3317
Sök

Norge e inte lätt o leva i :( (Bil priser)

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Satt o spåna lite på www.finn.no och leta upp samma lika dan bil som min

120.000.- norska för en -94a o 23000 mil på mätarn  dom e juh fan inte kloka där borta
men jag antar att det har o göra med hästkrafteavgiften o annat???

synd att man inte kan sälja bilen lika dyrt över gränsen för då hade ja gjort det med en gång

skall man sälja övergräns så får man juh räkna med deras moms  och hästkrafteavgifter  mm
eller hur är det med detta nån som är mer insatt??
Senast redigerat av Okim (5 december 2007)

Mvh// Okim // Jocke

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Skyline GTR -95 11700 mil 525,000 NOK  jisses va dyrt.
samma sida  ( www.finn.no)

Mvh// Okim // Jocke

1 582 Inlägg
5 december 2007
Haha ja det är ganska sjuka priser i Norge, inte bara bilar utan det mesta faktiskt. Det sjuka är även att dom flesta i Oslo har sjukt fräscha bilar, såg väldigt få fula bilar där i allafall!

Maizer
5 december 2007
Ni kanske inte hört talas om inflation?

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
jag jobbar i Oslo ibland när ja får chansen så jag vet hur dyrt det är en pizza o stor stark 245.-NOK  men att bilar o dylikt skulle vara så förbannat dyrt visste ja inte...  fifan sad

visst dom tjänar bra med flis men dom lever juh därefter med..

Mvh// Okim // Jocke

31 Inlägg
5 december 2007
Skatterna i Norge och Danmark är ju ca 100% på bilar. Bilarna är ju inte värda mer där.
Jag hade flyttat till Sverige...
Såg att en sån jag har kostar över en mille yikes

/André

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
andrec skrev:
Skatterna i Norge och Danmark är ju ca 100% på bilar. Bilarna är ju inte värda mer där.
Jag hade flyttat till Sverige...
Såg att en sån jag har kostar över en mille yikes

ja du ser en korva för över en mille sad shit

vill inte tänka på vad en ferarri går lös på eller en Hummer H2 eller liknande

Mvh// Okim // Jocke

665 Inlägg
5 december 2007
fan vad dyrt !!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

med lem
1 925 Inlägg
5 december 2007
http://www.finn.no/finn/car/object?finn … 8Pus974515

dra mig i grusen baklänges framåt ! yikes

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 833 Inlägg
5 december 2007
Norge är ju Norge som sagt smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 072 Inlägg
5 december 2007
De är ju småpengar för norrbaggarna! Låg skatt och en månad fri helt! och en reducerad till 50% om året. Dessutom så är ju alla norrmän i snitt rika. Skulle man kolla sverige så ligger väll snittet på -500,000:-  haha

46 Inlägg
5 december 2007
norge är ett av världens rikaste länder.

Deras BNP år 2005 var $42.364, i Sverige hade vi $31.600 under samma period. Norrmännen sparar sina pengar (staten that is..) Svenska staten har lån upp över öronen.

.......
2 655 Inlägg
5 december 2007
sen bor man i norge och köper en bil i sverige å tar över så känar man en del på de, morfar köpte en splitterny subaru impreza typ 05-06 då den kom ut och han känade en del tusenlappar på att köpa i sverige och regga över till norge.

nä fy faan ja e så less på (ursäkta om ja säger de men) detta skit land så såfort ja gått klart svetsutbildningen så kommer ja flytta tillbaka till norge och ta bilen me mej...

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11743978&sid=xz7abcs8Pus974515

dra mig i grusen baklänges framåt ! yikes

HEHE smile

Mvh// Okim // Jocke

RE-雨宮
481 Inlägg
6 december 2007
beemern skrev:
sen bor man i norge och köper en bil i sverige å tar över så känar man en del på de, morfar köpte en splitterny subaru impreza typ 05-06 då den kom ut och han känade en del tusenlappar på att köpa i sverige och regga över till norge.

nä fy faan ja e så less på (ursäkta om ja säger de men) detta skit land så såfort ja gått klart svetsutbildningen så kommer ja flytta tillbaka till norge och ta bilen me mej...

Pratar du om detta skitland som ger dig gratis utbildning, som du utnytjar? Eller är det något annat du tänker på?

