3398
Sök

Varvräknare till diesel hjälp!

Svartrök Performance
40 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Köpte en dieselvarvräknare till VW snurran.. å den ska ju kopplas in på W på generatorn men det finns 2st W symboler på min generator å jag ser inget stift vid nån av dom som man kan dra på en kabelsko.. finns dock en skruvskalle som sticker upp en bit på ena... bifogar bild..

http://www.garaget.org/gallery/archive/69354/202728_6qwft3.jpg

1 997 Inlägg
4 december 2007
Har ingen aning om hur du ska göra men, någon som har kopplat in en egen mätare och kör diesel borde ju veta tycker jag? Eller?

Sen ser de ut som de är "M" fast de är kanske "W"? ^^

3 235 Inlägg
5 december 2007
Nej nej nej, ledningen ska kopplas till den ena ledningen som går från en stickkontakt som sitter på undersidan av generatorn...(där ska det vara två ledningar) Så gjorde i alla fall jag när jag monterade en varvräknare från biltema.

Följde det inte med nån instruktion?...

Svartrök Performance
40 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
engolf skrev:
Nej nej nej, ledningen ska kopplas till den ena ledningen som går från en stickkontakt som sitter på undersidan av generatorn...(där ska det vara två ledningar) Så gjorde i alla fall jag när jag monterade en varvräknare från biltema.

Följde det inte med nån instruktion?...

sitter ingen stickkontakt på dendär generatorn å formodligen så va den kabeln uttaget W på din generator..

Är jag Medlem?
125 Inlägg
5 december 2007
jag kopplade in den på "W" var typ som ett flatsift... fungerade fint.. man fär ställa in den med en lite skruv på sidan va mätaren...

Gillar Merca

Svartrök Performance
40 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
inline_90 skrev:
jag kopplade in den på "W" var typ som ett flatsift... fungerade fint.. man fär ställa in den med en lite skruv på sidan va mätaren...

Jo, problemet är ju att jag har inget flatstift till W

Sök