John87 skrev:
lingua skrev:
Phil hade tydligen sagt i Metalhammer/kerrang eller nåt att
-Dimbag deserves a beating!
Förövrigt va Dimebag (även om ni inte kan enas) en pionjär inom hantering av elgitarr.
Hade helt enkelt ett nytt sätt att spela vägt mot sina kollegor i branschen.
Det viktiga med honom va oavsett diskussionen om teknik, var att han va en jävel på att sätta rätt ton på rätt ställe. Hovet, Stockhom 1994! jävlar va bra.
//Tompa (musiker sedan 14 år) och min rigg är värd 4 ggr mer än min bil, vilket säger?
inte så mycket ändå med tanke på bilen.
Du låter som en man gärna pratar lite musik med
Dimebag gjorde något nytt, ungefär som Van Halen och Yngwie (det absolut första då förstås, inte det han blev känd med).
Aldrig sett Dimebag eller Pantera live. De var nog lite före min tid om man säger så.
Har ändå alla skivor de släppt, förutom Dimebags solo-inspelningar.
"Cowboys from Hell" ger mig fortfarande rysningar. Ruggigt bra skriven låt
Kul att höra!
Hann se dom 2 ggr i alla fall, på hovet -94 stog man med hakan i golvet som 15 åring!
Även om man hade sett Metallica ett par ggr innan så var det här nåt helt annat.
Klassiskt Panteravis så belös dom taket med "gröna" plantor via projektor i början av giget.
Andra gången ( tror det va 98-99) på solnahallen var det inte alls lika bra, Phil hade ingen röst kvar. Förmodligen av överdosering av sina "mediciner" mot sina ryggproblem.
Förmodligen för att det va dom platterna man började lyssna på, men ändå ligger "Cowboys from hell" och "Vulgar display of power" varmast om hjärtat med Vulgar i topp.
Ang hans spelstil helt klart, harmontoner + wammy-pedalen, mumma!
Dom ljusa tonerna känns i öronen live kan jag säga!
Förövrigt om du/ni inte visste det så har Vinnie Paul ( trummis ) börjat lira igen med ett band som heter "Hell Yeah" finns att ladda ner.
Inget Pantera men ändå.