2761
Sök

Känsliga tittare varnas! Hoppas inte detta händer i sverige...

294 Inlägg
15 december 2007
Jag hade ta mig fan slagit tills knogarna var sönderslagna om jag hade hittat den polisen som gjorde så med min bil.

sorgligt men sant

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

1 741 Inlägg
15 december 2007
http://www.youtube.com/watch?v=exgEkySxDFc&NR=1

stulna motorer? är det vanligt?
och är det så smart att krossa en bil som har en stulen motor och vxllåda? känns bara dumt för mig. skulle jag vara den som byggt motorn skulle jag gråta ännu engång när jag får höra att den blev skrot pga nån klåfingrig smurf.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

.......
2 655 Inlägg
15 december 2007
tecman skrev:

och är det så smart att krossa en bil som har en stulen motor och vxllåda? känns bara dumt för mig. skulle jag vara den som byggt motorn skulle jag gråta ännu engång när jag får höra att den blev skrot pga nån klåfingrig smurf.

de är nog defenitift en helt annan 5:a om dom hittar en stulen motor och så, de lär garanterat hamna tillbaka till sin ägare då dom kan ju inte ta de som e nån annans då han kanske inte äns gör nå olagligt utan bara har den till utställning tex. så tror nog dom blir kontaktade...

Pulare
248 Inlägg
15 december 2007
Shit alltså,. jag hade gråtit blod av att se sin bil bli krossad bara sådär.
För vadå? de kan inte fixa en laglig bana för dem att köra på istället? utan tvingar dem att köra på gatan? ffs. kan det vara laglig att bara ta hand om bilarna och sen förstöra dem? eller sälja dem? liksom det är någon annans egendom? åkej att om man har brytit mot en jävla massa lagar, och kanske begått något allvarligt då kan jag förstå. Och om man inte har råd att betala böterna.
Men för att bara köra lite olaglig streetrace? låter sjukt.
Men å andra sidan så är man väl inte förvånad. Land of freedom som någon sa. jäh rajt=)
Det där skapar som sagt bara mer hat mot snuten, Tror knappast att folk slutar köra race bara för att snuten kan "krossa" din bil... Fel taktik där.
Snart kommer de väl med dödsstraff för att man kört för fort också...

1 741 Inlägg
15 december 2007
beemern skrev:
tecman skrev:

de är nog defenitift en helt annan 5:a om dom hittar en stulen motor och så, de lär garanterat hamna tillbaka till sin ägare då dom kan ju inte ta de som e nån annans då han kanske inte äns gör nå olagligt utan bara har den till utställning tex. så tror nog dom blir kontaktade...

hmm men dom sa ju på filmen jag postade att dom skulle krossa någon bil som hade stulen motor.. förstod kanske fel då :-/

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Idiot..
285 Inlägg
15 december 2007
Tur att man blir av med lappen och får böter i sverige.
Det brukar räcka för att folk ska ta det lugnare.

Men USA verkar sträva efter att vara värst med allting

alias_kladde
15 december 2007
Jag tror inte riktigt på det då fox news gör så mycket propaganda att bara vissa ord kan anses som sanna har själv hållt på med ett arbete angående dem, och i det här inslaget visas det bara att det är en bil och dom "kommer" förstöra desto fler och sedan ska de tydligen prata med en polis angående detta. Frågan jag då ställer mig är vart är den polisen och vart är dom trovärdiga uppgifterna om att det kommer förstöras fler?

Vad jag tror är rimligt i det här fallet är det att någon bil då och då beslagtas då personen i fråga har begått ett väldigt grymt brott med hjälp av sin bil och då förstörs den annars skulle jag tro att man bara får böta, jag kan erkänna att jag är ordentligt kritisk mot fow news på grund av att de använder för mycket propaganda för att försöka påverka dem som inte kan se det stora hela i det. Men okey vissa bilar förstörs men det är inte alla, bara ett fåtal.

Här visas det bara det att fox news inte använder några riktiga källor och att man kan straffas väldigt hårt av att man har en trimmad bil, varför den beslagtogs och förstördes fick vi aldrig reda på utan han referar bara till att dom som kör streetracing kan få sina bilar förstörda. Detta kan innebära att det i själva verket är skattemyndigheten som har tagit bilen för att jämka skulderna och sedan förstört den då andra hands värdet försvunnit, eller bara det att bilen hade gått sönder och försäkrings bolaget inte ville ersätta bilen. Så jag skulle säga låt er inte skrämmas av detta då det innebär propaganda på hög nivå.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
15 december 2007

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

JDM
593 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Asså detta är ju dumt, hur ska de avgöra om det är streetrace? De kör för fort och om de ertappar någon med att göra det så straffa dem för det, men inte för att de är bilintresserade eller råkar titta på racet. Straffas för att man har fixat med sin bil?

