3189
Sök

mongo fel på 740 88 med insprut

Uddevalla (Saltkällan)
15 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
något fel är det. kan köra bilen ett tag men sedan när den går lite varm börjar den puddra och sakta men säkert lägger av... känns presis som ett bensinstopp.. samma symtom.. har försökt laga detta i tron om att det var något i bränsle väg. med nytt filter ny tankarmatur samt ny bränslepump och spridare. trots detta så finns felet kvar.. efter detta har ajg nyligen bytt tändstift. bosh och inget biltema skräp. har även bytat kolet i generatorn för att efter allt så tänkte jag att de kanske kunde vara detta som var felt. kamrem är även nybytt samt tändspole och tändkablar.. bytat luftfiler och olja och oljefilter. kan väl säga att jag bytt det mästa.. nu undrar jag om någon  vet vad felet kan vara... har på känn att det har något med strömmen att göra.. vet ni vad det kan vara? något annat? ska jag byta batteri? har även testat att hälla i injektor  clean som ska tvätta dom nya spridarna..

men men glad för svar om någon kan veta vad det är..

Magnus Knifsund. low and slow

Smålänning
7 883 Inlägg
6 december 2007
Kollat tempgivaren? Luftmassemätaren? Lamdasonden?
Finns mycket mer som kan stöka på en insprutare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Uddevalla (Saltkällan)
15 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
kanske glömde till lägga att jag bytt luft massemätare

Magnus Knifsund. low and slow

28 Inlägg
6 december 2007
kolla bränsle relät sitter innanför säkringsdosan. dom brukar krongla

Åberg

Lastbilschaufför
123 Inlägg
6 december 2007
Vilken motor är det?? B230E med mekanisk insprutning eller B230F elektronisk insprutning??

Driifter;)
1 630 Inlägg
6 december 2007
han har förmodligen en F motor då det är GL och han har lmm ..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
6 december 2007
trodligen bränsle relät som håller på att paja

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

207 Inlägg
6 december 2007
kolla gula relät innaför askfatet:D

30 Inlägg
6 december 2007
Låter som de symtom som jag hade på min 740 gl, då var det en styrbox till tändningen som sitter ovanför pedalerna som var paj. Kolla den..

Kejsare
547 Inlägg
4 mars 2008
Mr_Aberg skrev:
kolla bränsle relät sitter innanför säkringsdosan. dom brukar krongla

Vilket av reläen är det till bränslet?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
4 mars 2008
kasst bränsre relä brukar ju resultera i att bilen dör helt direkt osv, du har bytt det mesta men kollat fördelare å rotor? kan ju ligga vatten som går över i ånga när motorn blir varm... (långsökt jag vet)

annars så brukar faktiskt boxarna ge upp i dessa bilar så prova att låna en box av en polare ifall du har möjlighet...

3 650 Inlägg
4 mars 2008
Testa byta tempgivaren! plocka en från skroten å skruva i, billigaste felsökningen. 90% säker på att det ät tempgivaren

btw, kan du starta å köra direkt efter att detta hänt?
Senast redigerat av Kesler (4 mars 2008)

Sök