2709
Sök

BMW e34 535.

16 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Har en 535 på G nu och undrar lite från det folk som har erfarenhet av den bilen. Först och främst undrar jag om Åbäket drar mycket sås? Kollat efter 525 först eftersom dom har ganska rimmlig bränsleekonomi, men M30B35 är ju aningen större. Sedan tycker jag M30b35 motorn ser lite stenålder ut. Är den verkligen nått att ha? Driftsäker etc.
Tackar för svar.

261 Inlägg
18 december 2007
min 88a 535 E35 gick på en liter när ja körde normalt efter laglig hastighet. men att få den att dra mer sås var inge svårt. trevlig bil förövrigt. motorn är en väldigt gammal beprövad konstruktion. passa dig för att köpa en 88a 535 med reg nr- PAW*** . hehe

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
18 december 2007
satsa på en 525 med vanos istället går ungefär likadant då har du 24 ventilers motor, krånglar mindra, drar mindre soppa, nyare bil å smile

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
18 december 2007
Trevliga bilar! Hade en sådan förra året...drack väl strax över litern när jag körde normalt....men kunde lätt bli mycket mer än så om man ville smile
m30 skulle jag nästan tippa på är deras driftsäkraste motor.

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

3 120 Inlägg
18 december 2007
Jag tror inte att en 540 drar nämnvärt mer soppa, men du får lite mer pulver...

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
18 december 2007
viccoA skrev:
Jag tror inte att en 540 drar nämnvärt mer soppa, men du får lite mer pulver...

Men då ska man helst ha med manuell låda (anser jag iaf) och då brukar priset bli ett par snäpp högre än för en 535:a smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

246 Inlägg
18 december 2007
Den är stenålder..
Har för mig den har ett klent oljerör ovanför kammen som skall ge den smörjng kleggar lätt igen.
Som  gamla Ford Sierra Motorer som käkade Kamaxlar
Tycker dom rasslar inte konstigt mekaniska lyftare o hur många orkar ställa ventilerna på dom rätt ofta behövs det...
Nä VANOS motorerna är mera High Tech

plööp
49 Inlägg
18 december 2007
Min 535a har inte haft några problem med motorn, har haft den lite mer än ett år och har bara ställt ventilerna en gång, kamaxeln börjar bli lite dålig också men jag vet inte om det kan bero på att oljan som var i var riktigt dålig innan jag bytte den, är väl banjobultarna som strular lite på oljesmörjningen för kammen?

10 287 Inlägg
19 december 2007
Läs rubrikanvisningarna:

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

Rubrik med namn på en bilmodell är inte att anse som varande en beskrivande rubrik.

Usel rubrik

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök