3085
Sök

Osynlig regplåt?

2 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Som ni säkert har lagt märke till så finns det reklam här på garaget.org att de finns en ny sorts regskylt som skall "försvinna" när kamerablixten ... ja, som alla andra osynlighetsgrejer...

Nu är frågan. har någon testat denna? Fungerar det?

The chain is never stronger than its weakest link.

72 Inlägg
30 december 2007
Jag har bara sett på MythBusters dom testade massa olika saker som sa att det skulle göra så reg skylten blev suddig men inget funkade . Jag tror nog inte på den där heller .

Thorssa
31 december 2007
Har sett nån bil där jag bor som har en sån där prismaskiva på regskylten, när du kommer i en viss vinkel så ser man inte bokstäverna längre! Funkar ju uppenbarligen iaf men sån där spray skulle jag inte lita på.

16 197 Inlägg
31 december 2007
Thorssa skrev:
Har sett nån bil där jag bor som har en sån där prismaskiva på regskylten, när du kommer i en viss vinkel så ser man inte bokstäverna längre! Funkar ju uppenbarligen iaf men sån där spray skulle jag inte lita på.

dom funkar skit bra men de e skapliga böter som snuten tar dig me en sån..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
31 december 2007
evilaudio skrev:
Thorssa skrev:

Har för mig om att det här har diskuterats förut. O det man kom fram till då var att lagen enbart säger att regskylten ska synas klart o tydligt framifrån. Inget annat. Kan dock ha fel.

Whine whine!

53 Inlägg
31 december 2007
Urkas skrev:
evilaudio skrev:
Thorssa skrev:

Har för mig om att det här har diskuterats förut. O det man kom fram till då var att lagen enbart säger att regskylten ska synas klart o tydligt framifrån. Inget annat. Kan dock ha fel.

Sorry . det blir böter samt ombesiktning av bilen

Son Of Murphy
782 Inlägg
31 december 2007
Funkar inte klarlack? hmm Det har jag fått höra iaf... Blir bara blankt då

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
31 december 2007
mash100 skrev:
Urkas skrev:
evilaudio skrev:

Sorry . det blir böter samt ombesiktning av bilen

Ombesiktning? Låter ganska rejält onödigt iom att det bara är att plocka bort den där lilla platsskylten. Kan ju farbror blå göra direkt på plats.

Whine whine!

22 Inlägg
31 december 2007
Tja, farsans kollega satte gångjärn på sin framplåt och hängde den från främre kofångarn, så när han körde så viktes skylten upp, men om polisen stannade för koll så hängde den synligt. wink

Sök