ja där ser man du är en parasit lever på andras bekostnad. handlar om o göra rätt för sej varför ska då alla andra betala skatt om du skiter i det. ?
Inte så kul om polisen kollar upp dej
Eller som bror min. köpte en lätt begagnad Senda eu-moped hösten -06. Skulle nu i november ställa av den för vintern. visade sig att förra ägaren hade ställt av den våren -06. han körde alltså oskattat omedvetet i över ett år.
Jag körde utan klistermärke i tre år, sket i att betala skatt. Bara rätt åt staten som redan fått alldeles för mycket pengar från mig...
Jag håller helt klart me dej! Lura staten så mycke ni kan när skatten är så sjukt högt. Sen frågar vissa: Varför ska du inte betala skatt när andra gör de? Varför ska de jag betalar in till staten gå till socialbidrag till idioter som aldrig har lyft ett finger i hela sitt liv. Jag förstår att skatten e hög på grund av bra sjukssystem o annat skit, men sänk förfan på alla bidrag.
ja där ser man du är en parasit lever på andras bekostnad. handlar om o göra rätt för sej varför ska då alla andra betala skatt om du skiter i det. ?
Pasasit eller ängel, det är inte upp till mig eller dig att avgöra. Och varför måste plötsligt andra betala för mig?
Hela den historien är allt för lång för att jag skulle orka skriva den här, och utan att du känner till detaljerna tror jag inte du kan uttala dig negativt om det.
Men klart, vissa saker kan vara väldigt irriternade, det förstår jag.
Så vad är din lösning på "problemet"? Ska du ringa polisen varje gång du ser en bil utan märke?
Inte så kul om polisen kollar upp dej
Eller som bror min. köpte en lätt begagnad Senda eu-moped hösten -06. Skulle nu i november ställa av den för vintern. visade sig att förra ägaren hade ställt av den våren -06. han körde alltså oskattat omedvetet i över ett år.
Japp, I know:( Men tro mig, även om jag fick böter på 5 lappar, så sparade jag ändå ca 20000++ under de tre åren. Hade dieslebil då, och skatten låg på 4650 kr.
Jag körde utan klistermärke i tre år, sket i att betala skatt. Bara rätt åt staten som redan fått alldeles för mycket pengar från mig...
Jag håller helt klart me dej! Lura staten så mycke ni kan när skatten är så sjukt högt. Sen frågar vissa: Varför ska du inte betala skatt när andra gör de? Varför ska de jag betalar in till staten gå till socialbidrag till idioter som aldrig har lyft ett finger i hela sitt liv. Jag förstår att skatten e hög på grund av bra sjukssystem o annat skit, men sänk förfan på alla bidrag.
Japp, det var blant annat därför jag sket i att betala fordonsskatten. Men det hela ligger egentligen i hur vägverket/SBP har behandlat mig. Verkar som att det är bara döva idioter som jobbar där, och ingen kan ta ett jävla minsta beslut. Så de fick inte ett öre från mig i tre år:)
Japp, det var blant annat därför jag sket i att betala fordonsskatten. Men det hela ligger egentligen i hur vägverket/SBP har behandlat mig. Verkar som att det är bara döva idioter som jobbar där, och ingen kan ta ett jävla minsta beslut. Så de fick inte ett öre från mig i tre år:)
Hehe ja dem ska inte jävlas me folk. Försärkingsbolag kan man ju oxå bli trött på...
jag stör mig inte på det, skulle jag ha gjort det så hade jag ju måstat störa mig på mig själv också och det funkar ju inte ... dock så är bilen besiktad och skattad men det är ett gammalt skattemärke på den.. förra ägaren måste ha tappat bort det eller nått och inte fan orkar jag ringa och beställa ett nytt hellr
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Hehe ja dem ska inte jävlas me folk. