3217
Sök

Hatar inbrott!!

Bike
10 april 2005
Satt o läste lite i tidningar på nätet så skrev aftonbladet att just vw är lätt o sno är det något sant i detta eller bara skit som resten av allt annat dom skriver.

För har en golf   o har satsa nästan allt jag har på den hade inte mycket så det är ingen lyx bil.

men om man ska åka in som ex till göteborg finns det tips man kan göra för att slippa inbrott o skadegörelse

har tonade rutor bak o baksidan så där är svårt att se in
har inga större vädre i bilen  en standard cd  spelare med lös front.

som tar loss
så det är inte mycket o ta men endå synd att få bilen sönder slagen.
har ju larm o sådant på om den röda lampan avskräcker något mot inbrott
eller vad mer ska man göra för att få ha bilen i fred.

1 489 Inlägg
10 april 2005
Har inte haft inbrott ännu som tur är. Men om jag ser nån röra min pärla så kan jag inte stå för vad jag gör smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
10 april 2005
Hade inbrott i min Saab i vintras men som tur var hitta dom inget av värde i den och så öppna dom bilen "snyggt" så det fanns inga skador och allt funka som innan.
Men man blir ju lite sné ändå när folk ska in o rota i bilen sad

- Time Attack -

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
11 april 2005
De fina med bil inbrott är ju att man får sånna otroliga ersättningar från Försäkringsbolagen. NOT! Hade inbrott i min förra bil, en VW Golf 3 då tog dom min Kenwood spelare och mitt MDS slutsteg, fina grejer fick 700kr för de snällt av dom!!! För dom pengarna kan man ju inte ens köpa en "stulen stereo". Jävla Svin!

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Bike
11 april 2005
Tips till er som vill hinda en tjuv men endå  slippan undan

enligt lagen så ska man bara ta kort eller filma tjuven så han ska få åka i väg med bilen om det är så man får inte stoppa han

var en jag prata med  han hade  sett en som var på hans bil slog in rutan så han sprang fram o fläckte tag i hans arm.

så dom  små slogs lite  så dom fick väll lite märke  blå märke mm

men han kom i väg med bilen  1 vecka senare fick bil ägaren ett brev på en stämmning för  att han hade skadat tjuven böter på 2000:-

öö  fattar 0 man får inte ens stoppa  någon

det är ju samma om  tjuven skadar sig när han slår in din ruta kan du få betala för att din bil gjorde skadan på han

snacka störda lagar

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
11 april 2005
Om de är så att man märker att någon håller på att bryta sig in i bilen på kvällen eller natten då ska man ta med sig en stor ficklampa och banka skiten ur honom men bara så att han ligger ner eller så att han springer där ifrån... Tjuven kan då inte göra ett skit när de gäller stämmning m.m.
Du hävdar bara att du skulle gå ut till bilen och hämta något och tog ficklampan för att du skulle se, och när du kommer fram till bilen ja då står idioten där vad gör man inte då...

Tar du ett gärnrör eller baseboll trä då är du körd, om de inte ligger på marken brevid bilen innan du kom dit... Annars är de klassat som övervåld!!!

Har själv en Mag-lite på 31cm 2kg stående innanför dörren... Tvekar inte att anväda den om man säger så...

Men de bästa är att ringa 112 och vänta i ett dygn innan polisen kommer...

fastOne.se
Hi-Tuning.com

Skoda Addict
167 Inlägg
11 april 2005
Hehe..

Har en 37 cm's "metallampa" ståendes...med 5 feta batterier i...det perfekt att använda...utifall att det skulle behövas ;-)

Var i och för sig ut med basbollträ för dryga månaden sedan, då larmet gick..men, inget napp den gången...ingen skada på bilen heller för den delen...

Men, jag vet inte om det var falsklarm eller inte...om det låg någon i buskarna och tryckte så vart dem nog rädd...hehe...en grov kille på 2 meter, svartklädd med baseballträ...kommer ut ur sitt hus och springer mot sin larmande bil big_smile

Sedan dess inte ett larm eller något konstigt...wink

Lider med alla stackars människor som råkat ut för inbrott!!!!!
Senast redigerat av Ghost RS (11 april 2005)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

454 Inlägg
11 april 2005
Eller så skaffar man en hund å inväntar TJUVARNA! wink

Förr förra sommaren hade jag en Polo -03 med 17" fälgar.. några människor tyckte (som jag) att dom fälgarna va ju fina! så dom tyckte att dom skulle ta dom.. D tyckte inte jag!

Jag vaknade en natt av att jag hörde att dom gick utanför i gruset (hade vid d tillfället parkering precis utanför huset) så jag studsade upp å öppnade dörren.. d va mörkt å d ända jag hann se å höra var att dom sprang fort bort.. nästa natt, samma sak igen å jag rycker i dörren å samma sak igen, dom sprang..

