2316
Sök

Mitt Projekt: BMW e36 cab-95! Kolfiber inredning!

dARKiE
5 031 Inlägg
1 mars 2008
Hyttingen skrev:
Mitz skrev:
Riktigt nice wink
dock så känns det som att vingen inte riktigt hör hemma där när du har ner cabbat..

ja jag kan faktiskt hålla med! tycker dock den passar annars! Du har ingen lösning?smile

jag har, ta bort vingen wink
Inredningen hade nog varit snygg lite ljusare ja!
Ser mycket bra ut annars wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

92 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/63899/274557_c1i7hz.jpg
nu är en dörrsida klädd med kolfiber! Ska på epoxi oxh sen klarlack!

Tuta Å Kör!!

OO=00=OO
132 Inlägg
7 mars 2008
Grymmt med kolfiber smile me like big_smile

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 mars 2008
jag skulle tryck dit stora M3 vingen istället
älskar resten av bilen men tycker vingen förstör allt men är ju din bil och byggd efter din smak smile

92 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
jag skulle tryck dit stora M3 vingen istället
älskar resten av bilen men tycker vingen förstör allt men är ju din bil och byggd efter din smak smile

Tack! Kommer ha vingen den här sommaren så får vi ser hur det blir senare! Antingen den lr ingen alls! Men  jag tycker den ser konstig ut utan vinge!!/ Rönnie

Tuta Å Kör!!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 mars 2008
2 saker på ett annat ganska snyggt bygge.

1. vingen passar inte alls in.
2. tycker kolfibern är ganska ojämn, hur gjorde du med underarbetet eller är den bara inte fäst på materialet på bilden?

92 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
2 saker på ett annat ganska snyggt bygge.

1. vingen passar inte alls in.
2. tycker kolfibern är ganska ojämn, hur gjorde du med underarbetet eller är den bara inte fäst på materialet på bilden?

hoj! Den är inte fäst på dörrsidan! bara ditlagd! är nog därför den är lite ojämn! kul att du älskade vingen!!lol

Tuta Å Kör!!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 mars 2008
aha... då förklarar varför det gick från en ganska plan dörrsida till en ojämn kolfiberväv smile

tja vingen... vi har väll olika smak bara, så enkelt är det smile

142 Inlägg
8 mars 2008
En guide hur man slaktar utséendet på en BMW Cab.... ThE HArD Way big_smile

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

92 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
aha... då förklarar varför det gick från en ganska plan dörrsida till en ojämn kolfiberväv smile

tja vingen... vi har väll olika smak bara, så enkelt är det smile

Ja Prexis!!big_smile
ja smaken är ju individuell! Men jag kan hålla med om  att det inte ser lika bra ut ner cabbat som med taket på! Men vi får se senare hur det blir med den där vingen!!

Tuta Å Kör!!

92 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
vitafaran skrev:
En guide hur man slaktar utséendet på en BMW Cab.... ThE HArD Way big_smile

Javisst!big_smile

Tuta Å Kör!!

Eliminator
1 441 Inlägg
8 mars 2008
Kanonfin tummen upp, förutom vindsurfingbrädan därbak, plocka bort och sätt dit nått som följer bilens i övrigt fina linjer, dessutom så är den ju olaglig och polisen kommer att plocka dig. Likaså angeleysen och xenonljusen. Varför?

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

92 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Sokrates skrev:
Kanonfin tummen upp, förutom vindsurfingbrädan därbak, plocka bort och sätt dit nått som följer bilens i övrigt fina linjer, dessutom så är den ju olaglig och polisen kommer att plocka dig. Likaså angeleysen och xenonljusen. Varför?

/Tommy.

Jag kommer ha vingen i sommar så får vi  se hur det blir sen! Har inga xenonljus på min bil!big_smile men angel eyesen är kanske inte omtyckta på besiktningen! men va fan! Det är ju snyggt! kan inte förstå riktigt om det är så farligt med angeleyes! kan ju inte vara förvirrande på något vis!!

Tuta Å Kör!!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
9 mars 2008
bara att koppla ur den under bes. eller sätta på org. framlyktorna smile

iof så har jag o en polare båda fått igenom varsin civic med angel eyes tända tongue

bes gubben: "de lyser lite blått" jag "neeeeej då, ser bara ut så inne i hallen big_smile"

92 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
bara att koppla ur den under bes. eller sätta på org. framlyktorna smile

iof så har jag o en polare båda fått igenom varsin civic med angel eyes tända tongue

bes gubben: "de lyser lite blått" jag "neeeeej då, ser bara ut så inne i hallen big_smile"

Haha ja då finns det ju hopp om att få igenom utan att behöva skruva! Det är ju inte värre än att man kan få en 2:a, och det känns som att det inte är någon fara om man skulle få visa den en gång till i sånna fall!

Tuta Å Kör!!

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
9 mars 2008
Ser bra ut detta, Min ide om vingen är att du kapar den lite så att du får den lite närmare bakluckan. Så tror jag att den flyter ihop bättre med bilen : D Lycka till med projektet, Kolfiber we like !

___
\__
___o__|

92 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Karlss0n skrev:
Ser bra ut detta, Min ide om vingen är att du kapar den lite så att du får den lite närmare bakluckan. Så tror jag att den flyter ihop bättre med bilen : D Lycka till med projektet, Kolfiber we like !

Vingen är redan kapad 7 cm! Går inte att kapa den mer nu! Gavlarna blir att ta i luckan då!!smile

Tuta Å Kör!!

92 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/63899/276483_j8eu0h.jpg
nu har jag haft på epoxi två gånger! Är första dörrsidan jag gjort! Vart inte helt nöjd med den så vi får se om det inte blir till att göra om den!

http://www.garaget.org/gallery/archive/63899/276485_t4jhju.jpg
den här däremot vart klockren! Mycket mycket bättre än den första! mEN så brukar det ju vara för det mesta!!

Tuta Å Kör!!

92 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
har stått still ett tag nu men mer kolfiber är beställt och kommer på måndag!!)

Tuta Å Kör!!

92 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Ska ta lite nya bilder och lägga upp idag! Har gjort färdigt alla dörrsidor och cabluckan för klarlack! Har även byggt en läpp till spoilern som är klädd med kolfiber!lol

Tuta Å Kör!!

Sök