Inte för att jag gillar sverige, men sådant gillar jag ännu mindre. Har jag fel så ber jag om ursäkt.

RE-Amemiya Kitted FD3S

.......
2 655 Inlägg
6 december 2007
chrno skrev:
beemern skrev:

Pratar du om detta skitland som ger dig gratis utbildning, som du utnytjar? Eller är det något annat du tänker på?

Inte för att jag gillar sverige, men sådant gillar jag ännu mindre. Har jag fel så ber jag om ursäkt.

ja visst okej, gratis utbildning, men så mycke annat skit man e less på så de överväger inte att va kvar här, pallar inte sverige längre. gratis o gratis, spelar ju ingen roll hur man ser på de, gå fordon 3 år å bli nånting innom de, eller gå industri 3år o bli cnc/svarvare eller liknaden. eller gå 8månader och bli lincerad svetsare eller cnc/svarvare. samma sak bägge e ju lika gratis. ända skillnaden e att man slipper alla skolämnen då man går en sån utbildning...

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
beemern skrev:

snackar vi ny bil kan det nog vara en ide att göra så men snackar vi en begangnad bil som tex min eller en anna bil i samma prisklass
så tjänar du inte på det för skalle n norbagge ta över min bil tex så åker han på o skatta dne o betala hästkrafteavgift mm

det man kan göra e att plocka bort delar på den o skeppa över den på  skärr ao sälja den som delbil men då får den inte gå i norge sen då får man hitta en donator bil o skruva över nummren  ...

har en norsk kille som har gjort så jävla bök men det funkade då..

"och vi i sverige har det ganska bra endå gämfört med norge visst mera pengar  men det gämnar nog ut sig i långa loppet"

Mvh// Okim // Jocke

.......
2 655 Inlägg
6 december 2007
Okim skrev:
beemern skrev:

snackar vi ny bil kan det nog vara en ide att göra så men snackar vi en begangnad bil som tex min eller en anna bil i samma prisklass
så tjänar du inte på det för skalle n norbagge ta över min bil tex så åker han på o skatta dne o betala hästkrafteavgift mm

det man kan göra e att plocka bort delar på den o skeppa över den på  skärr ao sälja den som delbil men då får den inte gå i norge sen då får man hitta en donator bil o skruva över nummren  ...

"och vi i sverige har det ganska bra endå gämfört med norge visst mera pengar  men det gämnar nog ut sig i långa loppet"

ja de är lite pengar att regga över, minns inte exakt hur mycke men farsan kollade upp va de skulle kosta att ta me sej en nissan maxima typ 97:a tror ja, fullutrustad, 3litersmotor om ja minns rätt. 20,000kr tror ja de skulle kosta att ta över den...

och min som är ännu äldre, ännu mindre motor (enligt papperna, står 320 i papprena) så borde ju inte den bli så jätte dyr, kanske hamnar runt 15-20tusen att regga om den också eller?...

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
beemern skrev:
Okim skrev:
beemern skrev:

ja de är lite pengar att regga över, minns inte exakt hur mycke men farsan kollade upp va de skulle kosta att ta me sej en nissan maxima typ 97:a tror ja, fullutrustad, 3litersmotor om ja minns rätt. 20,000kr tror ja de skulle kosta att ta över den...

och min som är ännu äldre, ännu mindre motor (enligt papperna, står 320 i papprena) så borde ju inte den bli så jätte dyr, kanske hamnar runt 15-20tusen att regga om den också eller?...

Vet inte riktigt hur dom räknar fram det där men jag vet att det är skatt och hästkrafteavgifter o likande men tjaa du hör med nån som kan detta ja har aldrig utfört detta i verkligheten..

Mvh// Okim // Jocke

.......
2 655 Inlägg
6 december 2007
Okim skrev:
beemern skrev:
Okim skrev:

Vet inte riktigt hur dom räknar fram det där men jag vet att det är skatt och hästkrafteavgifter o likande men tjaa du hör med nån som kan detta ja har aldrig utfört detta i verkligheten..

okej, hmm, ja de går ju att ringa och höra nånstanns, vet att farsan ringde nånstanns och kollade iallfall. ska nog höra me han...

Sök