2884
Sök

klickande ljud i motorn?

8 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
hej har en 940+ fulltryckare 2,3 -98.

Varför klickar de i motorn? när man gasar mer så blir klick ljuden mycke snabbare, vad kan de vara för fel?

kan de vara lager i motorn, motor olja eller ventilerna, spridarna, packningar?? och varför och hur man fixar felet

TickANDE LJUD ÄR DE.
ju mer man gasar ju mer tickar de kan de vara ventilerna eller?
är de dyrt och fixa? Tickande ljuded kommer ifrån motorn låter så iaf mitten iaf av hela motorn.

Kör ju med chipning, höjt laddtryck 1,1 bar och 3" från turbon, sportluft filter och andra ventiler har nyss köprt den så tänkte kolla vad de kan vara
SNÄLLA hjälp mig.

Tack på förhand!
MVH: Zacke
Senast redigerat av Zacke89 (23 december 2007)

Dr Snuggles
956 Inlägg
23 december 2007
Tickande ljud eller ? Gissar på grenrörspackningen . Låter likadant på min 745 .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

89 Inlägg
23 december 2007
Beror lite på hur "klickandet" låter. Kan vara spridarna som du hör. Dom kan ju klicka en del!

\\ Mer laddtryck åt folket! //

225 Inlägg
23 december 2007
Kör du hårt med den?hmm

153 Inlägg
23 december 2007
ventilerna eller ventilstyrningen roll ganska säker på de
Senast redigerat av rb (23 december 2007)

246 Inlägg
24 december 2007
Sitter det hydraliska lyftare på den??
Slitna lyftare tickar..

junsele
248 Inlägg
24 december 2007
lite olja? hydrauliska lyftare vill ha olja (om det är hyd-lyftare dvs) kolla oljenivån först
god jul!

50 Inlägg
13 april 2010
jag har också fått ett tickande ju det låter inget när den är på tomgång sen när man kommer över ungefär 2500 varv då börjar de höras ett surr/tickande ljud inne i kupen som inte jag hört förut och jag har verkligen inte kört hårt med bilen eller så? :S

Tacksam för svar mvh johan

JRe

424 Inlägg
13 april 2010
Johan_W skrev:
jag har också fått ett tickande ju det låter inget när den är på tomgång sen när man kommer över ungefär 2500 varv då börjar de höras ett surr/tickande ljud inne i kupen som inte jag hört förut och jag har verkligen inte kört hårt med bilen eller så? :S

kanske vevlager. stå på tomgång med varm motor och gasa upp den till 2500 och håll den där. tryck sedan till på gasen och kommer det ett rasslande ljud så förmodanden vevlager. eller så tar du ur tändstiften och mäter alla kolvar när dom är i topp-läge skiljer de något så har du svar där.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
13 april 2010
kan vara spridarna som låter, helt normalt isåfall.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Avstängd
210 Inlägg
13 april 2010
joliba_01 skrev:
Johan_W skrev:

kanske vevlager. stå på tomgång med varm motor och gasa upp den till 2500 och håll den där. tryck sedan till på gasen och kommer det ett rasslande ljud så förmodanden vevlager. eller så tar du ur tändstiften och mäter alla kolvar när dom är i topp-läge skiljer de något så har du svar där.

vevlager som låter tickar inte.... mera ett klonkande ljud

arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard

50 Inlägg
13 april 2010
Vevlager är det nog inte bilen har ju aldrig varit så trimmad, Att den borde vara helt slut i motorn efter 23 mil? ska kolla på det till helgen smile

Tack för svar=)

JRe

040 RedLine
1 219 Inlägg
13 april 2010
Jag röstar för ventiltickningar eller vad heter det?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Sök