2999
Sök

Finansiering av bilköpfråga

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
Goddagens, ni rutinerade bilägare där ute har väl inte alla köpt era bilar kontant. Jag är på väg att köpa min första lite dyrare bil och behöver således låna. Bil jag tänkt köpa är som det ser ut en golf V6 årsmodell 01 alternativt BMW 328 årsmodell 99-00. Ca-pris 90-130 000 kr.

Det jag undrar är vad som är smartast, min mor kommer ta lånet oavsett men vad är smartast och smidigast? Låna 80% av summan på banken och köpa av privatperson eller satsa på att köpa genom bilfirma och deras avbetalningsfinansiering?

Har ni några erfarenheter?

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

665 Inlägg
17 december 2007
jag funderar oxå att låna pengar på att köpa  bil, jag ska köpa en  audi RS4  som ligger  på 240.000 , men jag ska lägga ca 50 till 80.000 kr i kontant , annat ska jag  låna ,
men vet inte om jag ska låna  pengar i banken eller  via  bilhandlare !! vad tycker ni !!
Har ni några erfarenheter  eller vad e  bästa ?

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 december 2007
Banken brukar ha bäst ränta, men det brukar vara lättare att ta det via firman om du köper bilen från en handlare.

Frågan ni bör ställa er är om ni vill köpa bilen privat eller från en handlare och sen bestämma er om lånet.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

665 Inlägg
17 december 2007
japp!! om man hitta !!! men alla rs4 på blocket har 5-8 ägare , bara en enda  hade 3 ägare om man räknar  bilhandlare!!

men jag  väntar  till mars -april med  bilköp,
kanske dem  blir biligare ! eller ??

8 883 Inlägg
17 december 2007
Bästa räntan får du om du köper via handlaren 4.9% tror jag dom flesta tar.
Bankerna har högre räntor vid billån.

Köpte min 9-3 kontan och handlaren förlorade ca 3000 på att jag inte tog finnansieringen via honom.

Fotograf på tierpidag.se

665 Inlägg
17 december 2007
men e der ränta  fast hos  bilhandlare !! eller  ???

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 december 2007
Kolla fackets billån om hon är med i facket, tog min på fackets medlemslån, för det första är inte bilen säkerheten, så jag kan bya bil hur jag vill utan att behöva lösa in lånet, samtidigt så var villkoren väldigt bra tycker jag iaf.
Mycket bättre än bilhandlarens och bankens egna alternativ.
Medlemslån finns bland annat på Swedbank. Kan du la kolla där.

huh?
10 427 Inlägg
17 december 2007
Mortalis skrev:
Kolla fackets billån om hon är med i facket, tog min på fackets medlemslån, för det första är inte bilen säkerheten, så jag kan bya bil hur jag vill utan att behöva lösa in lånet, samtidigt så var villkoren väldigt bra tycker jag iaf.
Mycket bättre än bilhandlarens och bankens egna alternativ.
Medlemslån finns bland annat på Swedbank. Kan du la kolla där.

Tog ett sånt för ett tag sen jag med, verkade vettigast.

665 Inlägg
17 december 2007
jag kollade ,  bilen ska kosta 240.000 så det blir 4.000 kr i 5 år!!  men jag har inte räknat att jag ska lägga ca 50-80.000 kr !!
vad tycker ni ,    det känns kanske lite galen att lägga 240.000 på en  bil som e 01!! men det e RS4 !!

vad tycker ni ??

Ford Racing
479 Inlägg
17 december 2007
sexy_d skrev:
jag kollade ,  bilen ska kosta 240.000 så det blir 4.000 kr i 5 år!!  men jag har inte räknat att jag ska lägga ca 50-80.000 kr !!
vad tycker ni ,    det känns kanske lite galen att lägga 240.000 på en  bil som e 01!! men det e RS4 !!

vad tycker ni ??

Kör Så Det Ryker!!!!

Ja Just!

665 Inlägg
17 december 2007

665 Inlägg
17 december 2007
ex på en RS4 !! 1 ägare och lika mycket mil  som bilar i  sverige !! och den har feta porche bromsar !!

8 883 Inlägg
17 december 2007
sexy_d skrev:

vad tycker ni ??

Tål din ekonomi dom kostnaderna + att det även kostar lite i försäkring, service m.m
Så varför inte, men 5år är lång tid kan hända mycket under den tiden.

Fotograf på tierpidag.se

Kör Lastbil
108 Inlägg
17 december 2007
Jag har nästan precis köpt min S80 och jag tog den på avbetalning på 4år sen frågar dom om jag vill fortsätta betala eller sälja efter dom 4a åren. Och den kostade 222.000 och jag la in 90.000 från min gammla bil. Betalar 2300 i månaden helt okej

Volvo For Life

665 Inlägg
17 december 2007
helat ok,  min ekonomi e  bra tror jag

jobbar i volvo (dumprar)  ,  lön e ca 16-17.000 kr , !! så det får  räcka  tycker jag !! eller

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 december 2007
Jag köpte min till vänster här för 110.000kr och eftersom jag köpte den privat (noxxan här på garaget) så kunde jag inte ta swedbanks billån så då tog jag ett medlemslån istället och på det lånet betalar jag ca 6.500-7000kr i månaden med ca 13.000kr ut efter skatt varje månad.

Dock bor jag hemma och har inte särskilt mycket räkningar varje månad så jag har råd till det även om det känns en del när halva lönen bara försvinner varje månad big_smile

Tänkte förresten betala av mitt lån på 1-1,5 år, därav den höga månadskostnaden. Jag vill bara bli av med skiten så fort jag kan så bilen verkligen blir "min".

Och en till fördel med swedbanks medlemslån är ju att om jag skulle kola av en eller annan anledning så löses lånet automatiskt så mina efterlevande slipper få skiten på halsen istället, lite otrevligt att tänka på kanske men fan så skönt att veta *om* något nu skulle hända ändå.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

665 Inlägg
17 december 2007
ok, ok , men jag  väntar iaf  till mars  eller april , så hoppas att priser  går ner lite  till , , det blir 2008, så  bilen  blir  1 år aldre !!

Teddan
2 495 Inlägg
17 december 2007
sexy_d skrev:
japp!! om man hitta !!! men alla rs4 på blocket har 5-8 ägare , bara en enda  hade 3 ägare om man räknar  bilhandlare!!

men jag  väntar  till mars -april med  bilköp,
kanske dem  blir biligare ! eller ??

kolla min den har få ägare och rätt mil wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
18 december 2007
sexy_d skrev:
ex på en RS4 !! 1 ägare och lika mycket mil  som bilar i  sverige !! och den har feta porche bromsar !!

redan en bilhandlare som har tagit den till sverige.

http://www.blocket.se/vi/14119723.htm?ca=13_s

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Väghyvel
252 Inlägg
18 december 2007
Varför ta lån på sina föräldrar??
har man inte råd att ta ett lån på sej själv tycker inte jag att man ska ha något lån alls..

Sök