2801
Sök

850Turbo 290hk 0-100km/h??

850turbo
16 december 2007
Trådstartare
#1
tjena är det någon som vet vad en T5:a skulle gå på från 0-100 med 290hk i sig???



MVH:850Turbo

3 235 Inlägg
16 december 2007
#2
Sådant är nog inte lätt att säga...allt påverkar ju: lufttemperatur, däck, asfalt våt/torr...Skick på bilen? Hur mycket väger föraren?

Men annars är det ju bara att testa...


OEM <3
194 Inlägg
16 december 2007
#3
berorende på förare men kanske 6.7-7.3sek där emellan!

These days &#9834;&#9835;

IT-Tekniker
376 Inlägg
16 december 2007
#4
skulle säga som snabbast 6 sekunder..

Men det beror på utväxlning, väderlek, grepp, vikt med mera..

Och du får inte 290 hk med ett chip, för att få iaf runt 290 måste du ha 3" hela vägen också.


8 250 Inlägg
16 december 2007
#5
billy skrev:
Och du får inte 290 hk med ett chip, för att få iaf runt 290 måste du ha 3" hela vägen också.

3" systemet hjälper inte ett dugg, snarare stjälper. En 3" dp gör den lite rappare, men med ett helt 3" så kommer du inte närmare 290 ärliga.


Forummoderator
10 576 Inlägg
16 december 2007
#6
som sagt tidigare, mellan 6-15sek beroende på hur du kör, det avgör allt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

427 Inlägg
16 december 2007
#7
Med rätt förare borde 5,9 gå. Men föraraen är klart viktigtare än effekten.

553 Inlägg
16 december 2007
#8
Skulle tippa på 6.9 sek, kanske lite mindre om det är 290 ärliga häst..smile

IT-Tekniker
376 Inlägg
16 december 2007
#9
Marlboroman skrev:
billy skrev:
Och du får inte 290 hk med ett chip, för att få iaf runt 290 måste du ha 3" hela vägen också.

3" systemet hjälper inte ett dugg, snarare stjälper. En 3" dp gör den lite rappare, men med ett helt 3" så kommer du inte närmare 290 ärliga.

Så du påstår att den blir segare med 3" än original? neutral

Svårt att tro på faktiskt..


35 Inlägg
17 december 2007
#10
billy skrev:
skulle säga som snabbast 6 sekunder..

Men det beror på utväxlning, väderlek, grepp, vikt med mera..

Och du får inte 290 hk med ett chip, för att få iaf runt 290 måste du ha 3" hela vägen också.

men ett chip i en t5a får du ut ungefär 280 hk /420 nm beror på vilken oktan man kör på med dessto högre oktan ju större explotioner blir de i cylindern
Sen med 3" rör gör att bilen för ut mer vrid , eftersom du har mkt mer motstånd i ett orginal rör. 3" får du större utlopp

och 290 hk menar han i motorn , de handlar om va du får ut på hjulen big_smile de är de som gör skillnaden tongue
Senast redigerat av RobinG (17 december 2007)

No R

1 661 Inlägg
17 december 2007
#11
Större explosioner ja... haha
Förresten ska man alltid köra på 98 oktan med en turbobil. Och har man chippat så borde man absolut inte köra på lägre.

Elektriker/Montör
534 Inlägg
17 december 2007
#12
Hardjim skrev:
Större explosioner ja... haha
Förresten ska man alltid köra på 98 oktan med en turbobil. Och har man chippat så borde man absolut inte köra på lägre.

Är det inte bättre att köra på 99 oktan???=P

Vad är det för tråd egentligen???
Lite dålig info för att gissa detta... Men men.. Jag tippar på 6.94 sec...

