Fakta:Toyota starlet 1986 1.3L 12V 75hk orginal...
Turbo T25 (nissan 200sx) 0.8 bar Grundladdtryck.
Insprutning från Saab 900 Turbo (K-jetronic) mekaniskt...
2.5" avgas, intercooler från Saab....
smalbandslambdamätare...
Har fått nya vilda ideer nu. många som trimmar justerar spridarna efter laddtrycket för dom räcker inte till orginal men i mitt fall så blir det tvärt om dom är för stora
Enligt vad jag kan förstå så ska Saabs K-jetronic insprutning räcka till 180-190hk orginal på saab 900 T8 Och det är ju den effekten jag siktar på i min Starlet. så
borde man inte teoretiskt kunna öka/tillsätta mera luft för att få rätt bränsleblandning? alltså
ladda på mera med turbon tills man ser att man har
rätt blandningsförhollållande?' (förutsatt att det inte knackar)
men saken som gör det hela svårt att räkna ut är att en Starletmotor är bara på 1.3Liter...
Har för mig att Saabarna laddade 0.45Bar eller nått orginal... och mitt blivande laddtryck ligger på 0.8bar vet dock inte vilket luftflöde en T25 ger...
sen har jag en annan vild ide om att sätta en justerbar pysventil på sugsidan till luftmängdmätaren och lura den att tro att den får mindre luft och på så vis komma närmare rätt blandning. då får ju motorn mer luft mindre soppa...
någon som har några synpunkter och ideer om det här innan jag börgar exprimentera?
Min starlet