3426
Sök

hur stor nummer plåt får man ha?

279 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
hur stor nr:plåt får man ha igentligen. tänkte ska en liten till min att ha fram och tänkte köpa den på dekaltrim men hur lite får man ha? eller måste jag beställa en liten på vägvärket?

bränt gummi luktar kärlek

5 Inlägg
4 januari 2008
Du får nog inte ha mindre än orginal plåt om jag inte minns fel...

279 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
men det finns en liten vet jag för DOCH har en liten på sin mazda och den är från vägverket. tänkte om det fanns något som säger hur liten den får vara. tror endå inde dekaltrims är godkända men kan ju se lite godkänd ut iaf så det inte syns på mils avstånd:P

Thorssa
4 januari 2008
Du får bara ha vägverkets skyltar, inga andra! Och bilen måste dessutom ha tillstånd att ha liten skylt från vv och det är knappast en 940 om den inte är intagen från USA eller dylikt.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 januari 2008
Enda *lagliga* sättet att ha små plåtar på en bil som inte har det från början är att ansöka om att få ha små plåtar på den och det är inte direkt ofta en sådan ansökan går igenom hmm

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Svindåre
1 433 Inlägg
4 januari 2008
du får inte haa några andra skyltar än vägverkets, man får ansöka om mindre reg-skylt. inte ofta det går igenom. en som jag känner fick godkänt för att han har en gammal jeep som han sa att det inte fanns plats för den större bak.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

3 235 Inlägg
4 januari 2008
Man kan ju bestäalla skyltar (ooriginal) som är lika stora som vv:s, och har samma typsnitt.
Hur kan man då se att de inte är original från VV?

Har kollat på "osynliga" skyltar som reflekterar ljuset från en ev blixt och blir oslynliga på bilden. Är det nån som har erfarenhet av sådana? (sorry, kanske inte helt samma ämne...)

3 235 Inlägg
4 januari 2008
Nu kör jag bara i Norge med bilen, och polisen här ger ju fan i svenskreggade bilar.
Jag tänkte beställa en sådan skylt, massa hastighetskameror här...sad

2 283 Inlägg
4 januari 2008
Bättre du köper en sådan skylt som blir hel-vit när kameran tar bilden

R.I.P. Michael Jackson!

-:Player in the street:-
234 Inlägg
5 januari 2008
el så kör du utan skylt;) te dom stannar dej;) he he så kör ja;)

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

63 Inlägg
5 januari 2008
jag kör med dekaltrims lilla skylt fram. snuten stoppa mig o gav mig 1 timma att ta bort den. men jag la dit vv regskylt i framrutan o efter det har de inte brytt sig. kanske inte är så snyggt men slipper iaf att göra ingrepp på stötisen smile

odiladi odiladi hoppsan vilken dag

435 Inlägg
5 januari 2008
när jag läste rubriken tänkte jag bara: Varför vilja ha en stor skylt för? hmm men för att det ska vara lagligt att ha liten skylt så måste den vara beställd från vägverket men alla bilar får inte ha liten..  men min får big_smile så lösningen är att köpa en S13 tongue

No risk, No reward

3 235 Inlägg
5 januari 2008
Pikey skrev:
Bättre du köper en sådan skylt som blir hel-vit när kameran tar bilden

Yes, det var en sådan jag menade, som blir vit när man tar bil på den med blixt.

Eller så ordnar man en skylt som fälls in med knapptryck:)

279 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
forzasteken skrev:
jag kör med dekaltrims lilla skylt fram. snuten stoppa mig o gav mig 1 timma att ta bort den. men jag la dit vv regskylt i framrutan o efter det har de inte brytt sig. kanske inte är så snyggt men slipper iaf att göra ingrepp på stötisen smile

det skulle jag kunna göra. hur stor skylt har du?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 januari 2008
Detta eviga med de små skyltarna tongue spela roll på en volvo, okej på typ ferrari o sånt som ändå förstör linjerna

151 Inlägg
5 januari 2008
jag har en liten skylt inte från vv som suttit på mazdan i ca 8 år nu. ingen polis eller bilprovning har sakt något till mig eller nån av de andra ägarna.

Thorssa
5 januari 2008
XdanneX skrev:
jag har en liten skylt inte från vv som suttit på mazdan i ca 8 år nu. ingen polis eller bilprovning har sakt något till mig eller nån av de andra ägarna.

Då har du haft tur! Polisen brukar inte reagera men på bilprovningen blev det en etta när jag på nåt vis glömde byta skylt inför besiktningen haha.

63 Inlägg
5 januari 2008
http://www.dekal-dekor.se/webshop2/index.html
va visst från dekal-dekor jag köpt skylten =P minns jag inte fel äre 300*69 skylten (den överst på sidan) smile

odiladi odiladi hoppsan vilken dag

70 Inlägg
5 januari 2008
Kontakta vägverket men endast amerikanska bilar som får för det mesta vad jag vet. Ingen annan laglig bil som jag vet som får tillåtelse av vägverket.
Men går ju att köpa liten å köra olagligt med risk för att polisen tar en, en polare har kardborreband till reggskylten så han kan skiffta som han vill tongue

"Larsmalm"
Nu: Pontiac Trans Am -88
"Oldies": Honda crx -89, Opel Manta Gsi -87, Volvo 855 -95

Thorssa
6 januari 2008
Larsmalm skrev:
Kontakta vägverket men endast amerikanska bilar som får för det mesta vad jag vet. Ingen annan laglig bil som jag vet som får tillåtelse av vägverket.
Men går ju att köpa liten å köra olagligt med risk för att polisen tar en, en polare har kardborreband till reggskylten så han kan skiffta som han vill tongue

Nissan 200 SX S13 är iaf en ickejänk som har tillåtelse.

Sök