2636
Sök

Hur byta dörr????

15 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Har en gammal Renault 5 från 88 och behöver byta passagerardörr säger besiktningen.Har försökt få loss den, men den sitter som bara f.n. Går inte att rubba, hur gör man??

Slav
58 Inlägg
4 december 2007
Om du inte behöver ha av den i helt skick är det väll bara att ösa på med rostlösningsmedel (om det nu är rostigt), och använda mycket våld. Då borde den lossa.

Mer laddtryck!

15 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Nej jag ska bara ha borg dörren är bara rädd att jag skadar gångjärnen i karossen eftersom jag måste ha dit en ny dörr!

Slav
58 Inlägg
4 december 2007
Jaha gångjärnen går inte att lossa? Då blir det genast lite svårare tongue
Jag vet faktiskt inte hur du ska lösa det. Själv hade jag nog slagit bort det och tagit smällen efteråt om något gått sönder / blivit skevt. Men om du inte vill göra det har jag ingen aning.

Mer laddtryck!

15 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Jag behöver få bort sprintarna i karossens gångjärn för att få bort dörren, är de kilade på någo sätt. Svårt att komma åt att slå med våld. Min nuvarande dörr sitter i dörren fast med skruvar medans den "nya" är svetsad fast. Kommer inte åt att skruva bort dörren heller. Särskilda verktyg??

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 december 2007
är inte dörrarna fastskruvade i gångjärnen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

15 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
jo fast bara den som sitter där nu, den nya dörren har inga skruvar,d en är svetsa i stället!

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 december 2007
men sitter det inga sjruvhål på den dörren du ska sätta på då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

15 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Nej inga skruvhål i den nya dörren, själva grejen som ska sitta i gångjärnet är svetsat

Sök