De bidrar bara med att göra sporten uppmärksammad och fler och fler kommer att börja. Det bidrar till spänningen för vissa att det är olagligt. HELT FEL TAKTIK. Om de hade arrangerat stora lagliga race så skulle de få resultat. Killen som fick sin bil mosad sa ju bara att han kommer tillbaka med en ny, han har inte lärt sig något. De har bara försört något som han har byggt.

Självklart är det fel med folk som har stulna delar i bilen också.

Jag är glad att polisen i sverige kan tänka lite och tar bort lappen och bötfäller en om man åker för fort. Och anordnar blackrace som är lagligt.

beemern skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=fQ9_85d0Mhk&feature=related

Men man måste erkänna att det där var coolt! Riktigt feta bilar som sammlas precis som i F&F ballt! Jag vill ha sånna i sverige. (finns det?)

Det ska vara JDM och bana!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 december 2007
Haxxel skrev:
Asså detta är ju dumt, hur ska de avgöra om det är streetrace?

Syns ganska tydligt vad som är streetrace eller inte...folk som gnäller på usa ska ju kanske
ta och besöka nya zeeland och se vad som händer om du kör street race där....

Haxxel skrev:
Om de hade arrangerat stora lagliga race så skulle de få resultat.

i usa finns det stripper som är öppna hela
dagarna för allmänheten som vill prova sin bil....dessa streetracers på gatan är bara små
ungar som tittat för mycket på F&F och inte vill köra lagligt....och ännu en gång visar
garaget upp sin dubbelmoral när någon skriver att han körde 180km/h och vart av med körkortet ska han dö....när 2 nötter riskerar andras liv på motorvägen och snuten får fatt i dom och visar var skåpet ska stå då ska snuten dö?

Better than God \o/
1 883 Inlägg
15 december 2007
Oj, de krossade en liten japansk bil? Det får de gärna göra för mig...  smile 

På något sätt måste de illegala och oseriösa racen stoppas, om detta är rätt sätt vette f*n men  dagens 17 > 20 åringar har svårt att sätta säkerheten främst när det är race och många som tittar på som man kan stila sig för. Det var bättre förr...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

.......
2 655 Inlägg
15 december 2007
tecman skrev:
beemern skrev:
tecman skrev:

hmm men dom sa ju på filmen jag postade att dom skulle krossa någon bil som hade stulen motor.. förstod kanske fel då :-/

jaså, hmm, måste ha missat de:P. men de e ju som dom säger "only in amerika" dom e ju inte direkt kända för att va smart, lixom, fel å gå ihop me dom å hjälpa dom anordna race åså iställe för att ta i me råvåld. men de är ju de amerika e känd för så, dom krigar bort problem iställe för att lösa de...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 december 2007
cherylee skrev:
fy fan man blir helt hjärtekrossad juuu, tur att sverige inte e så.. skulle sverige börja bete sig så där skulle d bli enorm uppror tror jag

Du tror inte det blev det i USA?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

7 120 Inlägg
15 december 2007
MeloveGolf skrev:
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:

Varför skulle man inte få köra skyline på gatan för?

Jag är inte riktigt 100, men har läst att om man importerar en bil till USA som inte sålts där från början. Vilket skyline inte har så måste den genomgå USA's krocktester. Men det är ingen som har tagit in någon Skyline för att smälla och bonka på den roll

Har även hört något om att avgaskraven inte var okej (hmm, stämmer nog inte så bra?)

Finns även teorier om att högerstyrda bilar är olagligt...

Rätta mig gärna, är bara något jag läst lite här och där roll

Import i usa = No problem
Högerstyrt = No Problem
Avgaskrav - tja i californien/New york och ungeför 3 stater till annars kan du köra 2000whp Twin turbo Dodge viper v10 på 8 liter utan att oroa dig så länge det är bra gjort det är nämligen polisen som avgör vad som är godkännt/Säkert...

det är ju i californien då vet dom mycket väl riskerna precis som vi i sverige vet att vi kan åka dit rejält när vi kör vråltrimmade bilar...vid eventuell krock gäller inte försäkring osv...

Finns nog fler vråltrimmade skylines på gatan i usa än i sverige...

