2979
Sök

Bilder på tjejer

793 Inlägg
8 januari 2008
pajkastartråd...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

42 Inlägg
8 januari 2008
På punkten att någon tycker att en bil som är "ful" har fått mer poäng än den man själv har lagt ut är väl ändå lite subjektivt. Det finns alltid människor som gillar "fula" saker mer än snygga. Det finns säkert både killar och tjejer som t.ex. tycker att Jessica inte alls ser speciellt attraktiv ut, eller att hon har en fin bil. Om man nu tycker så bör man rösta därefter, inte nödvändigtvis då efter vad man tycker om Jessica utan vad man tycker om hennes bil (det är nog viktigt att jag klargör skillnaden då vissa verkar förväxla Garaget.org med Snyggast och liknande sajter).

Detta är en klart underhållande diskussion och jag hade säkert somnat på jobbet om det inte hade varit för nöjet att formulera inlägg som det ovanstående. Tack så mycket alla ni kära användare, speciellt författaren som satte upp tråden.

3 390 Inlägg
8 januari 2008
jessica1 skrev:
WeDo skrev:
Hampusd skrev:
Bevare mig väl han har ju inga kläder på sig i sin avatar!
http://www.garaget.org/henke1987

Henke1987: Om du läser det här så hoppas jag på att du inte tar illa upp och förstår ironin. wink

Men snälla.... Som tidigare sagt, Det här är en sida där kanske 95% av medlemarna är killar... Om du förklarar för mig vad syftet är att lägga ut "utvikningsbilder" istället för vanliga bilder på sig själv är så slutar jag skriva här....

HELT ENKELT EN KUL GREJ!cool

ok, då vet jag....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

2 201 Inlägg
8 januari 2008
är inte meningen att det ska vara jämnställt mellan tjejer o killar? o skylla på att det är mer killar än tjejer är ju ganska dumt. att det nu råkar var så på denna sidan är en annan sak, men det är för det är fler killar som gillar bilar.

låt tjejer ha vad dom vill på sig, så länge det finns en bil med på sidan, gärna i bakgrunden.
så länge det inte övergår till porr

det är ju en hel del killar som lägger upp bilder p sina bilar där det ligger lättklädda tjejer på huven. då är det inte ens ägaren med på bilden. det tycker jag är värre

transportkonsult
284 Inlägg
8 januari 2008
peter_1976 skrev:
är inte meningen att det ska vara jämnställt mellan tjejer o killar? o skylla på att det är mer killar än tjejer är ju ganska dumt. att det nu råkar var så på denna sidan är en annan sak, men det är för det är fler killar som gillar bilar.

låt tjejer ha vad dom vill på sig, så länge det finns en bil med på sidan, gärna i bakgrunden.
så länge det inte övergår till porr

det är ju en hel del killar som lägger upp bilder p sina bilar där det ligger lättklädda tjejer på huven. då är det inte ens ägaren med på bilden. det tycker jag är värre

Du är helt inne på samma resonemang som mig.

Skönt att höra att man inte är ensam "kille" om den åsikten. smile

Bottles are for babys. Real men get blown.

466 Inlägg
8 januari 2008
alla som retar sig på bilder får väl hoppa till nån annan då
tycker det är nice

Christer *Dieselkungen*

173 Inlägg
8 januari 2008
Jag ska sluta skriva i tråden tongue, men måste bara säga att det är sjukt jobbigt när folk bara går in på tråden och skriver t.ex. GUD VILKEN OMOGEN TRÅD...

Ha de bra :>, ses i någon annan tråd ^^

1 893 Inlägg
8 januari 2008
Till alla som får ont i ögonen eller i själen när de sprnger på en så ruskig bild som Jessica1 lagt upp, lägg in http://www.bibeln.se/pren/instruktion.jsp som er hemsida, så kan ni snabbt ta er i säkerhet, genom att klicka på "hemside knappen i web läsaren, nästa gång ni blir "lurade" ut på så farlig mark. tongue

Själv tycker jag det är en fin bild(er) på ett fint par. Inte ett dugg vulgär.
Tråden startade som "bilder på tjejer" i plural, men den har blivit väldigt koncentrerad på Jessica1's person. Är det ingen som har nått annat att säga? För här ältas samma sak om och om igen just nu.
Och även om Jessica1 är med i debatten, så tycker jag det är jävligt dålig stil att hänga ut en medlem på det sätt som gjorts i denna tråd. Rena mobbingen.
Oavsett min åsikt i kläd-etikett på garaget, så känner jag mig tvingad att ta sida, då mobbing är bland det värsta jag vet.

Skäms på er!
Senast redigerat av Kristian_V (8 januari 2008)

415 Inlägg
8 januari 2008
HA HA HA! lol

Måste be om ursäkt!
Nu förstår jag vissa inlägg lite bättre och varför man har klagat på oss tjejer!
Det är helt rätt att tjejer som viker ut sig här med vanliga privata bilder från fester mm och har noll bilintresse...de kanske vill haffa en kille med snygg bil....har inget här att göra! DETTA ÄR EN MOTORRELATERAD SIDA!

Men som jag då, som aldrig skulle klaga på att min kille spenderar för mkt tid i garaget eller putsar mer på sin pärla än mig, jag gör säkert detsamma!tongue

Som har ett brinnande intresse sedan jag skaffade körkortet dryga 2 månader efter jag fyllt 18!

Som införskaffat mig en jäkligt dyr bil i både drift och delar för att förgylla mitt liv!

Som hellre kör krogkvällar och är nykter bara för att få hänga bland alla grabbs och ladies på ICA parkeringen en lördag natt och snacka lite skit och få köra och visa upp min svarta skönhet!

Sen att jag då tar ett privat foto av mig som en kul grej att ha när jag är 80 år gammal och vill titta på fotot då jag var en pingla!
Vissa tycker säkert jag är skitful, men det är inget jag blir upprörd över!
Alla är olika och tur är väl det! Det finns alltid nån där ute som passar just en själv!!!
Att jag då tar denna fina BILBILD och reducerar den så att den inte ska vara anstötlig(reducerar den så att den visar lika mkt som på en badstrand, för då visar den väl inte för mkt?) samt att resterande bakom skylten tillhör mig och ingen annan!
Att jag lägger ut den på en motorrelaterad sida är pga att den ÄR juh motorrelaterad!
Den visar ägaren samt den stylade bilen i fin layout!   

Har faktiskt helt missat att man får vara lättklädd om man är kille för detta är juh en mansdominerad sida... men att man absolut inte får visa sig lättklädd om man är tjej.... då detta är en mansdominerad sida....lollollol Sjukt!!!

Förresten, vart står det???

Kram på er alla iaf!smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

674 Inlägg
8 januari 2008
jessica1 skrev:
HA HA HA! lol

Måste be om ursäkt!
Nu förstår jag vissa inlägg lite bättre och varför man har klagat på oss tjejer!
Det är helt rätt att tjejer som viker ut sig här med vanliga privata bilder från fester mm och har noll bilintresse...de kanske vill haffa en kille med snygg bil....har inget här att göra! DETTA ÄR EN MOTORRELATERAD SIDA!

Men som jag då, som aldrig skulle klaga på att min kille spenderar för mkt tid i garaget eller putsar mer på sin pärla än mig, jag gör säkert detsamma!tongue

Som har ett brinnande intresse sedan jag skaffade körkortet dryga 2 månader efter jag fyllt 18!

Som införskaffat mig en jäkligt dyr bil i både drift och delar för att förgylla mitt liv!

Som hellre kör krogkvällar och är nykter bara för att få hänga bland alla grabbs och ladies på ICA parkeringen en lördag natt och snacka lite skit och få köra och visa upp min svarta skönhet!

Sen att jag då tar ett privat foto av mig som en kul grej att ha när jag är 80 år gammal och vill titta på fotot då jag var en pingla!
Vissa tycker säkert jag är skitful, men det är inget jag blir upprörd över!
Alla är olika och tur är väl det! Det finns alltid nån där ute som passar just en själv!!!
Att jag då tar denna fina BILBILD och reducerar den så att den inte ska vara anstötlig(reducerar den så att den visar lika mkt som på en badstrand, för då visar den väl inte för mkt?) samt att resterande bakom skylten tillhör mig och ingen annan!
Att jag lägger ut den på en motorrelaterad sida är pga att den ÄR juh motorrelaterad!
Den visar ägaren samt den stylade bilen i fin layout!   

Har faktiskt helt missat att man får vara lättklädd om man är kille för detta är juh en mansdominerad sida... men att man absolut inte får visa sig lättklädd om man är tjej.... då detta är en mansdominerad sida....lollollol Sjukt!!!

Förresten, vart står det???

Kram på er alla iaf!smile

Du är inte ful!   Du är skitsnygg!  & på ditt inlägg låter du som min drömtjej!!  PRECIS som hon jag vill träffa!!

With great freedom comes great responsebility

"A Johlsson"
302 Inlägg
8 januari 2008
Goli skrev:
pajkastartråd...

Word... låt folket göra som de vill, de som stör sig på vissas såkallade "uppmärksamhets jakt" ger dem ju bara mer ved på elden genom att skriva och beklaga sig i trådar, skriva kommentarer och ge dåliga betyg, skulle det enbart handla om uppmärksamhet så får de ju precis som de vill, och handlar det om något annat...

...well.. garaget.org är en märklig värld, ibland är det accepterat och ibland inte... bara se på detta exemplet, sett flertalet bilar som konstaterats som "rostiga vrak" elr "skrot bilar" och fått kicken från sidan, men en bil som slipats plåtren och lämnats ute för att rosta i sitt bästa "rat" stuk, den ger komplimanger och får vara kvar, då den egentligen är mer vrak än något annat, är inte det en ganska ironisk synvinkel?
En bil som är rostig/under uppbyggnad får ej vara kvar, men en bil som getts sin nådastöt i form av en ren slipning och ytlig rost, takräcke och kapade fjädrar, den godkänns?

... dayum, tappade nog tråden där tror jag, var var jag... jo, bilder på lättklädda tjejer och bilar... jo, så länge tjejer ser bra ut, är lättklädda och rör sig runt en bil, i ett garage, kommer de bli högt älskade och avgudade av killar, och eftersom det sades här tidigare att garaget består av mest killar, varpå många mer än gärna skänker en hög röst på en "vanlig" vagn enbart för de anser tjejen vara snygg, och gärna en smickrande kommentar, så kommer de givetvis att läggas mest fokus på damen ifråga, och inte bilen.

Så gällande frågan att tjejer ska få dåliga betyg "bara för de viker ut sig" eller "är med på bild" vägs nog upp ganska starkt av alla som ger bra betyg enbart för de står där vid bilen, anser att hela betygssystemet är grunden till detta, då alla frenetiskt jagar sina betyg och håller dem kärare än allt, sidan ska handla om gemenskap och att folk ska kunna ha skoj, inte behöva gå och gräva ner sig för att någon annan har bättre betyg, en tjej vid bilen, en vacker tjej som äger en bil etc etc...

Det är ingen mening att diskutera detta vidare, communitys är som de är, människan är som den är... det är ingen mening att gå runt och störa sig, kolla bara på bilmässor och liknande, tjejer och bilar går ju numera hand i hand, så varför bry sig om någon här inne får bättre betyg pga av dess utseende, i grund och botten ska detta handla om bilar och själva själen bakom det, resten är ju bara biprodukter... iaf enligt mig...

P.S. jessica1 - Skulle ha sett över bilderna dina lite, redigerat de där mest kommenterade bilderna lite mer... snitsigt kanske, en "suddig" ruta istället för en vit ruta? Bara som litet förslag, skulle smälta in bättre och inte så skarp kontrast i vitt? Och dayum säger jag bara, har väl aldrig tidigare skådat en mer kommenterad bild...
Senast redigerat av Johlsson (8 januari 2008)

transportkonsult
284 Inlägg
8 januari 2008
Johlsson skrev:
Goli skrev:
pajkastartråd...

