3055
Sök

lägga till en baslåda till min Sony bilstereo

158 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Jag köpte en baslåda idag och jag tänkte koppla in den men jag vet inte riktigt hur man gör (?)

Dessa kablar har jag:

GND
B+
REM
Lågnivåkablar (röda och vita)

jag har lågnivå på stereon så dom är det bara att plugga in, sen GND ska väl bara kopplas till plåten nånstanns? eller?

men B+ och REM vad är det och vart ska dessa sitta?

sen fick jag även med en säkring, ska denna användas? den är blå om det har någon betydelse.

bilen är en saab 9000 cs 2,3 från 93 om det är till någon hjälp.

tack på förhand

mvh rob

796 Inlägg
2 januari 2008
remote kabeln ska sitta i en kabel bakom stereon den gör så att slutsteget stängs av när stereon stängs av, tror den brukar vara blå/vit sen så ska du dra en plus kabel från batteriet och bak till slutsteget den ska oxå vara avsäkrad max 30 cm från batteriet

/ Lycka till!

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

trucken
563 Inlägg
2 januari 2008
ojojoj bättre du låter någon i närheten fixa det där...så slipper du göra fel

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

158 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
"sen så ska du dra en plus kabel från batteriet och bak till slutsteget den ska oxå vara avsäkrad max 30 cm från batteriet "
är det nån av dom kablarna jag fick med? är det b+ kabeln?

apoteket00: haha wink jo men tycker det är jobbigt att fråga pappa och flickvänspappa hela tiden när det gäller bilen tongue

796 Inlägg
2 januari 2008
yes

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

158 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
okej super! tack

158 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
hur gör jag för att koppla strömen? direkt från batteriet? eller går det att koppla in strömen från nån kabeln som är inkopplad till stereon? (b+ kabel från basen) (ISO kontakt till stereon)

??

80 Inlägg
4 januari 2008
Hittade ett kopplingsschema på google hur man ska koppla. Det är lite lättare att förstå den än när man skriver.

http://admin.netonnet.se/newsbox_img/se … ma_bil.jpg

Volvo & Audi!

Sök