Nu var jag inte säker, bara saker jag läst/hört. Det om avgaskraven trodde jag inte ett dugg på, men man vet ju aldrig med USA.. roll

Men NÅGOT är det som gör att man inte får köra Skylines på vägarna.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 december 2007
Aerodynamik skrev:
Nu var jag inte säker, bara saker jag läst/hört. Det om avgaskraven trodde jag inte ett dugg på, men man vet ju aldrig med USA.. roll

Det kan inte vara det att Skylines inte krocktestats tillräckligt för att få köras på allmän väg i USA?

Om du tar in en Skyline och krocktestar den, sedan bygger tillbaka den till orginalskicket igen, då får du kanske köra den lagligt där smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
15 december 2007
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:
Smiley skrev:
nej det tycker jag inte att man borde, men i usa e dom lite extrema, tex en nissan skyline får du inte köra på vägen, det e olagligt

Varför skulle man inte få köra skyline på gatan för?

Jag är inte riktigt 100, men har läst att om man importerar en bil till USA som inte sålts där från början. Vilket skyline inte har så måste den genomgå USA's krocktester. Men det är ingen som har tagit in någon Skyline för att smälla och bonka på den roll

Har även hört något om att avgaskraven inte var okej (hmm, stämmer nog inte så bra?)

Finns även teorier om att högerstyrda bilar är olagligt...

Rätta mig gärna, är bara något jag läst lite här och där roll

Vet inte varför men vissa importbilar får man inte regga in i staterna, hade besök i sommras av en kille från usa som berättade det då han tyckte det var underligt att det rullade så mkt skylines i sverige

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 december 2007
Aerodynamik skrev:

US Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) där ska bilen kollas om den ska få registreras i usa men det ville inte nissan av någon kontig anledning (dom gjorde bort sig rejält!)

DOCK tog det inte lång tid innan några smarta killar kom på hur man går runt dessa
lagar fanns en firma som importerade och gjorde dom streetlegal och dom importerade många!

JDM
593 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Haxxel skrev:
Asså detta är ju dumt, hur ska de avgöra om det är streetrace?

Syns ganska tydligt vad som är streetrace eller inte...folk som gnäller på usa ska ju kanske
ta och besöka nya zeeland och se vad som händer om du kör street race där....

Haxxel skrev:
Om de hade arrangerat stora lagliga race så skulle de få resultat.

i usa finns det stripper som är öppna hela
dagarna för allmänheten som vill prova sin bil....dessa streetracers på gatan är bara små
ungar som tittat för mycket på F&F och inte vill köra lagligt....och ännu en gång visar
garaget upp sin dubbelmoral när någon skriver att han körde 180km/h och vart av med körkortet ska han dö....när 2 nötter riskerar andras liv på motorvägen och snuten får fatt i dom och visar var skåpet ska stå då ska snuten dö?

Nej nej det är inte så att de ska få fortsätta att köra som idioter (själv kör jag faktisk trots mitt bilintresse helt lagligt) Det ska ju stoppas, men jag tycker det är fel tillvägagångssätt. Det är ju tydligt det att de inte lär sig av detta. Plus att jag tycker det är synd att se en så fin bil men så mycket jobb nerlagt på bara krossas till smul.

Och det där med att det är lätt att se att det är streetrace, så måste de ju kunna bevisa saken och ha något specifikt att lägga domen på. Tycker det är konstigt att folk som tittar på ska straffas, tänk om det är någon förbipasserande som stannar till för att ta sig en titt.
Sen verkar det ju som om de straffar folk med pimpade bilar över huvud taget. Jag skulle bli lite sur om de mosade min bil för att jag fixat till den och sen bara glider runt helt lagligt med den. Om jag inte hade en stulen motor då, för då har jag ju gjort ett brott.

Det ska vara JDM och bana!

Avstängd
298 Inlägg
15 december 2007
Haxxel skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=OnmjVKlCHB0

Argh! Det är inte RÄTT! Vad tycker ni? Borde de göra så här i sverige tongue Jag själv röstar för nej.

rätt och rätt men det är ju jäkligt smidigt för snuten
istället för att ta bort dom 1702342 delarna på bilen som är olagliga så krossar man hela skiten istället smile
effektivt för dom mer surt för ägarna
Senast redigerat av PG (15 december 2007)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 december 2007
cherylee skrev:
fy fan man blir helt hjärtekrossad juuu, tur att sverige inte e så.. skulle sverige börja bete sig så där skulle d bli enorm uppror tror jag

Tror du verkligen på det?

Om man tar ansvar för att köra en bil som är halv stulen, får man väl tar konsekvenser som en man eller?
Om han gör en likadant och blir tagen ingen och ingen, till slut, han kanske lägger ner att köra bilar med stulna delar.
Senast redigerat av alain (15 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök