2759
Sök

Lackering av fälgar

saabtok
1 306 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Ska  pulverlacka mina  orginal fälgar men inte riktigt  bestämt mig för vilken  färg än men lutar  åt svarta...

Någon som har nå förslag på annan färg kanske ?

Fälgarna  i fråga är  de som sitter på 9-5án
Senast redigerat av Greatsnyggo (22 december 2007)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
22 december 2007
Svart blir nog kanon, sen är frågan om du ska ha hög blanka eller kanske matt svarta, själv så får ja hem mina corvette c5 fälgar om nån dag, då lackade i matt svart, dock ej pulverlack, men kommer nog bli bra enligt mig. MEn till din bil hade ja nog satsat på högblanka svarta.

V8 - 4 Life

saabtok
1 306 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Mrjockos skrev:
Svart blir nog kanon, sen är frågan om du ska ha hög blanka eller kanske matt svarta, själv så får ja hem mina corvette c5 fälgar om nån dag, då lackade i matt svart, dock ej pulverlack, men kommer nog bli bra enligt mig. MEn till din bil hade ja nog satsat på högblanka svarta.

Ja  får väl se hur de blir , skulle igentligen viljat ha  svarta med  blå kant  kanske

6 Inlägg
22 december 2007
själv pulverlackade jag mina fälgar med signal black värmebeständig pulverlack.
jag e pulverlackerare så för mig blev det ju inte så dyrt cool

http://tinypic.com/view.php?pic=6lxc3lk&s=1
dålig bild med mobil kamera men det pulvret ger en fruktansvärt högblank yta

saabtok
1 306 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Luke-Trenwalker skrev:
själv pulverlackade jag mina fälgar med signal black värmebeständig pulverlack.
jag e pulverlackerare så för mig blev det ju inte så dyrt cool

http://tinypic.com/view.php?pic=6lxc3lk&s=1
dålig bild med mobil kamera men det pulvret ger en fruktansvärt högblank yta

Blev ju skit snyggt ... Har iaf  krängt av mina  däck nu och börjat slipa  och fixa till de ....Men kan  fortfarande inte  bestämma mig  om de ska vara högblanka eller matt svarta  fälgar ....Ni får gärna  komma med förslag

945 Inlägg
6 februari 2008
samma färg som bilen kanske?
jag har gjort det på min 68:a, du kan gå in å kolla på min sida hur det vart om du känner för det, jag tycker det är ganska så halt faktiskt.

blinka blått om du vill rejsa!

Mångsysslare
303 Inlägg
6 februari 2008
Lackar man svart ser dom så små ut , vitt är snyggt och gör att fälgen ser lite större ut med ... men smaken e ju som baken

saabtok
1 306 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
FULLGAS skrev:
Lackar man svart ser dom så små ut , vitt är snyggt och gör att fälgen ser lite större ut med ... men smaken e ju som baken

Jo men de är  en svart  bil o lite speciela  fälgar  vet inte om de de skulle  göra sig så bra vita ....

saabtok
1 306 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Hade  tänkt  lämna iväg de  först  och få de  pulverlackade , men hitta ingen i närheten som gjorde de utan närmaste pulverlackerare  var de 10 mil enkel till ...Så ja ska  lacka de själv istället  har börjat  slipa på fälgarna nu  ....Något tips inför lackering ?  behövs de  grundfärg? på alu?

saabtok
1 306 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
Så vad ska man göra för få bästa  resultat ?  tänker inte  kosta på de jätte  mycket pengar  eftersom ja ej vet om ja ska ha de så länge  för de lutar åt 19 tums fälgar ....Svarta ska vector fä'lgarna vara har börjat slipa nu , men vad ska ja tänka på när ja ska måla de  grund färg och lack?

saabtok
1 306 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/archive/20436/54722/54722-729934.jpg

Så här blev de iaf ....fast  fälgarna var kalla så de blev handavtryck på de ....
Senast redigerat av Greatsnyggo (13 februari 2008)

Sök