strömkabel genom torpedvägg

svennen
25 december 2007 · 16 Inlägg

hejsan alla lysners där ute:D jag har ett problem, jag ska dra strömkabeln till slusteg i min Audi A3 1,8T ifrån 99/00 och hittar ingen väg genom torpedväggen, är tacksam för svar så snabbt som möjligt. tack på föhand /Jonas Rönnbäck

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?
volvo_1987
25 december 2007 · 1 675 Inlägg

Ska väl barar va att borra ett hål?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
master_lars
25 december 2007 · 1 180 Inlägg

Finns ju redan färdiga "HÅL" för kabelstammarna, bara dra kabeln genom någon av dem, alltså inte borra något nytt hål...

Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 900i "Gratisbilen eller Florentinern" (1988)
svennen
25 december 2007 · 16 Inlägg

volvo_1987 skrev:
Ska väl barar va att borra ett hål?

du är fan dum.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?
svennen
25 december 2007 · 16 Inlägg

master_lars skrev:
Finns ju redan färdiga "HÅL" för kabelstammarna, bara dra kabeln genom någon av dem, alltså inte borra något nytt hål...

Du var mycket trevligar eän åvanstående talare.. jo takc jag har hört det ocskå faktist men grejen är att jag inte hittar något.. du vet inte vart de kan sitta nåt fint hål till mig och min bjässe?wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?
volvo_1987
25 december 2007 · 1 675 Inlägg

Va? Du ser ju iså fall var det är.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
loudness
25 december 2007 · 4 554 Inlägg

jodå de ska finnas extra hål nånstans på din det är säkert inte sås tort men massa glidmedel på så går de lätt

Natural
25 december 2007 · 431 Inlägg

svennen skrev:

volvo_1987 skrev:
Ska väl barar va att borra ett hål?

du är fan dum.

Undra vem som är dum?

volvo_1987
25 december 2007 · 1 675 Inlägg

tack;)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
svennen
25 december 2007 · 16 Inlägg

Natural skrev:

svennen skrev:

volvo_1987 skrev:
Ska väl barar va att borra ett hål?

du är fan dum.

Undra vem som är dum?

haha du som sa att de e ba o borra tänk om jag inte vill då då e det ett dumt svar. annars hade jag väl fang jort det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?
svennen
25 december 2007 · 16 Inlägg

loudness skrev:
jodå de ska finnas extra hål nånstans på din det är säkert inte sås tort men massa glidmedel på så går de lätt

jo tror ocskå de finns mend e e svårt o hitta de iallafall:)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?
bmx
25 december 2007 · 7 100 Inlägg

kolla där det går andra kablar och försök att trycka igenom den där,så gjorde ja med saaben iaf

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Larsson_Power Saabvilde!
25 december 2007 · 1 708 Inlägg

Bör finnas ett hål för tex motorvärmare och sånt på passagerarsidan, du kanske får ta bort handskfack och så, men där bör det finnas ett hål smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
svennen
25 december 2007 · 16 Inlägg

bmx skrev:
kolla där det går andra kablar och försök att trycka igenom den där,så gjorde ja med saaben iaf

okej tack för tippset ska ta en titt på det fast de blir nog imorgon:)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?
svennen
25 december 2007 · 16 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Bör finnas ett hål för tex motorvärmare och sånt på passagerarsidan, du kanske får ta bort handskfack och så, men där bör det finnas ett hål smile

tack tack de va ett av de bästa svaren på den här tråden, jag ahr funderat på de ocskå men vart osäker men nu ska jag skruva bort handsfacket och titta tack så mycekt:)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?
Johan_Werme
12 januari 2008 · 23 Inlägg

aldelles bakom motorn typ sitter det en plugg som du kan ta bort eller göra ett hål i och dra in kabeln där
så gjorde jag. då kommer den fram vid pedalerna typ.

Dikkie
18 juni 2008 · 81 Inlägg

Hej!

Vet att tråden är gammal men behöver hjälp med samma sak.
Har en A3 -97 som jag ska dra in en strömkabel till steget.
Hittar ingenstans jag kan dra in den på något smidigt sätt.

Hade varit guld värt om ni som gjort detta kan beskriva hur ni gjorde!

azid Det som inte dödar gör ont
18 juni 2008 · 2 668 Inlägg

Dikkie skrev:
Hej!

Vet att tråden är gammal men behöver hjälp med samma sak.
Har en A3 -97 som jag ska dra in en strömkabel till steget.
Hittar ingenstans jag kan dra in den på något smidigt sätt.

Hade varit guld värt om ni som gjort detta kan beskriva hur ni gjorde!

har du motor o kupevärmare?

2slow
Dikkie
18 juni 2008 · 81 Inlägg

Nej det har jag inte hmm

e55boy
18 juni 2008 · 164 Inlägg

Brukar ju sitta förborrade hål som är igenpluggade med nån gummiplupp, för nån utrustning som just din bil inte har. Såvida din bil inte är knökfull med utrustning så borde det finnas nån ledig plupp att använda smile...annars går det nog att klämma igenom den där det redan går kablar!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang