3657
Sök

Motsvarigheten till kicker ?

Inläggskritiker
990 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Ägde en kicker låda med dubbla 12"or i, fabriksbyggd och det lät skitbra men sålde den sen vid bilbytet.
Nu söker jag ett märke/modell som motsvarar kickers 12or, det var dom runda inte dom fyrkantiga, lådan tror ja kostar 4500 i dvs ljudbutiker.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

16 197 Inlägg
6 december 2007
varför inte köpa samma som du hade om du va nöjd?? smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

265 Inlägg
6 december 2007
Hammarslag skrev:
Ägde en kicker låda med dubbla 12"or i, fabriksbyggd och det lät skitbra men sålde den sen vid bilbytet.
Nu söker jag ett märke/modell som motsvarar kickers 12or, det var dom runda inte dom fyrkantiga, lådan tror ja kostar 4500 i dvs ljudbutiker.

Du kan får 1000 svar på detta, alla tycker olika smile. Jag kör kicker nu och man får helt klar mycket bas för pengarna, speciellt i budgetsystemen. Kör på kicker igen om du var nöjd.

-

Inläggskritiker
990 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
varför inte köpa samma som du hade om du va nöjd?? smile

Kanske finns billigare alternativ smile eller nåt som låter bättre.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

41 Inlägg
6 december 2007
kör på kicker har precis köpt 2stycken kicker L7 15tum som blir mitt vinterbygge lycka till

hallå.! kolla www.stallverketracing.se :)

137 Inlägg
6 december 2007
finns betydligt bättre och billigare saker än kicker!

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

207 Inlägg
6 december 2007
Nismodea skrev:
finns betydligt bättre och billigare saker än kicker!

varför inte skriva vilka saker då?

6 851 Inlägg
6 december 2007
Allt beror på vad för ljud man är ute efter och hur mycke pengar man är villig att lägga.

Tyskstuk.se
630 Inlägg
6 december 2007
Finns alltid någon som är "bättre", men det är oftast upp till var och en vilket märke man tycker är bättre. Oftast har man sitt favorit märke som man för eller senare fastnar för. Kan vara priset, kan vara karaktären, kan vara utseende/design.. kan vara kvalitén...

För att försöka hjälpa dig lite så skulle jag nog tipsa dig om att kolla på basar i samma prisklass. antingen färdiga lådor som den du hade, eller lösa element...
för ekonomin är alltid viktig

dvs: vilken färdig låda får du för 4500kr
Senast redigerat av Zairon (6 december 2007)

644 Inlägg
7 december 2007
Jag kör med en rockford 12" å de tycker jag llåter bra iaf.. de är då så att man känner på rutan med handen så känner man att den vibrerar smile

6 851 Inlägg
7 december 2007
ogge89 skrev:
Jag kör med en rockford 12" å de tycker jag llåter bra iaf.. de är då så att man känner på rutan med handen så känner man att den vibrerar smile

Jo om man tycker att det låter bra då sakerna bara vibrerar så...roll

16 197 Inlägg
7 december 2007
TT-Avant skrev:
ogge89 skrev:

Jo om man tycker att det låter bra då sakerna bara vibrerar så...roll

meh ska de inte vibrerar?? wink   ja tycker e e rätt najs när stämbanden vibrerar i takt till musiiken...hehe

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök