3539
Sök

lastbilskörkort

217 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
jag ska börja med lastbilskörkort nu ce-kort och jag undrar dom som har det om det är svårt att ta det och hur länge tar det ca att ta lastbilskörkort..?

654 Inlägg
10 december 2007
Tips: Sök. Det finns trådar om detta.

*BECE**
334 Inlägg
10 december 2007
har du C-kort redan eller?

217 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
nae har bara B-körkort .. ska ta ce

transportkonsult
284 Inlägg
10 december 2007
Du kan inte ta CE förens du har Ckort.

Bottles are for babys. Real men get blown.

217 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
nae men jag ska asså ta allt direkt eller hur man säger direkt när jag har tagit c-kortet så börjar jag med ce

transportkonsult
284 Inlägg
10 december 2007
OK då är jag med.
Ckortet är inte så svårt och tar inte så lång tid om du kirrar teorin.
Om du bara har lätt för att lära dig och kan hantera större bilar så är det inte speciellt svårt.

Däremot CEkortet är värre. Där kommer det ta ett tag.
Mycket backning och precisionskörning.
Kör på vanlig landsväg eller motorväg med släp klarar vilken idiot som helst.

217 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
joo det fattar jag hehe kommer nog va lite jobb med att backa och sånt men hur länge tog det för dej då?
och tyckte du att det va svårt ?

Skaune
10 december 2007
Hej! Finns ju redan massor om trådar med detta ju! Och allt med körkort är individuellt, allt har med personens förmåga att göra, och den är ju som bekant olika från person till person!

*BECE**
334 Inlägg
10 december 2007
Skulle nog vilja säga att de e tvärtom. När du väl har tagit C-kort så kan du ju både körningen och har teorin inlärd och mao tar de inte lika lång tid att fixa ce-kortet. De e väl backningen som är svårast.

transportkonsult
284 Inlägg
10 december 2007
Jag tog det på sammanlagt 10 veckor.

Visst det var väl lite småknepigt med backningen i början med släp.
Men C-kortet var en baggis. har ju kört mycket stora bilar förut. SÅ bara man tänker på överhänget så är det ju lugnt.

217 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
okey så du tog c-kortet på 10veckor asså teorin och körningen?

SSS -12
3 217 Inlägg
10 december 2007
10 veckor ska inte vara så svårt...

Har avverkat C och CE-utbildning i lumpen... Klarade C-körkort utan problem förutom första teorin som jag inte var så seriös till! CE-körkort tog jag militärt utan några större problem! Tog väl mig 1½ dag att lära mig backa... Sakta men säkert så blev det ju bättre!

Kommer inte vara några som helst problem för dig om du bara tänker din BMW gånger ett par i längd och en halv i bredd... Och använder speglarna flitigt samtidigt som du tänker på att främre bakaxeln är den du ska ha passerat knutpunkten med innan du börjar ratta alltför naivt!

Tänk på det så klarar du det utan några som helst bekymmer! Jag klarade det, och det trodde jag aldrig från början!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

transportkonsult
284 Inlägg
10 december 2007
bringen_ skrev:
okey så du tog c-kortet på 10veckor asså teorin och körningen?

Jag tog C+CE på 10 veckor.

Om jag inte hade fått väntat så länge på uppkörning så hade jag grejat C på en vecka. big_smile
Men då har jag kört budbil i 8 år. Varav mycket vart i lätt lastbil.

1 703 Inlägg
10 december 2007
Släpbehörigheten kan va lite knepig smile Men det är bara att träna och träna. När man väl kommit underfund med hur släpet beter sig när man backar så är det bara att finslipa. Sen är det sån otrolig skillnad på vad man kör för ekipage.

*BECE**
334 Inlägg
11 december 2007
Hur lyckas man ta C+CE på 10 veckor när bara väntetiden på en uppskrivning är nästan 10 veckor?smile

transportkonsult
284 Inlägg
11 december 2007
Allt går om man vill och vill offra en liten slant i soppa.
Jag skrev min C teori i uppsala, och CE i eskilstuna. Jag ringde in varje dag och letade tider. Nu hade jag tur som fick CE tiden i eskilstuna då det bara är 12 mil bort. Innan jag fick den tiden hade jag en tid bokad neråt götet någonstans.
Sen gällande uppkörningarna så hade skolan bokade grupptider.

2 Inlägg
22 juni 2008
bringen_ skrev:
jag ska börja med lastbilskörkort nu ce-kort och jag undrar dom som har det om det är svårt att ta det och hur länge tar det ca att ta lastbilskörkort..?

Jag ska också börja tag C och CE körkort. Detta börjar jag med redan imorgon...spännande det kommer att bli.

Jag håller med om vad en annan skrev här på denna tråd om hur svårt det är att tag dessa behörigheter. Det beror på personen. Hur focuserad man är och hur desperat man är för att köra och läsa in kunskaperna man behöver för att klara proverna.
Själv så kommer jag att lägga ner med att spela Battlefield2 för att bara koncentrera på teorin. Då får jag möjlighet att gå till körskolan där jag kan vara borta från den där livssugande dator och göra någonting nyttigt med mitt liv och framtid.

Jag önskar dig lycka till med C och CE kortet!

2 Inlägg
22 juni 2008
Jag är nyfiken att veta vilket teoriprogramm som trafikskolorna brukar använda för C-körkort. Är det STR`s eller är det den från WAIWA STUDIOS?

1 002 Inlägg
22 juni 2008
Fuckface skrev:
10 veckor ska inte vara så svårt...

Har avverkat C och CE-utbildning i lumpen... Klarade C-körkort utan problem förutom första teorin som jag inte var så seriös till! CE-körkort tog jag militärt utan några större problem! Tog väl mig 1½ dag att lära mig backa... Sakta men säkert så blev det ju bättre!

Kommer inte vara några som helst problem för dig om du bara tänker din BMW gånger ett par i längd och en halv i bredd... Och använder speglarna flitigt samtidigt som du tänker på att främre bakaxeln är den du ska ha passerat knutpunkten med innan du börjar ratta alltför naivt!

Tänk på det så klarar du det utan några som helst bekymmer! Jag klarade det, och det trodde jag aldrig från början!

Hur svårt är det att ta ett militärt körkort.? Vet du vilked pedal som är gasen så blir du godkänd..

...

Sök