3360
Sök

Volvo 760 Växellåda problem! AKUT HJÄLP!!!

82 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
#1
Hejsan gott folk!  Jag sitter med en annons på en volvo 760 framför mig. Har fixat fram pengarna och ska väl bara slå till på den. Men det finns dock ett "hinder"? som gör att jag tvekar. Det är nämnligen så att det är en automat, och jag vägrar köra med detta tyvärr. Med tanke på ändamålet så är det inget bra val.
En bekant till mig tipsade mig om att trycka i en m47? eller m90 låda i den istället.
Det är ju inte allt för krånglit att få ner växellådan å langa upp en ny, då kopplingsbyte gjorts ett antal gånger. Men nu är det så att jag undrar hur det är med sprängkåpa samt längt på kardan? Är det samma fästen och kommer org kardan att fungera?
Har ingen aning om hur automatlådan ser ut, om det skiljer sig i mått osv.

Behöver verkligen era svar omgående, då bilen inte finns kvar allt för länge!!!

Bilen är av årsm. 88 med 6 cyl motor.

Tack på förhand!!!!!

/chip

...med bakändan i väggrenen...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 december 2007
#2
du får ju hitta ett nytt svänghjul å sätta dit koppling:) växellådsbalk bör du hitta åsså har för mig att det inte är samma som m47 men passar nog på m46:an kardan passar nog på m46:an men inte på m47:an inte helt säker men tror det i alla fall

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

82 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#3
turboforssen skrev:
du får ju hitta ett nytt svänghjul å sätta dit koppling:) växellådsbalk bör du hitta åsså har för mig att det inte är samma som m47 men passar nog på m46:an kardan passar nog på m46:an men inte på m47:an inte helt säker men tror det i alla fall
Haha du gillar inte å använda punkt eller?tongue
Kom gärna med saker som jag MÅSTE skaffa mig, och skriv inte bara nytt svänghjul.
Skriv isf Vilket svänghjul jag behöver, samt vilken växellåda jag bör använda.
Därefter om jag behöver byta kardan mot någon längre? kortare? och vilken skulle det kunna vara isf!
big_smile

Hoppas verkligen att ni orkar dumpa lite svar här!
Tack som fan iaf!
/chip

...med bakändan i väggrenen...

82 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#4
Står på knä nu och ber om era svar!
Känner hur bilen glider ur händerna på mig!
Hjälp mig så är jag evigt tacksam:)

...med bakändan i väggrenen...

945 Inlägg
8 december 2007
#5
lägg ner hela den här iden om du inte har gjort ett liknande jobb innan, du behöver massor av sylar, räcke inte alls å ba köpa en låda och en koppling. mellan en automat och drivröret så sitter detoftast en yoke, inte ett knutkors direkt.nytt drivrör.nytt svänghjul, ny konverterkåpa,koppling, nytt pedalställ, växellådsbalk, ja listan blir ganska lång.Vill du ha en manuell kärra satsa på en som e d från början, jag menar det är ju ingen udda bil du vill ha smile

blinka blått om du vill rejsa!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 december 2007
#6
ne jag gillar inte punkt tongue på 6:an sitter det ingen givare vid svänghjulet har jag för mig så dåär det bara att ta vilket svänghjul som hellst typ från en 740 turbo å likadant med koppling kardan å v- låda

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

82 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#7
TTTTT skrev:
lägg ner hela den här iden om du inte har gjort ett liknande jobb innan, du behöver massor av sylar, räcke inte alls å ba köpa en låda och en koppling. mellan en automat och drivröret så sitter detoftast en yoke, inte ett knutkors direkt.nytt drivrör.nytt svänghjul, ny konverterkåpa,koppling, nytt pedalställ, växellådsbalk, ja listan blir ganska lång.Vill du ha en manuell kärra satsa på en som e d från början, jag menar det är ju ingen udda bil du vill ha smile
Ok det är så pass alltså?
Då håller jag med dig om att det bara är å lägga ner då. Hade hoppats på att det inte var allt för mkt som behöver göras, men ville ha det klart för mig innan jag köpte bilen. Det var därför jag bad om eran hjälp, och den fick jag!

Tack för att ni besparat mig tid och svordomar:)

...med bakändan i väggrenen...

945 Inlägg
8 december 2007
#8
Bullstinator skrev:
TTTTT skrev:
lägg ner hela den här iden om du inte har gjort ett liknande jobb innan, du behöver massor av sylar, räcke inte alls å ba köpa en låda och en koppling. mellan en automat och drivröret så sitter detoftast en yoke, inte ett knutkors direkt.nytt drivrör.nytt svänghjul, ny konverterkåpa,koppling, nytt pedalställ, växellådsbalk, ja listan blir ganska lång.Vill du ha en manuell kärra satsa på en som e d från början, jag menar det är ju ingen udda bil du vill ha smile
Ok det är så pass alltså?
Då håller jag med dig om att det bara är å lägga ner då. Hade hoppats på att det inte var allt för mkt som behöver göras, men ville ha det klart för mig innan jag köpte bilen. Det var därför jag bad om eran hjälp, och den fick jag!

Tack för att ni besparat mig tid och svordomar:)
D e lugnt smile...kul att nån orkar lyssna på tipsen åxå.
Lycka till i letandet å ha en trevlig hjul lol

blinka blått om du vill rejsa!

4 506 Inlägg
8 december 2007
#9
Hur ska du göra nu ? om man får fråga? tongue

Kan du andas kan du dö.


Sök