Update!Idag så åkte jag och farsan till min farmor/farfar för att fixa bromsarna. Vi började med att hissa upp bilen och ta av hjulen och börja fundera på hur vi skulle få bort skruvjäveln som det va gängpaj på. Vi testade alla möjliga varianter, men gav till slut upp och drog på jättemycket rostlösning och gick över till andra sidan. Däck fick vi loss skruven och det verkade som det skulle gå bra, men fan heller. Vi började banka ha oss för att få loss skivan men den rörde sig inte en millimeter. Det hela slutade med att vi fick ta fram stämjärn och vinkelslip och slipa bort hela skiten! Men vi klarade det fint utan att skada navet.. Dock har vi inte fått lös skruven på den andra sidan än, men skivan är borta
Vinkelslip is the shit. Vi började att dra på alla nya saker men vi hann inte klart så vi ska dit imörn igen och lufta bromsarna och ta bort skruven.
Kollade även om bromsljuset skulle passa bra och det verkade det göra! Med lite moddning så blir det nog kanon. Ska ta och köpa mig ett ljus och testa inom kort..
Här är lite bilder från dagens elände:
Slitet!
skruvjäveln som inte går bort
Gamla bromsok osv..
Pappa skär bort delar med vinkelslipen. Hade rostsvetsat sig fast i navet
Misshandlad skiva, fanns ganska goa jack efter hammaren också ;P
Skivan på. Men ska det verkligen vara med slitsarna åt detta håll? är höger sida.. Stod höger på kartongen men känns fel..
Svårt att visa men det va sjukt tajt mellan skivan och fästet för oket, trodde det skulle ta i..
Färdig! Blev förbannat fint. Nu saknas bara nya dämpare och fjädrar!