3433
Sök

får inte rätt värden på besiktningen!

1 813 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
#1
jo nu har jag varit inne 2 gånger och besiktigat om min golf 3 CL och den går inte igenom värdena ändrar inte på sig:S

första besiktningen orörd värdet 2500 för hög 0.6 (0,3) får det vara
nästa besiktninge fixades:

ny motor olja + filter
nya tändstift
hade öppet filter bytes till orginl luftburk med nytt filter i. (då besiktnings gubben trodde att det var det som var felet)
+ att jag tankade 50% bensin 50% E85
men värdena låg kvar på exakt samma.
förutom att tomgångs värdet gick ner 0,1 annars ingen förändring

vad ska man testa med nu???

tändkablar?
katten?

har tills den 18de nästa år på mig nu..

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Fri fart för ett fritt folk!
14 190 Inlägg
23 december 2007
#2
förgasarfoten är ett tips


du kan inte skriva ut lambda och vanliga co

min co2500 är oxå förhög på min 855turbo i mitt fall är jag nästan säker att det är stift och kablar som råkat rosta men det kan hända att tänddelarna är kassa

så byt kablar lock och rotor

Kör fort så hinner inget hända...

550 Inlägg
23 december 2007
#3
Det är väldigt vanligt att lambda sonden går isönder. Mät upp den med multimeter den ska pendla mellan 0.1-0.9v om den inte gör det så byt, Men köp en orginal dom motorerna tål inte eftermarknads sonder.


315 Inlägg
23 december 2007
#5
lambdan eller katten.

Allt eller inget!!!

Racer
233 Inlägg
23 december 2007
#6
dj_padde skrev:
jo nu har jag varit inne 2 gånger och besiktigat om min golf 3 CL och den går inte igenom värdena ändrar inte på sig:S

första besiktningen orörd värdet 2500 för hög 0.6 (0,3) får det vara
nästa besiktninge fixades:

ny motor olja + filter
nya tändstift
hade öppet filter bytes till orginl luftburk med nytt filter i. (då besiktnings gubben trodde att det var det som var felet)
+ att jag tankade 50% bensin 50% E85
men värdena låg kvar på exakt samma.
förutom att tomgångs värdet gick ner 0,1 annars ingen förändring

vad ska man testa med nu???

tändkablar?
katten?

har tills den 18de nästa år på mig nu..

Tacka 20L med 98 eller 95 o sedan häller du i 2 flaskor k-sprit.. gjorde det med en gammal 9000 som gatten va helt slut på o den gick igenom.. "en reserv plan om du inte hittar felet"


12 Inlägg
23 december 2007
#7
Jag håller med flash_turbo. + att du kör motorn lite hårdare på vägen in till besiktningen så katten blir ordentligt varm, de brukar sjunka lite..

passat 4 ever

1 723 Inlägg
23 december 2007
#8
alla mina värden var för höga. bytte stift, olja, filter och hela kittet... utom kablar och tänddelar. Överslag i två kablar och två där det smält hål gummihöljet. Fördelarlocket och rotorn var även den full av skräp. tror aldrig jag sett så mycket skit på ett å samma ställe. smile
Senast redigerat av falloutboy (23 december 2007)


Sök