3132
Sök

Trängselskatt Sthml????

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
tjaba nån som vet nått om de där trängsel grejjset i sthml har jag otur kankse jag måste passera en sån där tull grejjs i morrn

om man skulle göra de skickar de hem en faktura då eller kronglar dom till allt????

nån som vet?

Fordonstekniker
157 Inlägg
6 december 2007
Du får till en pressbyråoch säger ditt reg nr. till kassören och hon/han säger summan:)

De ska vara mer än det verkar;)

5 650 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Niko_turbo skrev:
Du får till en pressbyråoch säger ditt reg nr. till kassören och hon/han säger summan:)

äre så illa asså?
menar de man har ju inte tid och leta upp sån där i sthml
sen vette fan faktiskt om de har nån pressbyro häristan

171 Inlägg
6 december 2007
ca 10 / 20 kr brukar de gå på. betalas på pressbyrån ja.

945 Inlägg
6 december 2007
tror det funkar att betala på seven eleven åxå.
helger e ju gratis och om du inte ska in i stan så kan du ju åka runt, så slipper du avgiften på d sättet smile

blinka blått om du vill rejsa!

Rent A Retard !
674 Inlägg
6 december 2007
eller så gå in på vv hemsida och betala därifrån.. ?! brukar jag göra iaf smile

men ska skicka in en jämkning (stavning?) så jag slipper tullen smile handikappstillstånf is the shiiit big_smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

7 100 Inlägg
6 december 2007
Daaze skrev:

men ska skicka in en jämkning (stavning?) så jag slipper tullen smile handikappstillstånf is the shiiit big_smile

hehe najs,de har mamma ochså,kan säga att det är hon som ska åka fast igentligen är det jag tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

945 Inlägg
6 december 2007
Daaze skrev:

jämkning, hur menar du då?
Har du handikapp tillstånd eller?

Rent A Retard !
674 Inlägg
6 december 2007
jepp, sitter i ´rullstol tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

945 Inlägg
6 december 2007
Daaze skrev:

ahaa, då fattar jag läget, men va då?
Som rullstolsbunden så kan du alltså jämka bort trängselavgiften direkt, du behöver alltså inte få tillbaka den på deklarationen sen?

Rent A Retard !
674 Inlägg
6 december 2007
TTTTT skrev:
Daaze skrev:

ahaa, då fattar jag läget, men va då?
Som rullstolsbunden så kan du alltså jämka bort trängselavgiften direkt, du behöver alltså inte få tillbaka den på deklarationen sen?

ja eller någe sånt, vet inte riktigt om jag betalar och får tillbaka dom igen på skatten eller om dom registrerar reg numret och ser att jag inte ska betala bara tongue ska köpa ny bil så väntar med att ta hem papprern smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

5 650 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
ok ok  ok lär ju bli internet fall man har tur och slipper bli fottad ska ju inte in i centrum ska till åresta men man passerar ju essingeleden och de ska ju ha kameror där me men vette fan om de va gratis och åka där eller ej

hoppas man slipper iaf

Rent A Retard !
674 Inlägg
6 december 2007
volvo_dude skrev:
ok ok  ok lär ju bli internet fall man har tur och slipper bli fottad ska ju inte in i centrum ska till åresta men man passerar ju essingeleden och de ska ju ha kameror där me men vette fan om de va gratis och åka där eller ej

hoppas man slipper iaf

ska du bara åka på essingen, inte åka av någon stans ?

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

70 Inlägg
6 december 2007
volvo_dude skrev:

hoppas man slipper iaf

Om de är Årsta du menar så ligger det utanför tullstationerna...om du kör Essingeleden dit slipper du betala.

Rent A Retard !
674 Inlägg
6 december 2007
Gullideckel skrev:
volvo_dude skrev:

hoppas man slipper iaf

Om de är Årsta du menar så ligger det utanför tullstationerna...om du kör Essingeleden dit slipper du betala.

tänkte samma sak.. men tror det finns nått som heter åresta med hmm

kollade på eniro.. åresta ligger i bälinge utanför nyköping så det lär vara årsta han menar.. måste ha stavat fel eller nått smile så då behöver han inte betala trängeslavgiften smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

blacken
6 december 2007
Annars så finns detta här.
www.osynlig.org/ smile

945 Inlägg
6 december 2007
blacken skrev:
Annars så finns detta här.
www.osynlig.org/ smile

tror nog att du torskar dit på d där om snuten stoppar dig.
jag såg vad som stog skrivet på deras hemsida, men saken e den att om du lägger ett litet "tak" över skylten så att kameran inte kan ta en bild på den så torskar du ju för d. Och då syns ju åxå skylten fram ifrån. har sett ett antal bilar som har blivit stoppade för d, och har åxå en polare som lånade en bil med skyltavläsnings block, det vart ett jävla liv när hon blev stoppad av snuten även fast bilen inte ens va hennes, du är tydligen skyldig som fordonsförare att se till att skyltarna e läsliga oavsett vem som äger bilen.
Och för den hör snubben så handlar det ju i värsta fall om några tior.

5 650 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
jo de va årsta skrev lite fel ska ligga typ innan globen man åker ytp samma väghärifrån

så då om jag inte skulle köra fel nånstans så ska jag slippa skatten till 100%?????

180 Inlägg
6 december 2007
volvo_dude skrev:
jo de va årsta skrev lite fel ska ligga typ innan globen man åker ytp samma väghärifrån

så då om jag inte skulle köra fel nånstans så ska jag slippa skatten till 100%?????

Japp. Håll dig söder om södermalm bara så slipper du. Det sitter skyltar som visar när det kommer en tull.

/Martin

Evert | Martin

70 Inlägg
6 december 2007
volvo_dude skrev:

Stämmer.

Sök