2510
Sök

Ang 740 som ljuset slocknade på när jag körde.

15 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
skulle vilja vet va de kunnat varit för fel på min volvo 740.
Va här en dag ute å körde den, så helt plötsligt så la stereon och halvljuset slocknade.
sedan när ja stängde av bilen så va batteriet stendött, fick sedan rullat igång bilen och körde vidare, då funkade allt som de skulle, stängde av bilen och startade den flera ggr och de va inga problem. Va kan de ha varit för fel då? glapp i kablar / generator eller va tror ni?
Är glad för svar.
Mvh EMIL

94 Inlägg
10 december 2007
Kanske drar din stereo mer ström än vad din generator laddar?

33 Inlägg
10 december 2007
Hade stora problem med det ett tag, och trode det var stereon men testade att byta "kabeln" mellan generatorn och batteriet och så funkade allt bra igen, den fick altså inte tillräckligt med ström ifrån generatorn smile

15 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Svampfest skrev:
Kanske drar din stereo mer ström än vad din generator laddar?

Nja jag vet inte...den borde inte dra så mkt ström, är en vanlig cdspelare med originalhögtlare, men ja vet inte.. kanske..

15 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
VolvoLord skrev:
Hade stora problem med det ett tag, och trode det var stereon men testade att byta "kabeln" mellan generatorn och batteriet och så funkade allt bra igen, den fick altså inte tillräckligt med ström ifrån generatorn smile

Okej, ja de kanske inte vore fel att byta den nej, men du tror inte att batteriet kan vara kasst när de är så? för när ja vart ute å kört en bra stund me den, stänger av den å sätter på den osv. är de inga problem..men dagen efter e batteriet näst intill stendött..
men generatorn borde de inte va nått fel på då eller? eftersom batteriet blir lite uppladdat..
Tack för tipset. ska testa de.

33 Inlägg
10 december 2007
s__60 skrev:
VolvoLord skrev:

Okej, ja de kanske inte vore fel att byta den nej, men du tror inte att batteriet kan vara kasst när de är så? för när ja vart ute å kört en bra stund me den, stänger av den å sätter på den osv. är de inga problem..men dagen efter e batteriet näst intill stendött..
men generatorn borde de inte va nått fel på då eller? eftersom batteriet blir lite uppladdat..

Jag trode också att det var batteriet som var dåligt först så köpte ett nytt men hände samma sak igen sad fast . .det kan ju vara så att generatorn ger med sig med kanske?
är inte så jättehajj på sånna här fel så vågar inte säga mer än det jag upplevde smile

230 Inlägg
10 december 2007
Börja med att byta ut kabeln/kablarna mellan generatorn och batteriet. Om du ändå inte får bukt på ditt problem så kan du ju kika på skrothemsidan, va den nu heter den sidan som listar de flesta skrotfirmor i landet, efter en begagnad generator, borde inte kosta många hundralappar till en 740. Delar som säljs från auktoriserade skrothandlare är det ju oftast minst ett års garanti på. Funkar ändå inte det så har du iallafall fått en extra generator big_smile men då är det nog dags att åka till biltema å köpa ett nytt batteri smile

Second place is the first loser

15 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
VolvoLord skrev:
s__60 skrev:
VolvoLord skrev:

Jag trode också att det var batteriet som var dåligt först så köpte ett nytt men hände samma sak igen sad fast . .det kan ju vara så att generatorn ger med sig med kanske?
är inte så jättehajj på sånna här fel så vågar inte säga mer än det jag upplevde smile

OKej okej, men satte du dit lika dana kablar som satt innan då eller? (mellan generatorn å batteriet) eller satte du dit nån grövre då?
Tackar så mkt:)

33 Inlägg
11 december 2007
Köpte någon kabel på biltema, tror den hette "Generatorkabel" eller något sådant big_smile
dock . . så var det sjukt svårt att få dit den för det var verkligen på håret att den passa 1-2 centimeter mindre så hade den varit för kort smile

15 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
empe skrev:
Börja med att byta ut kabeln/kablarna mellan generatorn och batteriet. Om du ändå inte får bukt på ditt problem så kan du ju kika på skrothemsidan, va den nu heter den sidan som listar de flesta skrotfirmor i landet, efter en begagnad generator, borde inte kosta många hundralappar till en 740. Delar som säljs från auktoriserade skrothandlare är det ju oftast minst ett års garanti på. Funkar ändå inte det så har du iallafall fått en extra generator big_smile men då är det nog dags att åka till biltema å köpa ett nytt batteri smile

Okej, men ja ska testa de me att byta kabeln nu, så funkar de nog säkert bättre får ja hoppas:) nä precis, en generator kan ju inte va så värst dyr:P
Tack för hjälpen:)

Pan
11 december 2007
Köpte min generator för 250kr på skroten där jag bor smile. Hittade en som var nyrenoverad eller så såg den bara redigt fin ut men det sa jag inte till skrotgubben wink

15 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Pan skrev:
Köpte min generator för 250kr på skroten där jag bor smile. Hittade en som var nyrenoverad eller så såg den bara redigt fin ut men det sa jag inte till skrotgubben wink

OKeej, de låter ju inte så farligt:)

15 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
VolvoLord skrev:
Köpte någon kabel på biltema, tror den hette "Generatorkabel" eller något sådant big_smile
dock . . så var det sjukt svårt att få dit den för det var verkligen på håret att den passa 1-2 centimeter mindre så hade den varit för kort smile

ååh fan... ja de kan ja tänka mej att de e endel pill me det..  men de får de nog vara värt.

33 Inlägg
20 december 2007
Tjenare smile undrar hur det har gått för dig ? smile

Sök