Undrar vad anledningen till att slutsteget blir " brännhett " för, är det för klena kablar? Jag vet att steget orkar driva basarna jag har, men det blir alldeles för varmt..
Nån som har nån aning om vad det beror på? Funkar det bättre om ja klämmer dit 2 dataflektar som kyler ellervad?
tacksamm för snabba svar, ska nämligen börja sätta in allt i bilen i helgen så jag skulle vilja veta vad det beror på innan..
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:. :: AUDI :: .:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
Okej, hur gör man detta, kan du beskriva rättså tydligt, jag är lite halv-trög näre gäller bil el & ljud =P
Vilken tur att alla inte är det då! Jo, plus kabeln från förstärkaren på plus på ena högtalaren, från minus till plus på nästa högtalare, minus till minus till förstärkaren. Förstår du?
Kanske, jag tror det. När du bryggar steget och kopplar basarna i parallelt blir det knas. Testprova vetja! Men om det slutar inbilla sig kan jag inte svara på. Mitt steg inbillar sig att det ligger i min bil (Hoppas jag) /Robin
Jo , + från steget till ena plussen i uttaget sedan en kort kabel mellan minus uttaget brevid plussen du nyss kopplat in till andra plussen på uttaget och till sist från den sista minusen till minus på steget.
Försök mäta temperaturen med en vanlig digitaltermometer. Man blir lurad av att försöka mäta temperatur med fingrarna. Dock skadar aldrig en cirkulationsfläkt i sitt slutstegsrack.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI