3584
Sök

slavcylinder?

177 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Innan jag lämna in bilen för byte av koppling, tryckplatta, urtampninglagerlager. Då när jag koppla ur n'är bilen var kall så lät de som den ej koppla ur riktigt,
den gick hur lätt å växla men de var just ljudet på hur de lät när jag trampa ur, de lät ej så på 4 och 5an växel, mest på 2 och 3an . sen när den var varm så var de lungt.

Men nu när allt är bytt är de typ lika, de lufta kopplingen också, vart lite bättre men ändå så är de typ lika. Lika lätt å få i växlarna. Nått som kan ta skada, typ koppling eller växellåda?
Är de slavcylindern eler vad?

Bilen är en subaru legacy turbo. svårt å byta?

105 Inlägg
21 december 2007
Om det är missljud när du trampar ner kopplingen skulle jag gissa på stödlager. om han inte kopplade ur riktigt skulle du allri få i växlarna..

Aldrig har vi varit så kära, Länge leve det militära.

177 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
okej ja de gör ju den smärtfritt. Men de som är så konstigt är att den gör så här när den 'r kall.

okej de byts hur, är de vid kopplingen?  Då är de ju å glömma..eller slipper man riva?  Man byter ju de som man brukar vid ett kopplingbyta, en hel sats liksom.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
21 december 2007
urtramplagret kan det ju vara, inte roligt att byta, bara riva bort lådan igen, sitter mellan tryckplatta och kopplings gafflen...

105 Inlägg
21 december 2007
Kyla kan mycke väl påverka. Lagret sitter i svänghjulet och tyvär följer stödlagret sällan med vid kopplingssatser. du slipper inte riva kopplingen tyvär..   Låter det nästan som om det rasslar så är det mkt troligt stödlagret.

105 Inlägg
21 december 2007
Xoff skrev:
urtramplagret kan det ju vara, inte roligt att byta, bara riva bort lådan igen, sitter mellan tryckplatta och kopplings gafflen...

mm men inte troligt i detta fall då han precis bytt urtrampningslager=)

177 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
ja de lagret var ju bytt som sagt:) nä de rasslar ingenting, man bara hör att den typ inte kopplar ur som den borde på ljudet det bara. Inget annat som låter fel.
Senast redigerat av bobi85 (22 december 2007)

1 661 Inlägg
22 december 2007
Stödlager? menar ni urtrampningslager då eller? Men jag tycker att det låter som att problemen sitter i vvxlådan. Vet inte hur det ser ut på subauru faktiskt. Kolla länkarmarna till kopplingen om du har tvärställd motor.
Men låt en mekaniker känna på det bara så vet han nog, brukar ju inte kosta något.
MVH

105 Inlägg
22 december 2007
bobi85 skrev:
ja de lagret var ju bytt som sagt:) nä de rasslar ingenting, man bara hör att den typ inte kopplar ur som den borde på ljudet det bara. Inget annat som låter fel.

hehe oki har allri "hört" en koppling som inte kopplar ut
men då är det nog inte stödlagret iallafall. jävla märkligt alltså!!

177 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
haha kom å hör min då;) jäklit mysko. växlelådan ka nde väl ej vara, den funkar ju felfritt..

105 Inlägg
22 december 2007
Hardjim skrev:
Stödlager? menar ni urtrampningslager då eller? Men jag tycker att det låter som att problemen sitter i vvxlådan. Vet inte hur det ser ut på subauru faktiskt. Kolla länkarmarna till kopplingen om du har tvärställd motor.
Men låt en mekaniker känna på det bara så vet han nog, brukar ju inte kosta något.
MVH

Näe jag menar INTE urtrampnings lagret jag menar stödlagret som sitter i svänghjulet. jag tvekar på att det är i lådan med tanke på att det låter när han kopplar och då står lådan still.
Ps. jag är mekaniker:wink

177 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Å va kul om de är de:( Men är de nått som kan ta skada när de är så där?

Sök