3343
Sök

Körde av skärmbreddaren fram!

2 126 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Skulle ut och köra igår kväll, starta bilen o skrapade rutorna sedan när jag skulle backa ut ifrån parkeringen så vart det nåt som tog emot bakom vänstra framhjulet!
Det kändes precis som om det var en isklump eller nåt som lossnat ifrån hjulhuset.

Så lat som man e körde jag fram en liten bit, gick ur bra som helst inget som tog emot iallafall. Så jag gasade på lite extra när jag backade o nog fan ser jag hela skärmbreddningen flyga upp över motorhuven o landa framför bilen! mad

Efter att ha slagit i ratten ett antal gånger o sagt (skrikt) ett antal väl valda ord så går jag ut o kollar skärmen. Å nog fan har den (skärmbreddaren) slitit upp flera hål i skärmen. Skärmbreddningen sitter fastbultad i skärmen med ett antal bultar men som tur e så visar det sig att skärmkanten var upprostad så ingen större skada skedd men så jaävla irriterande!!!
Ska ta några bilder på förgörelsen idag när det e ljust, och får se om jag kan svetsa upp skärmen tillfälligt så det håller fram till våren då bilen ändå ska rivas ned och lackeras!!

Var bara tvungen o skriva av mig lite har suttit hela kvällen o svurit för mig själv!!!! sad

2 126 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Har nu tagit en bild på hur framskärmen ser ut just nu! sad

http://www.garaget.org/gallery/archive/28713/227064_4jvaa7.jpg

Kommer att svetsa ny skärmkant i helgen och till sommaren skall skärmen bytas till vanliga Fiesta skärmar (Billigare samt utan hål för skärmbreddaren)
Att det var så stora rosthål tog mig på sängen men tack vare dessa förstördes iallafall inte skärmbreddaren wink

Skåne
269 Inlägg
9 januari 2008
jäklar

Man lever bara en gång......

Flickspanare
728 Inlägg
9 januari 2008
Rost är människans bästa vän.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

8 883 Inlägg
9 januari 2008
De flesta eftermonterade skärmbreddare är rostens bästa vän... wink

Fotograf på tierpidag.se

2 126 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:

E inte eftermonterat det är original XR2i kjolpaket ifrån fabrik! cool
Senast redigerat av Big_JN (9 januari 2008)

8 883 Inlägg
9 januari 2008
Big_JN skrev:
Hamilton skrev:

Ajdå..ja det var ju tur att plasten klara sig så du kan använda dom på nytt.

Fotograf på tierpidag.se

2 126 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Big_JN skrev:
Hamilton skrev:

Ajdå..ja det var ju tur att plasten klara sig så du kan använda dom på nytt.

Japp ibland e rosten bra att ha lol

376 Inlägg
9 januari 2008
Ingen ovanlig syn på en gammal Ford.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

2 164 Inlägg
9 januari 2008
Ny framskärm och sen har du de på igen.
Tur att de fans lite rost!

2 126 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Jorsten skrev:
Ingen ovanlig syn på en gammal Ford.

Inte direkt! tongue  Ford e några jävlar på att dra på sig rost men min bil ser ganska bra ut annars men detta ser man ju inte då de e dolt bakom plasten! Den jäveln som kom på att borra hål och bulta fast skärmkanter och kjolpaket skulle fan skjutas!!mad

2 126 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Ny framskärm och sen har du de på igen.
Tur att de fans lite rost!

Det e bara en sak som e tråkigt med att byta framskärmar på Fiesta och det är att dom är svetsade och inte skruvade! Annars hade det varit snabbt gjort! sad
Svetsar ny skärmkant så länge, så det håller sig över vintern och våren sedan skall hela bilen gås igenom och lackeras! Ska ha på ett annat bodykit med större hål i fronten så att IC:n får bra med kylning och får plats för den delen med!

2 126 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Skärmen e tillfälligt lagad och skärmbreddaren e på igen och allt ser hyffsat ut igen!
Kommer att byta skärm i sommar eller till hösten då hela bilen skall gås över inför lackering då med ett eftermarknads styling kit! Måste ju ha plats för intercoolern ju wink
Senast redigerat av Big_JN (14 januari 2008)

Sök