3538
Sök

Tips på Billarm

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Tja tänkte köpa  ett larm som ska sitta i en audi avant 100 -93.. men kan inget om larm nån som kan tipsa om vad som är bra å vad som e lätt att montera åså får den inte kosta allt för mkt

136 Inlägg
2 januari 2008
jag har carguard. iofs så satt det i när ja köpte den beggagnad men det är ju ett känt märker o funkar jädrigt bra tycker ja!

De Säger Vi Hej!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
jo kollade lite på mds där hadde dom 3 olika carguard larm

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
2 januari 2008
har haft ett carguard förut,tyckte att det funkar väll bra som c-lås öppnare larmaktigt någonting. Tills jag skaffade ett sånt där 2 vägs 1000-2000m larm, Som finns i lite olika utföranden på blocket och ebay.

Jag bor i ett höghus och jag brukar parkera bilen på en gata 50meter bort på andra sidan av huset, Och om larmet skulle gå. Så skulle det inte finnas ngn chans i världen att jag skulle höra det, Men med det larmet så larmade sändardosan om ngn gick in i bilen eller krossade rutan,stötte till den.
-Ruskigt imponerad att jag hade mottagning.

Sen när man var borta hos tjejen,Så var det ganska skönt med fjärrstarten. starta bilen innefrån,äta frukost och sen kom man ut till en varm bil.
Riktigt najs.

Ngr andra plus,var ju att när man larmade, så gick rutorna upp om man ville.baklucke öppnare. Stötsensor,glaskross.
Ngr mindre bra saker som jag tyckte var lite onödigt att ha. kolla temperaturen i bilen,autoladdning.

Edit:
Typ ett sånt här var det,men jag hade inte samma sändare.Till 80% så är larmen likadanafast med olika modeller på sändarenheterna.

http://www.blocket.se/vi/13626552.htm?ca=11_s
Senast redigerat av jinxs (2 januari 2008)

Diesel is the blood of satan.

796 Inlägg
2 januari 2008
hmm det där är lite frestande faktiskt, är det nåt man kan koppla in själv eller lämnar man bort det till en bilfirma?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

4 767 Inlägg
2 januari 2008
Har du inget kopplingsschema på hur du ska koppla in larmet i just din bilmodell, kan det nog vara rätt svårt för den ovane att mäta upp alla kablar i bilen och koppla in sej på sätt ställen osv. Har man lite koll på bil-el så går det ju naturligtvis att mäta upp och lyckas med installationen om man är envis. Dock brukar det inte kosta spec. mkt att lämna in det. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Vill helst hitta nån man instalerar in sj  i bilen  som inte är alltförsvårinstalerad

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
3 januari 2008
Om man kan koppla in ett billarm,så kan man koppla in alla.
Det jag hade var enkelt att koppla in ,Det som tog mest tid var att hitta kablarna i bilen.

Diesel is the blood of satan.

Sök