3635
Sök

Är det + eller minus som ska bort?

134 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Hej.. Är det plus eller minus som ska bort från batteriet när man sak svetsa tex?.

fösklara gärna varför den ena eller andra sak bort..!
Senast redigerat av makaronisen (15 december 2007)

644 Inlägg
15 december 2007
makaronisen skrev:
Hej.. Är det plus eller minus som ska bort från batteriet när man sak svetsa tex?.

fösklara gärna varför den ena eller andra sak bort..!

Du ska väll ta bort minus har jag för mig.. annars så kan de väll bli jordfel i bilen men koppla bort hela batteriet så är du på säkra sidan.. de glömde jag av när jag svetsade så när jag skulle slå på lyse så slog vindrtetorkarn igång :S..
Senast redigerat av ogge89 (15 december 2007)

1 741 Inlägg
15 december 2007
ja jag skulle ju ta bort bägge... känns rätt fel att ha det där när man ska trycka in ett gäng fler volt än vad orginalbatteriet är på.

spec när det inte är allt för jobbigt att skruva bort polerna. varför chansa?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

644 Inlägg
15 december 2007
tecman skrev:
ja jag skulle ju ta bort bägge... känns rätt fel att ha det där när man ska trycka in ett gäng fler volt än vad orginalbatteriet är på.

spec när det inte är allt för jobbigt att skruva bort polerna. varför chansa?

Jaa precis.. de glömde jag bort när jag skulle laga min bil så den gjorde lite som den själv ville:P.. skulle vrida på lyse å då slog vindrutetorkarna igång så man fick lov å sitta å grejja ett tag tills dom slutade

194 Inlägg
15 december 2007
Heej minus polen räcker det med att du tar bort annars kan du skada generatorn

Bessewisser
556 Inlägg
17 december 2007
Japp minus är det som ska bort! Igentligen ska minus bort vid alla arbeten som har något med el att göra!

//SkyNard

How low

63 Inlägg
17 december 2007
när ja svetsar så tar ja alltid bort både plus och minus känns bäst=)

TeeCeeracing.se

16 197 Inlägg
17 december 2007
Bobo skrev:
Varför ska minus bort? tycker det känns så ologiskt att man tar bort det som bara går till jord och man har kvar det som leder ström, jag är inte kunnig inom detta men varför är det så, hur kan bara - (jord) skada?

för att du jordar ju svetsen i bilen å "skjuter" på me en jävla massa ström när du svetsar... å då kan saker å ting pajja..sad

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök