RPMDennis skrev:
Detta kommer bli skit bra
Måste bara kolla va drar den? Funderar på att köpa första bilen och kollar på golf men vet inte riktigt vilken man ska välja nåt du kan tipsa om? Ha de bra
efter ett tags grejande med annat ska jag åter igen ge mej i kast med bilen! var ett tag sen nu och då kanske det är dags att uppdatera tråden!
RPMDennis: Är du ute efter en förstabil så är golf faktiskt en kanon bil! personligen gillade jag inte golf alls innan, utan tyckte det var tråkigt att köra en bil som många andra kör.. När jag sålde bmwn för en ny bmw dök dock denna upp billigt. Tänkte köra den under vintern och sedan sälja den..
Efter att jag ägt den ett tag nu så kommer jag aldrig att sälja den! Är en riktigt kanon kanon bil som inte kostar hela studiebidraget som många andra gör.. Den sägs dricka 0,57 liter milen, och om du vill gasa (som du säkert kommer att göra ibörjan) så dricker den inte mycket heller.. Kostar skit o ingenting i försäkring och skatt och den håller i en evighet.
Jag har kört hyffsat hårt med min golf, och det enda jag bytt är en glödlampa à 6kr.. Serva den och underhålla får du göra som med vilken bil som helst, men delarna är billiga och servicen bra i butikerna.
Skall du köpa golf rekomenderar jag den med 1,8litersmotorn. min är en 1,4 och ganska klen vilket gör omkörningarna spännande och körglädjen minskar.. sen finns det ju gti och vr6, men då blir försäkringen dyr och bensinkostnaderna höga.
hur som helst är det en bra bil, men kolla noga rost på bagage lucka och trösklar så du slipper dyra utgifter! mvh