3568
Sök

Nivåreglering..

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Tänkte köpa sänkningssatts en funderade på om det påverkar min automatiska nivåreglering i bilen då ?

Inspiration comes standard

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
ingen ?
Senast redigerat av Edvinoo (24 december 2007)

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
fortfarande inget svar ?

3 120 Inlägg
24 december 2007
Enklast är att fråga leverantören av sänksatsen. smile

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
aa de tror jag...

Rekondare
236 Inlägg
25 december 2007
Har oxå nivåreglering på min bil. Tänkte precis som du att sänka bilen men fick avslag från volvo. om man sätter sänkningsfjädrar på bilen så kommer nivåregleringen att "pressa" bilen uppåt hela tiden.. regleringen går hela tiden med andra ord.

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

303 Inlägg
31 december 2007
jag hade en audi S4 -92 med nivåreglering. Den hade en givare som satt på bakaxeln som man kunde ändra på om man ville sänka den för att man bytt till sänkningsfjädrar. Vet ju inte om alla bilar har så men dom måste ju ha nån sorts givare för att känna att den blir nerlastad big_smile

1 893 Inlägg
31 december 2007
Volvos nivå reglering är inbygd i stötdämparna. Den går inte att sänka, med mindre än att man monterar på dämpare utan reglering.
På min gamla MB 300 fans ett stag man kunde ändra läge på, så ändrade man höjden på bakdelen. Den går att sänka.
Hur Chrysler har gjort sin reglering, vet jag inte, mne eftersom de varit "gifta" med MB kanske man kan våga sig på en gissning att de har liknande system som MB.

Oavsett, så vet de som tillverkar sänknings satser om det går eller ej. Fråga dem före du köper.

Sök