Att efter topic ex kvotera in kvinnor på en arbetsplats är könsdiskriminering om något.
När en kvinna kvoterats in är hon per automatik sämre än sökande manliga medarbetare, annars skulle hon fått tjänsten på sina meriter.
Så hur kvinnor tycker det är ok att stämplas som sämre är något av en gåta för mig, som jag lite svårt att förstå men finner en aning humorfyllt. När en kvoterad kvinna tar jobbet och kvoteras har hon ju accepterat, sagt ja och amen till att hon egentligen inte är kvalificerad och därmed är ... ja just det ... en sämre medarbetare.
Kvotering skadar helt solklart samhällets utveckling.
För att göra det än tydligare, så vad hade hänt om en kvinna kvoterats in istället för Albert Einstein.
Appropå kön och de som skriker mest, så hörs ofta de ibland i minoritet, lite mer extrema grupperna i samhället som om de skulle kunna vara en norm enl min erfarenhet.
Nej, fram med individen och bort med kvotering, för Sveriges utveckling som nation !
Att kvotera är minst lika dumt som de där tjejerna som kände sig diskriminerade och faktiskt lyckades med månadens dumhet -> anmäla.
Anmäla vadå torde en tänkande människa utbrista, sin mamma eller pappa, för att de är kvinnor och inte i samhällets syn bör bara topless på ett kommunalt badhus.
Man brukar säga att idioter växer på träd, så råkar ni hitta ett träd, såga ner det och elda upp det illa kvickt, innan fler sprider ut sig i samhället och applåderar inför dumhetens ansikte.
R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17