Natten efter d har jag tröttnat. Åker hem till mamma å pappa lånar ena vovven, svart Labrador hanne.. (riktigt krallig för att va labbe) inväntar natten.. Mycket riktigt helt plötsligt börjar min vovve skälla å jag upp å på med kopplet på vovven å ut genom dörren! vovven skäller å reser ragg å låter som om han skulle kunna va helt rabiat, tro mig man vill inte va nära då! människorna som tyckte att dom skulle ha mina fälgar sprang.. FORT!! å min vovve skällde, jag skrek efter dom att jag aldrig mer ville se dom i närheten av min bil för då skulle jag släppa hunden efter dom!

Å mycket riktigt, jag fick behålla mina fälgar alldeles för mig själv! ibland e d tur att man har en fyrbent vovve att få hjälp av! wink

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
11 april 2005
De e gött att höra!!!

Men man ska passa sig de kan stå ett helt gäng och gömma sig bakom någon bil eller liknande... Springer man då ut med en ficklampa och gapar och skriker då kanske man ligger illa till....

fastOne.se
Hi-Tuning.com

454 Inlägg
11 april 2005
Turbo_A4 skrev:
De e gött att höra!!!

Men man ska passa sig de kan stå ett helt gäng och gömma sig bakom någon bil eller liknande... Springer man då ut med en ficklampa och gapar och skriker då kanske man ligger illa till....

Jo jo d e klart.. men förmodligen hade min ilska tagit över å jag hade gapat å skrikit lika mycket för d! den här gången va d ingen fara då jag hade min hund med å jag vet att han skulle göra allt för att beskydda mig. Men jag håller med dig! d kan va farligt!

Skoda Addict
167 Inlägg
11 april 2005
Kan vara farligt...det är sant...i dagens samhälle så kan man faaan råka ut för vad som helst...även om det "bara" handlar om ett simpelt bilinibrott...

Våldet har ju trappats upp en aning...tyvärr

Men, jag tänker inte vänta medans någon "tömmer" min bil på grejer, eller skruvar av fälgarna...

Men, det är klart att man snabbanalyserar läget...skulle det stå flera personer och hålla på...eller om man misstänkte att dem var flera...då skall man nog ta det lite lugnt...

Eller ta på sig stick/skottsäkert under hehe...(skämt åsido) wink

-=[Tobbe]=-

454 Inlägg
11 april 2005
Ghost RS skrev:
Kan vara farligt...det är sant...i dagens samhälle så kan man faaan råka ut för vad som helst...även om det "bara" handlar om ett simpelt bilinibrott...

Våldet har ju trappats upp en aning...tyvärr

Men, jag tänker inte vänta medans någon "tömmer" min bil på grejer, eller skruvar av fälgarna...

Men, det är klart att man snabbanalyserar läget...skulle det stå flera personer och hålla på...eller om man misstänkte att dem var flera...då skall man nog ta det lite lugnt...

Eller ta på sig stick/skottsäkert under hehe...(skämt åsido) wink

Absolut.. jag håller med! dock va jag så jäkla förbannad efter att inte ha fått sova på ett par nätter att jag bestämde att göra nåt åt d hela.. å d gick ju riktigt bra! *peppar peppar*

D finns ju folk som e hund-rädda tur nog! smile
Senast redigerat av heLLen_TT (11 april 2005)

Skoda Addict
167 Inlägg
11 april 2005
Hehe..

Jag får bussa katterna på dem eventuella tjuvarna här...dem är det mest "håriga" som bor här *garvar*

Nej, men hundar inger helt klart repekt!!

heLLen, det gav ju uppenbarligen det önskade resultatet iallfall smile
Senast redigerat av Ghost RS (11 april 2005)

-=[Tobbe]=-

454 Inlägg
11 april 2005
Ghost RS skrev:
Hehe..

Jag får bussa katterna på dem eventuella tjuvarna här...dem är det mest "håriga" som bor här *garvar*

HAHA katter kanske inte kan ge samma effekt?! wink men men! man tar va man har?! eller?! wink

jo, jag fick behålla mina nya 17" å dom sprang utav bara h-vete! precis som d ska va! för d som e mitt e alltid MITT!
Senast redigerat av heLLen_TT (11 april 2005)

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
11 april 2005
Ghost RS skrev:
Hehe..

Jag får la kasta min katt på dom om de ska ha någon effekt....

fastOne.se
Hi-Tuning.com

454 Inlägg
11 april 2005
Turbo_A4 skrev:
Ghost RS skrev:
Hehe..

Jag får la kasta min katt på dom om de ska ha någon effekt....

gör nog mer ont på katten än har effekt på ev tjuvar..? eller? wink

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
11 april 2005
Många klor. Men du har nog rätt...

fastOne.se
Hi-Tuning.com

454 Inlägg
11 april 2005
Turbo_A4 skrev:
Många klor. Men du har nog rätt...

jo.. jag har precis skaffat en liten katt.. hon e än bara 8 veckor.. men aj så många klor! hehe.. men att skrämma tjuvar går ju inte.. smile

Skoda Addict
167 Inlägg
11 april 2005
dem är ju aningen för söta för det wink

-=[Tobbe]=-

454 Inlägg
11 april 2005
Ghost RS skrev:
dem är ju aningen för söta för det wink

faktiskt!

Sök