, kolla bara på bilmässor och liknande, tjejer och bilar går ju numera hand i hand, så varför bry sig om någon här inne får bättre betyg pga av dess utseende, i grund och botten ska detta handla om bilar och själva själen bakom det, resten är ju bara biprodukter... iaf enligt mig...

Jag anser att vackra tjejer och bilar har gått hand i hand hela tiden.

"A Johlsson"
302 Inlägg
8 januari 2008
Hampusd skrev:
Johlsson skrev:
Goli skrev:
pajkastartråd...

, kolla bara på bilmässor och liknande, tjejer och bilar går ju numera hand i hand, så varför bry sig om någon här inne får bättre betyg pga av dess utseende, i grund och botten ska detta handla om bilar och själva själen bakom det, resten är ju bara biprodukter... iaf enligt mig...

Klart det har, det ser man ju bakåt i tiden till 60-talet till exempel, bilreklamer etc då var ju alltid en dam inblandad, och jag ser inget fel i det, jag stör mig inte på något i det stora hela, jag tycker bara det är synd att betygsystemet och detta skall uppröra så många och skapa sådana konflikter.
Men i grund och botten, besöker jag garaget, går på SCF, BugRun etc så är det ingen hög prio att studera och jaga damer där, det är trots allt bilarna jag är här för, men det är jag. =)

transportkonsult
284 Inlägg
8 januari 2008
Johlsson skrev:
Hampusd skrev:
Johlsson skrev:

Klart det har, det ser man ju bakåt i tiden till 60-talet till exempel, bilreklamer etc då var ju alltid en dam inblandad, och jag ser inget fel i det, jag stör mig inte på något i det stora hela, jag tycker bara det är synd att betygsystemet och detta skall uppröra så många och skapa sådana konflikter.
Men i grund och botten, besöker jag garaget, går på SCF, BugRun etc så är det ingen hög prio att studera och jaga damer där, det är trots allt bilarna jag är här för, men det är jag. smile

Jag kan inte annat än hålla med dig. Om jag går på mässa eller kollar runt här eller liknande så är jag ju ute efter bilarna först och främst. Råkar det sedan finnas en tjej på samma bild eller liknande så är ju det bara en bonus.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
8 januari 2008
Men WTF!?

Tycka vad man vill om att tjejer lägger ut enligt vissa opassande bilder.
Men det är ju vi killar som håller på å röstar upp dom! Sluta gnäll på tjejerna när det är vi själva som skapar dom "fruktansvärda orättvisorna"

Sky´s the limit...

"A Johlsson"
302 Inlägg
8 januari 2008
Hampusd skrev:
Johlsson skrev:
Hampusd skrev:

Men i grund och botten, besöker jag garaget, går på SCF, BugRun etc så är det ingen hög prio att studera och jaga damer där, det är trots allt bilarna jag är här för, men det är jag. =)

Jag kan inte annat än hålla med dig. Om jag går på mässa eller kollar runt här eller liknande så är jag ju ute efter bilarna först och främst. Råkar det sedan finnas en tjej på samma bild eller liknande så är ju det bara en bonus.

Jupp, precis, sedan om det finns övriga på denna sidan, övriga sidor som skänker högre betyg enbart pga av en lättklädd dam etc så är det ju deras sak, det är ju ingenting att hänga upp sig på för så länge det finns ett betygsystem så kommer det ju att fortsätta så, i grund och botten så vet man ju när det lämnat det seriösa stadiet och gått mot något helt annat.

Kanske skulle ha kört en rejäl nollning av betygsystemet, och gjort det som så att alla måste skriva en kommentar och betyget syns, så ser man vilka som röstat, det skulle ta bort mycket skulle jag tro och det skule ge en mer rättvis behandling av det hela?

