3190
Sök

Min 46" LCD TV sönder - Inlämnad på garanti

2 126 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
I förra mellandagsrean köpte jag en Samsung 46" LCD TV  har fungerat skitbra tills för en månad sen då den helt plötsligt bara blev svart. Ljudet fungera men ingen bild alltså!

Jag lämnade in den där jag köpte den, den 19/11. Hörde inte från dom på en månad men var inte orolig då dom sa att det kunde ta 15 arbetsdagar för att fixa den!
Så igår hade jag vägarna förbi affären och gick in o frågade dom om dom hört nåt om tv:n - det hade dom inte så dom ringde upp Samsungs serviceställe och nu visade sig att dom väntade besked ifrån huvudkontoret om dom skulle laga den eller ge mig kredit till en ny TV! Ska få besked i mellandagarna, får tilläga att modellen jag köpte tillverkas inte längre så det lönar sig nog inte för Samsung att laga den? 

Så nu kanske man får en extra julklapp, en ny TV smile

Så min fråga e om nån varit med om något liknande när det gäller Samsung? Och gick allting smidigt isåfall?

IT-Tekniker
376 Inlägg
22 december 2007
Vad är det för service-företag?

Nja, bara min datorskärm som har krånglat lite, skickade in den till powermill och fick tillbaka en trasig, skickade in den och fick tillbaka 2 stycken hela skärmar.. helt okej, fast det tog lite tid..

346 Inlägg
22 december 2007
Ibland kan samsung vara snälla ibland kan de vara för jävliga.  Förhopningsvis sköter 3:e parten allt detta för ibland kan det ta upp till 2½ månad för samsung att få tummen ur röven för att bestämma sig om de ska sk "kreditera" butiken för tven eller om den ska lagas.   Det brukar oftast vara så att samsung inte kan leverera aktuellt reservdel inom 14 dagar då Lämnar service stället in ansökan om att få en kredit på tven sedan ska det beslutet bollas lite fram och tebax.

9 108 Inlägg
22 december 2007
Det löser sig nog ska du se, själv fick jag vänta 18 veckor (efter 10 veckor fick jag låne-TV) på att få reda på att min gamla 32" inte gick att laga. tongue

2 230 Inlägg
22 december 2007
hehe sånt hära hör man ju varje dag. är det inte det ena så är det andra. å så är det alltid supportens fel:( om man nu felar genom dom alltså..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
22 december 2007
MilleN skrev:
Det löser sig nog ska du se, själv fick jag vänta 18 veckor (efter 10 veckor fick jag låne-TV) på att få reda på att min gamla 32" inte gick att laga. tongue

fick du en schysst lånetv då? smile

2 126 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
billy skrev:
Vad är det för service-företag?

Nja, bara min datorskärm som har krånglat lite, skickade in den till powermill och fick tillbaka en trasig, skickade in den och fick tillbaka 2 stycken hela skärmar.. helt okej, fast det tog lite tid..

Det e tydligen nåt Samsung Service ställe i Halmstad!

2 126 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Ashra skrev:
Ibland kan samsung vara snälla ibland kan de vara för jävliga.  Förhopningsvis sköter 3:e parten allt detta för ibland kan det ta upp till 2½ månad för samsung att få tummen ur röven för att bestämma sig om de ska sk "kreditera" butiken för tven eller om den ska lagas.   Det brukar oftast vara så att samsung inte kan leverera aktuellt reservdel inom 14 dagar då Lämnar service stället in ansökan om att få en kredit på tven sedan ska det beslutet bollas lite fram och tebax.

Jag tror det e det som händer just nu, ska ringa stället jag köpte den i mellandagarna så förhoppningsvis har allt löst sig tills dess! neutral

IT-Tekniker
376 Inlägg
22 december 2007
Det kommer att lösa sig.. var ute igår eftermiddag och lämnade en lånetv på 42" till en kille och hämtade hans tv som gick sönder tidigare under gårdagen.. så de flesta service-företag försöker att lösa det så fort som möjligt.. i alla fall vi.. smile

2 126 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
billy skrev:
Det kommer att lösa sig.. var ute igår eftermiddag och lämnade en lånetv på 42" till en kille och hämtade hans tv som gick sönder tidigare under gårdagen.. så de flesta service-företag försöker att lösa det så fort som möjligt.. i alla fall vi.. smile

Låter bra! Jag hoppas ju på en ny TV till nyår ju!  big_smile

Serviceingenjör
65 Inlägg
22 december 2007
När min Samsung DVD/HD-spelare pajade så sökte jag lite på internet efter info.
Hittade att en Auk. Service verkstad för samsung som skrev på sin hemsida att dom
hade drivor med Samsung produkter ståendes & väntade på svar från Samsung om dom skulle laga eller byta ut dessa.

