Där ligger en bild på förstasidan ( eftersom jag inte vet hur man laddar upp bilder här på forumet,
så snälla, verkligen Snälla, kan nån berätta vad det är för koppling till utaget, och hur jag ska koppla in lånda i steget för att der inte ska bli så asvarmt, även vad det är för svart liten låda som syns lite på bilden, är det något vanligt? mvh.
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:. :: AUDI :: .:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
Den svarta lådan kan vara någon typ av "peakskydd" som skyddar högtalarna från för höga effekttoppar.
Koppla en ("2*2,5mm2" eller vad du har) högtalarkabel mellan anslutningsplinten i lådan, ena ledaren på +(den markerade ledaren) o den andra på - (håll reda på vilka om du har 2 + o 2 -) Koppla sedan den "markerade till + / markerad på ENA(1) högtalaren o till minus /ej markerad på den ANDRA(2) högtalaren. Dra sedan en enkelledare mellan - anslutning på "1" och + på "2". Lycka till.
Okej, naah paralellt verkar det inte vara, båda högtaklarna är kopplade till dom översta 2 utagen, den " svarta lilla saken " är kopplad till dom 2 understa??
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:. :: AUDI :: .:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
aah okej, jajust det, o jag terrade o koppla brygga, men det gick åt hell! måste ha nå roligare steg förå lkara det.. menmen,det blir vel nästa inköp. nu gör jag ikke brygga, funkar bra endå
Fresten vet nån vad " AF " 6 " TP " står för på en cd spelare ??
Står d i displayen? AF o TP är radiofunktioner. AF(AutoFrequency) söker automatiskt in om du t.ex. lyssnar på Rix FM Norrköping så byter den till Rix FM Nyköping när du kommer uppåt. Känner av starkaste sändaren. TP(TrafikProgram) känner av om det är något trafikmeddelande som sänds ut och kan automatiskt ta in det även om du lyssnar på CDn. 6an misstänker jag är spår 6 på skivan.
Troligen skall du koppla in steget på dom två nedre anslutningarna som går igenom den svarta burken om du inte har delningsfilter i steget , har du delningsfilter i steget använd det då och koppla in på dom två övre anslutningarna.