vet inte om det räknas som veteran moppe men jag håller på o totalrenoverar en yamaha yankee (den som ser ut som en chopper) från 81, den ser ut som en veteran ungefär;) det är fööör mkt tid o föööör mkt pengar utlagt på den jag säga ska fixa bilder nån dag, hela motorn är högglanspolerad med ;D
har en 3 vxlad crescent compact 1252 -67, som jag har trimmat med 60cc, 17mm förgasare, och trimm ljuddämpare , drevad med 42kug bak o 8kug fram går ganska bra, men den stegrar ganska bra oxo. skall göras till orginal snart.
jag har en suzuki k50 82 och en gammal 60-tals husqvarna,hva:n ser ut som en monarped. Den är i behov av renovering, den knackar och ryker som ett ånglok.k50:in är i okej skick dock lite slö.
Har Farmors gamla Viktoria stående som ska göras iordning när tid och lust finnes. Helt original, däck och allt, tror den rullat runt 500mil. inte startad sen början på -70 talet.
En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!
jag har haft en plastraket som jag krockade med och fick ut pengar för aja sen efter den så köpte jag en Suzuki K50 som jag har kvar och kommer aldrig sälja den... kommer bara ångra mig. Liksom moped åren är de roligaste åren i sitt liv har jag hört å vill gärna ha minnenna kvar av de åren aja sen har jag köppt en Cresent Flakmoped som jag har å åker på lite i vinter aja hade bra ala moppemojkar (L)
Crescent Compakt med tvåväxlad (fot) Flinta motor. Lite trimmad med portad cylinder, planad topp och 12 mm förgasare. Riktigt kul, även om det inte går tokfort!
"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
Moppe e skojj det i alla åldrar, min första moped jag köpte var en monark monarped från 1953 som jag fortfarande har kvar och kommer aldrig att sälja. sen har jag också en suzuki k50 från mitten av 80-talet tror jag med 65cc med en cool tank sen håller jag på och bygga min 3dje veteran-moped, jag köpte en fram-king ram från slutet av 50-talet på DAK marknaden här i falun för en tjuga och nu letar jag delar för fullt