MVH

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

35 Inlägg
17 december 2007
#13
Större explosioner ja... haha
Förresten ska man alltid köra på 98 oktan med en turbobil. Och har man chippat så borde man absolut inte köra på lägre

Inte påstått ngt med att köra på ngt annat , säger bara Högre oktan mer kraft
Finns ju en del ägghue som inte gör de för att de tycker de är billigare .

men om vi nu ska vara sånn så åk till Shell o tänka Vpower:) för 16 kr/L
Senast redigerat av RobinG (17 december 2007)

No R

Elektriker/Montör
534 Inlägg
17 december 2007
#14
RobinG förstår att du inte förstod "glimten i ögat" i mitt förra inlägg.

Vpower kanske är dyrt men fan så mycket bättre...
Mor och far minskade förbrukningen på 0.5 l/mil med ford explorer och husvagn förra sommarn.. Så ett par kr exrta kan det vara värt...=P

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

35 Inlägg
17 december 2007
#15
hehe var inte menat åt dig wink

Absolut tänker man på hur mkt de minskar osv o hur långa sträckor man kör kan de vara värt o funderar på dem extra kronorna .
Kan ju om man har riktigt flyt gå jämnt ut med vad 95 hade kostat wink

No R

Elektriker/Montör
534 Inlägg
17 december 2007
#16
OK.. My bad...=P

Jag tror faktiskt att man tjänar på 99 om man kör mer än 200 meter åt gången... Bilen går MYCKET billigare på 99...=P

Skojj att mer än jag är vaken inatt...=P


EDIT: Fixade stavfel
Senast redigerat av Robbin_V90 (17 december 2007)

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

35 Inlägg
17 december 2007
#17
Robbin_V90 skrev:
OK.. My bad...=P

Jag tror faktiskt att man känar på 99 om man kör mer än 200 meter åt gången... Bilen går MYCKET billigare på 99...=P

Skojj att mer än jag är vaken inatt...=P

hehe så är de absolut .

Jo fan trevligt med lite folk uppe , ngn o snacka med

No R

Elektriker/Montör
534 Inlägg
17 december 2007
#18
RobinG skrev:
Robbin_V90 skrev:
OK.. My bad...=P

Jag tror faktiskt att man känar på 99 om man kör mer än 200 meter åt gången... Bilen går MYCKET billigare på 99...=P

Skojj att mer än jag är vaken inatt...=P

hehe så är de absolut .

Jo fan trevligt med lite folk uppe , ngn o snacka med

Lite mer OT men vad gör du uppe en söndag natt kl 03:38?? MVHRobbin

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

35 Inlägg
17 december 2007
#19
haha inte mkt sitter nere i garaget o ritar o klurar på ,på bygga på mitt standard kjolpaket:) ledig nu över jul o hela de här så smile orkar inte skruva mer så , blir lite rita ist smile ideérna flödar

No R

8 250 Inlägg
17 december 2007
#20
billy skrev:
Marlboroman skrev:
billy skrev:
Och du får inte 290 hk med ett chip, för att få iaf runt 290 måste du ha 3" hela vägen också.

3" systemet hjälper inte ett dugg, snarare stjälper. En 3" dp gör den lite rappare, men med ett helt 3" så kommer du inte närmare 290 ärliga.

Så du påstår att den blir segare med 3" än original? neutral

Svårt att tro på faktiskt..

Men om större vore bättre så borde väl "sportsystemen" vara så stora som möjligt? wink Går in större än 3" på 850 om man bara vill. Saken är den att med ett för stort rör så sjunker gashastigheten och flödet försämras. Så länge man ligger under 350hk så är ett helt 3" inte motiverat ur prestandasynpunkt.

En 3"dp och 2,5 efter kat är melodin. Downpipen gör skillnad för prestandan, biten efter kat är för ljudets skull.

För övrigt kan nämnas i diskussionen om 290hk: Den steg 3:a med mest effekt jag sett papper på hittils hade 274 ärliga. En bekant bromsade sin 855T5 i somras, han fick ut 264hk som bäst (ärlig motoreffekt) då han testade 2 olika steg 3 boxar mot varann, en från bsr, en från autotech.



Sök