3979
Sök

import

bäst
319 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
hej en tanke som slog min nu! hur länge gäller det tyska regbeviset innan man måste rega in den! tex om man köper en bil som är in tagentill sverige 01 men inte blivt regad gäller det då fortfarande? det gäller vl bara något år? har fr mig att det stod det på pappret när jag tog in min barchetta!

study
772 Inlägg
11 december 2007
bara du har papret så borde det ju bara vara att reg besikta den tycker jag.
det tyska reg bevisets ägare äger bilen.

Teddan
2 495 Inlägg
11 december 2007
kan bli för gammalt...

en bekant vänta länge med en bil, när han väl skulle in så var bilen skrotad i tyskland

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

905 Inlägg
11 december 2007
r-ted skrev:
kan bli för gammalt...

en bekant vänta länge med en bil, när han väl skulle in så var bilen skrotad i tyskland

så om en bil tas ut ur tyskaland så räknar dom den som skrotad efter visst antal år?

bäst
319 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
jag har fr mig att det är typ 3 år eller något väl? så är det väl i sverige! om en bil är avställd i sverige och man inte betalar regestrerings avgiften på 35 kr i 3 år så faller den väl bort?

905 Inlägg
12 december 2007
kalle_fiat skrev:
jag har fr mig att det är typ 3 år eller något väl? så är det väl i sverige! om en bil är avställd i sverige och man inte betalar regestrerings avgiften på 35 kr i 3 år så faller den väl bort?

Jo men jag tvivlar på att den försvinner från registret och anses skrotad?

Importerare
11 Inlägg
15 december 2007
Vägverket "ska" avregistrera bilar där det ej betalas 35 kr men det händer sällan jag har haft bilar som jag ej betalt för i 7 år och dom står fortfarande på mej och i registret.

Jag blir faktiskt rik på spel!!!

1 067 Inlägg
17 december 2007
Skulle dock kolla  upp en ej inregad bil vääääldigt noga innan jag köpte den..

Varför är den inte inregad? Alla papper i ordning osv?

Kan bli rejäla och dyra problem av byråkratin om det vill sig illa..

bäst
319 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
kan ju va en projekt bil! kompisen köpte en uno turbo en gång som hade stått i sverige i några år på tyska papper!

Sök