3565
Sök

Kondensator till stereon

105 Inlägg
22 december 2007
Drönirettab skrev:
Jag jobbar ju inte med generatorer så jag har inte testat eller hört talas om det kopplingssättet, men nog blir jag ändå tveksam till att både diodbrygga och lindningar ska hålla ett längre tag om man kan utnyttja nästan dubbla strömmen. Värmen ökar rimligtvis en hel del och det är väl huvudorsaken till att saker går sönder.

Fast, som sagt, jag har inte jobbat med dem så det är bara ett antagande.

håller gör de   de blir mindre spännign men högre ström det enda problemet med delta är att det tar lite längre tid innan generatorn börjar ladda.  vissa generatorer är delta kopplade från fabrik men det hör till ovanligheterna.

Aldrig har vi varit så kära, Länge leve det militära.

21 761 Inlägg
22 december 2007
Draco skrev:
generator tar väl ingen skada om man installerar 2st extra batteri i skufferten? eller?

möjligtvis kommer inte generator att kunna ladda upp alla 3 batterierna tillräckligt man man nu använder alla tre batterierna flitigt under ex stora träffar. Men där kommer Ctek laddarn in i bilden då  man kan ladda upp dom fullt vid tillfällen..

tänker jag nu helt fel eller????

Du tänker nog ganska rätt tycker jag. Om batterierna är någorlunda laddade så behöver inte generatorn jobba märkvärdigt mycket, men om man tex har stått och spelat en hel del med motorn avslagen så kommer generatorn att få arbeta rejält under en lång tid och då finns risk att den blir överbelastad.

Helt rätt att laddaren sköter den huvudsakliga uppladdningen av batterierna, då håller generatorn betydligt längre.

21 761 Inlägg
22 december 2007
High_Octane skrev:
håller gör de   de blir mindre spännign men högre ström det enda problemet med delta är att det tar lite längre tid innan generatorn börjar ladda.  vissa generatorer är delta kopplade från fabrik men det hör till ovanligheterna.

Mindre spänning?
Hur pass mycket lägre?

En lägre laddspänning är ju inte precis vad batteriet vill ha smile.

105 Inlägg
22 december 2007
Drönirettab skrev:
High_Octane skrev:

Mindre spänning?
Hur pass mycket lägre?

En lägre laddspänning är ju inte precis vad batteriet vill ha smile.

hehe  näe de e sant  du märker inte den spännings skillnaden den sker innan spänningsregulatorn  en triangelkopplad generator dvs en vanlig  laddar allt emmelan 20-40volt så efter regulatorn märks inte skillnaden!!   
förlåt om jag var otydlig:)

Aldrig har vi varit så kära, Länge leve det militära.

Sök