3519
Sök

hackande s70

94 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#21
är de den här du menar?                                     http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=36661

hur mycket ska den vara skruvad på då?
Senast redigerat av kimen12 (29 december 2007)

4 822 Inlägg
30 december 2007
#22
Japp och vad jag kan se så är den inskruvad rätt långt, den ska vara justerad så att när du tar bort TCV:n (magnetventilen) så ska den ladda 0,4 (grundladdtryck) för jag antar att du har en T5 då du skrev att du har en S70 Turbo i ditt först inlägg.
Observera att när du tar bort kontakten till TCV:n så kommer du få en felkod och motorelektoniklampan kommer tända sig, efter att du kollat vad den laddar släcker du den enklast genom att ta ur boxen en liten stund om du nu inte känner någon som kan släcka den åt dig med en systemtester.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

58 Inlägg
30 december 2007
#23
ta ur boxen för att nollställa felkod?räker de inte med att ta bort batteriet??

4 822 Inlägg
30 december 2007
#24
jolla_ skrev:
är de de ända?
kan de hända något dåligt? tex att den är chipad med el om någon har skruvat på bränsletrycket med...

måste ja ta bort tcv:n då?kan ja inte ställa in så den laddar 07 bara??

frågan är ju om det är chipade eller inte, är den det kan du skruva ut wg-stången så att den laddar 1-1,1 vilket är vad dom flesta trimföretagen lägger sig på är den där imot orginal så är får du skruva ut den så att den laddar ~0,65 vilket en T5 gör orginal.
bränsletrycket är inget man skruvar upp såvida man inte bytt till en ställbar bränsletrycksregulator, för att öka trycket om man inte har bytt till en ställbar så kan klämma ihop den eller sätta dit en annan med ett högre tryck.


jolla_ skrev:
ta ur boxen för att nollställa felkod?räker de inte med att ta bort batteriet??

enklare att rycka upp styrboxen om man inte har bygeln över lådan (som tex jag har) + att man slipper nolla allt i bilen vilket man gör om man tar bort -kabeln på batteriet.

huvudsaken är att boxen blir strömlös så den tappar minnet, sen går det inte att släcka vissa felkoder på det här viset utan man måste in med systemtestern.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

94 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
#25
okej,vet ju inte om den är chipad..
jag körde ett test enligt en viss chipfirma. kör från 80 till 120 på 3,med deras steg 1 chip på 294hk så skulle man köra på 4,3  ja körde på 4,0   med ett ladd på 1.4. skulle de gå om man bara skruvat på wg-stången???

hur ska ja göra,ställa in den på orginal el på 1bar?
om ja ställer in den på orginal,vad händer om den är chipad och tvärt om?

4 822 Inlägg
31 december 2007
#26
Jag tycker du ska ta bort kontakten till TCV:n och ställa in rätt grundladdtryck och efter det sätta tillbaka kontakten och se hur mycket den laddar, då borde du rätt lätt se om den är orginal eller inte. Annars får du helt enkelt öppna boxen och kolla vad det sitter för chip i.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

94 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
#27
jag har tagit bort kontakten nu,men de går inget bra,har skruvat ut sången för fullt  men den laddar 1 bar då..varför?

är de här TCVn/magnetventilen?          http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=221516

313 Inlägg
3 januari 2008
#28
ta i k-sprit i bensinen...vet inte om de gör någon inverkan på turbon...men jag brukar ha de problemet på en vanlig golf att den hackar...men prova k-sprit..
rätta mig om jag har fel.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

4 822 Inlägg
3 januari 2008
#29
ezz4 skrev:
ta i k-sprit i bensinen...vet inte om de gör någon inverkan på turbon...men jag brukar ha de problemet på en vanlig golf att den hackar...men prova k-sprit..
rätta mig om jag har fel.

det hjälper inte, problemet är att den bryter för att turbon laddar för mycket.

kimen12 skrev:
jag har tagit bort kontakten nu,men de går inget bra,har skruvat ut sången för fullt  men den laddar 1 bar då..varför?

är de här TCVn/magnetventilen?          http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=221516

välldigt bra fråga för det ska den inte göra.

ser ut att vara den, går 2 av slangarna till turbon (1 till wg och 1 till kompressordelen) och den 3:e till röret mellan luftburken & turbon så är det den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

94 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
#30
ja de gör dom. så då är de rätt.
vad fan kan de va då?
stången såg inte ut att vara kapad heller,fast de kan den ju vara,hur lång ska den gängade biten vara.

nån ide?

4 822 Inlägg
4 januari 2008
#31
Vet inte hur lång den är men när du har stången lös från armen och ska sätta på den så ska den vara nån/några mm förkort.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

94 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
#32
okej.
provad att skruva av den men den var för lång.men när ja har skruvat bort armen och har stången lös så går de att snurra på den.

jag har lagt in 3 bilder där ja visar: hur lång stången är, o när ja rör på armen så finns de inget motstånd, och en slang som ja hitta som inte är ansluten i ena änden(om de kan ha något med saken att göra..?

hur ska armen stå i sitt `rätta`läge????



http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=36661
Senast redigerat av kimen12 (4 januari 2008)

4 822 Inlägg
5 januari 2008
#33
jävligt svårt att se vilken slang det är men det ser ut som en av dom som går till TCV:n, om det är det så ska den på en nippel på kompressordelen på turbon och är den inte på där så får du ingen reglering alla på turbotrycket.
Du ser här hur det ska se ut http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=144512

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

94 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
#34
nej de är inte den.har redan 3 slangar vid TCV:n.
den går framåt i motorn,den följer dom 2 slangarna som går mot TCV:n en bit sen vet ja inte vart den ska.
hoppas någon kan titta i sin motor o se om dom fattar vilken ja menar

94 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#35
.

TP Performance
113 Inlägg
15 september 2008
#36
har du fått ordning på bilen?

Han som ingen turbo har, han får åka utan bar!
TP Performance.


Sök