3680
Sök

Kondensator till stereon

Bessewisser
556 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Hallå!

Har lite funderingar kring en kondensator till stereon... I dagsläget så blinkar stereon i takt med musiken... jag har parallel kopplat in direkt+ till stereon vid säkringshållaren till steget så jag undrar om det finns någon 12V konding som man kan koppla in mellan särkingshållaren och stereon? I riktiga baslåtar så blire sånna spänningsfall så stereon kan lägga av! Och ja jag har konding till steget också!

Tacksam för svar
//SkyNard

How low

21 761 Inlägg
19 december 2007
Är det bara stereon som blinkar, inte andra saker?

296 Inlägg
20 december 2007
Drönirettab skrev:
Är det bara stereon som blinkar, inte andra saker?

Bessewisser
556 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Hm kanske funkar bra att koppla direkt till batteriet?
Nja det är andra saker som blinkar också men det är stereon som blinkar mest

//SkyNard

How low

105 Inlägg
21 december 2007
dra stereon direkt till batteriet och skit i kondningen vid steget sätt ett till batteri bak istället.
1 batteri=över tusen 1farads kondningar:

Aldrig har vi varit så kära, Länge leve det militära.

Bessewisser
556 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Duger biltemas batterin? Han i våran lokala MDS butik rekommendera 2 extra batterin till mitt nya projekt i sommar och jag har inte råd med tex 2 gula optima... max 1 000 - 1 500 kr kan jag tänkte mig köpa batterin för

How low

21 761 Inlägg
21 december 2007
Vad är det för steg som sitter i bilen just nu?
Har du bara originalbatteri och generator?
Senast redigerat av Drönirettab (21 december 2007)

400 Inlägg
21 december 2007
Ahh välkommen till klubben med blinkande lampor! Halvljus å hela skiten big_smile

Ride Like You´ve Never Been Hurt

2 126 Inlägg
21 december 2007
CroZZeN skrev:
Ahh välkommen till klubben med blinkande lampor! Halvljus å hela skiten big_smile

Jag bytte min generator och köpte ett större batteri, det löste det problemet samt fick bättre ljus på alla lampor på köpet (var nog inte ett ögonblick för tidigt att byta ut det gamla batteriet)  tongue

400 Inlägg
21 december 2007
Big_JN skrev:
CroZZeN skrev:

Jag bytte min generator och köpte ett större batteri, det löste det problemet samt fick bättre ljus på alla lampor på köpet (var nog inte ett ögonblick för tidigt att byta ut det gamla batteriet)  tongue

Okej, gött smile större generator eller bara ny likadan? Nu när jag bytt steg så blinkar de så in i h-vete..å förut så hade jag 2 slutsteg....
Har ju ett OK/Q8 batterie så de kanske avslöjar ganska mycket big_smile 55Ah xD

Ride Like You´ve Never Been Hurt

2 126 Inlägg
21 december 2007
CroZZeN skrev:
Big_JN skrev:
CroZZeN skrev:

Okej, gött smile större generator eller bara ny likadan? Nu när jag bytt steg så blinkar de så in i h-vete..å förut så hade jag 2 slutsteg....
Har ju ett OK/Q8 batterie så de kanske avslöjar ganska mycket big_smile 55Ah xD

Bytte till större generator: 75Ah istället för 55Ah
O kraftigare batteri 60Ah Istället för 45Ah

24 Inlägg
22 december 2007
måste man byta generatorn ifall man montera dit extra batteri.
funderar på att montera dit 1-2st batterier i bagaget så att man har mer ström under dagar man är på utställning.. sen när man kommer hem .. laddar man upp dom igen via ctek laddare

105 Inlägg
22 december 2007
Draco skrev:
funderar på att montera dit 1-2st batterier i bagaget så att man har mer ström under dagar man är på utställning.. sen när man kommer hem .. laddar man upp dom igen via ctek laddare

om du e lite el intresserad kan du ju alltid "delta"koppla din gammla ska göra de på peggan min.

24 Inlägg
22 december 2007
High_Octane skrev:
Draco skrev:

om du e lite el intresserad kan du ju alltid "delta"koppla din gammla ska göra de på peggan min.

"delta" koppla??
vad menar du?

105 Inlägg
22 december 2007
Draco skrev:
High_Octane skrev:
Draco skrev:

"delta" koppla??
vad menar du?

jo det är ett sätt att koppla om lindningarna i generatorn så du utnyttjar "den tredje vågen" du kan ta ut nästan dubbla ampere styrkan från samma generator. lite svårt att förklara   om du inte är kunnig i el klarar du det inte själv.

21 761 Inlägg
22 december 2007
Och vad tycker diodbryggan om det?

Den är väl knappast dimensionerad för så hög ström.

24 Inlägg
22 december 2007
generator tar väl ingen skada om man installerar 2st extra batteri i skufferten? eller?

möjligtvis kommer inte generator att kunna ladda upp alla 3 batterierna tillräckligt man man nu använder alla tre batterierna flitigt under ex stora träffar. Men där kommer Ctek laddarn in i bilden då  man kan ladda upp dom fullt vid tillfällen..

tänker jag nu helt fel eller????

Smålänning
7 887 Inlägg
22 december 2007
Drönirettab skrev:
Och vad tycker diodbryggan om det?

Den är väl knappast dimensionerad för så hög ström.

Klarar faktiskt det förvånansvärt bra. smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

21 761 Inlägg
22 december 2007
Jag jobbar ju inte med generatorer så jag har inte testat eller hört talas om det kopplingssättet, men nog blir jag ändå tveksam till att både diodbrygga och lindningar ska hålla ett längre tag om man kan utnyttja nästan dubbla strömmen. Värmen ökar rimligtvis en hel del och det är väl huvudorsaken till att saker går sönder.

Fast, som sagt, jag har inte jobbat med dem så det är bara ett antagande.

Sök