Alla hänger upp sig alldeles för mycket på avundsjuka och/elr betygen, alla har någon gång fått ettor och alla gillar ju sina egna bilar, men alla kommer aldrig gilla ens egen bil, så det är bara att leva med det och glida vidare i den underbara världen av smutskastning och avundsjuka som erbjuds. =D
Senast redigerat av Johlsson (8 januari 2008)

220 Inlägg
9 januari 2008
Det e ju synd att en del censurerar.

1 893 Inlägg
9 januari 2008
Ponuts skrev:

Omöjligt att göra alla glada.
En del skriker i högan sky att satan har uppstigit ur helvetet (För dem finns svaret på livets gåta här!)
och andra vill se mera..? wink

Står man naken med ena benet i kokande vatten och andra i en snödriva, så är medel temperaturen helt OK, men på nått konstigt sätt mår man inte riktigt bra ändå! wink

Lite så är denna tråden också just nu.
Den lär inte komma någon vart, med mindre än att moderator låser den, vilket i sig är mot ett forums natur. De som har svårt för bilar+ flickor i samma bild, gå hit. För er som vill se mera, gå inte dit! wink

3 390 Inlägg
9 januari 2008
Kristian_V skrev:
Ponuts skrev:

Omöjligt att göra alla glada.
En del skriker i högan sky att satan har uppstigit ur helvetet (För dem finns svaret på livets gåta här!)
och andra vill se mera..? wink

Står man naken med ena benet i kokande vatten och andra i en snödriva, så är medel temperaturen helt OK, men på nått konstigt sätt mår man inte riktigt bra ändå! wink

Lite så är denna tråden också just nu.
Den lär inte komma någon vart, med mindre än att moderator låser den, vilket i sig är mot ett forums natur. De som har svårt för bilar+ flickor i samma bild, gå hit. För er som vill se mera, gå inte dit! wink

Du, har du varit inne på denna sida?, den är jättebra:

Jätte bra sida

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Yellow bug!
1 640 Inlägg
9 januari 2008
Ramrod skrev:
Du är inte ful!   Du är skitsnygg!  & på ditt inlägg låter du som min drömtjej!!  PRECIS som hon jag vill träffa!!

Känn dig inte träffad, det blev bara du som blev ett stort exempel för mina egna åsikter. Som jag även skrev om i bloggen idag.

Är det någon här inne som tänkt på det, att varje gång en flicka är med på bild, ung som gammal, men snygg ska hon va, så är sida efter sida, långt upp mot 20-30 sidor, fulla med kommentarer i stil med "tjena snygging, va gör du?", "tjena bruden, msn?", "fan, du är min drömtjej. ska vi träffas?" osv. Vad är meningen? Besöker man Gorg för att ragga? För ibland känner man igen folk som kommenterat tjej på tjej på tjej, då börjar man fan undra.. Liksom, sånt trodde jag typ Efterfesten var till för. Lunarstorm kanske? Men det kanske bara är jag som är här för bilarna, och inte för brudarna. Vad vet jag. Själv raggar jag iallafall IRL. Skulle inte sänka mig till en sån patetisk nivå att ragga brudar på just Garaget. Vad leder det till?

Och ja, när man ser en frääsch blondin som kör en rostig, gammel sleten ford fiesta, helt original, som har 501 röster och ett snitt på typ 4.78.. då börjar man ju undra om folk röstar på bilen eller på bruden. Kommentarer i stil med "undra vem som e snyggast, du eller bilen.. msn?" skvallrar ju om svaret på min undran. tongue

Sist men inte minst, jag har ingenting emot att kolla på fina brudar här.. men vafan, jag kommenterar inte med "tjena sexy, haru msn?" och röstar en femma i ett patetiskt försök att få hennes uppmärksamhet när 100 killar till har skrivit samma sak.. doh..

Så, nu har jag skrivit av mig i den här debatten tongue
Senast redigerat av Edil_ (9 januari 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Sök