3551
Sök

VOLVO s70 lamdasensor!!!

7 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Tjeeenare!!!

hmm... fick nedslag på besiktningen idag sad

lambda värde förhöjd tomgång och varnar för fel i systemer, motorelektronik...

Är det klurigt att byta lamda sensor? räcker det? åååå how to do???

och...

bör jag köpa original eller går det bra med  biltemas as billiga (konstigt billigt) lamda sensor för 399 när mekonomen tar 1200? :S

23 Inlägg
14 december 2007
Det är inte så jobbigt att byta... Men Håll koll på om det är främre eller bakre lambdasonden... Jag fick byta främre på min V70 T5: 99:a kostar 2600:- på volvo...

550 Inlägg
14 december 2007
Du bör köpa en orginal sond eller en från mekonomen. Bara den är orginal ampassad och inte universal.

4 824 Inlägg
15 december 2007
mradde skrev:
Tjeeenare!!!

hmm... fick nedslag på besiktningen idag sad

lambda värde förhöjd tomgång och varnar för fel i systemer, motorelektronik...

Är det klurigt att byta lamda sensor? räcker det? åååå how to do???

och...

bör jag köpa original eller går det bra med  biltemas as billiga (konstigt billigt) lamda sensor för 399 när mekonomen tar 1200? :S

Behöver inte vara lambdasonden som är kass bara för att den som många kallar lambdalampan (som igentligen heter motorelektroniklampa) lyser så det du ska göra är att läsa av felkoderna och sen utifrån vad du får för felkod gå vidare med lämplig åtgärd.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

xPuffra
196 Inlägg
15 december 2007
Kan va i stort sett vad som helst inom motorelektroniken som tänder den lampan.  Du behöver läsa felkoder som sagt.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
12 mars 2008
jag tog ur lampan och bes..bilen går lika bra nu som förut...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

63 Inlägg
13 mars 2008
En fråga bara...hur pass hög tomgång har du....1600-1700 varv eller..?

Konsten att ha roligt för små pengar....*L*

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
13 mars 2008
funkar fin fint med universal dock ej kört med sån på turbo bilar men borde ju funka lika som med en sug motor...

Sök