö
*Billigare hus
*Frasses

52 Inlägg
13 januari 2008
Stoorn skrev:
Man måste ju rösta på att norrland är bättre. Det är ju inte så farligt långt till allt, jag har ju bara 2 mil till skolan å 1,5 mil till centrala stan.

Dessutom

*Skönare dialekt
*Riktig vinter=skoter
*Sol dyngnet runt på sommaren
*Isracing banor
*Folk som kan köra i 2cm snö
*Billigare hus
*Frasses

Där sa du något!
Frasses, fyfan vad bra, jag tänkte inte ens på att det bara är vi i norr som har frasses smile

274 Inlägg
13 januari 2008
Skyline_dennis skrev:
Men snälla skolkade ni alla från geogafin? Östersund är mitt i sverige och norrland är bättre för vi har tuffa saker som... ehh... hmm... NORRLAND ÄGER! fint väder idag?

lol

Mmm Norrland helt klart! big_smile

2 594 Inlägg
13 januari 2008
glömm inte norrskenet fy fan va vackert tänk att du står på ett fjäll -20 mörkt som fan inte ett enta ljud stjärnklar himmel + norrskenet som speglar sig på den vita snön

2 594 Inlägg
14 januari 2008
dödade jag denna tråd nu eler ?

1 722 Inlägg
14 januari 2008
och sen snön att hoppa i efter bastun big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Sök