Kör en A8 -97 med S8 optik (Till Salu)
Lotus Super7 S3 på Garaget
Min Hemsida Lotus Super7 S3

2 126 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
IceDog skrev:
När min Samsung DVD/HD-spelare pajade så sökte jag lite på internet efter info.
Hittade att en Auk. Service verkstad för samsung som skrev på sin hemsida att dom
hade drivor med Samsung produkter ståendes & väntade på svar från Samsung om dom skulle laga eller byta ut dessa.

Låter Trevligt ju sad

259 Inlägg
22 december 2007
otur med tvn satt själv i går o kollade plötsligt small det till i min lcd o allt bröts . ljud ,bild o ström min var en lg inköpt på elgiganten , men jag fick en samsung låne tv direkt det kallar jag service . men samsungen var en riktig lättviktare jämfört med min lg . båda är 37 tummare mvh mag

2 126 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
mag skrev:
otur med tvn satt själv i går o kollade plötsligt small det till i min lcd o allt bröts . ljud ,bild o ström min var en lg inköpt på elgiganten , men jag fick en samsung låne tv direkt det kallar jag service . men samsungen var en riktig lättviktare jämfört med min lg . båda är 37 tummare mvh mag

Jag fick ingen låne tv:(

Sitter med 17" tv och en 17" dataskärm nu! sad (Hade min tv som dataskärm innan, har datan som entertainment system)

Serviceingenjör
65 Inlägg
22 december 2007
Big_JN skrev:
Låter Trevligt ju sad

Som tur kunde jag laga min DVD/HD-spelar själv!

Hoppas att du får ett vettigt svar i mellandagarna, annars får
du tjata till dig en annan tv!

Kör en A8 -97 med S8 optik (Till Salu)
Lotus Super7 S3 på Garaget
Min Hemsida Lotus Super7 S3

9 108 Inlägg
22 december 2007
dusty skrev:
MilleN skrev:

fick du en schysst lånetv då? smile

Jodå fick en SHARP 42" Full HD värd 16995 smile Hade varit guld om jag får behålla den istället, jag skulle få bra kompensation sa dom efter ett tiotal telefonsamtal och 3-4 besök på affären innan TVn ens skickades på lagning. TVn som pajade var en 32" vanlig tv, 5 år gammal, kostade 12995 smile

271 Inlägg
23 december 2007
Har precis lämnat tillbaka min 3 (TREDJE) Philips 42" lcd som varit kass på 3 veckor.. Första hade ett grönt sträck över bilden, dom två andra släpa bilden som fan och helt ur skärpa.. sad
Stort plus till grabbarna på Elgiganten i Lund som sköt det hela väldigt smidigt och va justa och hjälpte en!

2 126 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Dags för uppdatering!

Var inne i butiken som jag köpte TV:n av idag och dom hade fått svar av Samsung att nu kunde kreditering ske men nu skall butiken leta upp en likvärdig tv för samma pris och har jag tur kommer jag att få en ny tv efter nyårs helgen!!! smile

2 126 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Äntligen har det lossnat efter ha varit inne o skällt ut firman jag köpte Tv:n ifrån 2 ggr på 3 dagar om varför det tar en sån jävla tid att skaffa fram en ny TV!!!
Fick besked idag att det kommer en ny TV ifrån samsung i början av nästa vecka!!!
Blir tydligen efterföljaren till min gamla TV 
Fan har tagit nästan två månader sen jag lämnade in tv:n tycker det har varit dålig service sen Samsung lämna Krediteringen, dom har inte hört av sig när dom skulle och Inget har hänt på 2 veckor sen jag sist vart inne o prata med dom!
Jag kan ju säga att det är sista gången jag handlar nått ifrån dom!

9 108 Inlägg
8 januari 2008
Även jag får uppdatera mig, Elgiganten gav mig låne-tvn (efter många om och men) fast den var värd 4.000 mer än vad jag skulle fått egentligen så jag är helnöjd. Hoppas det går bra för dig med wink

Sök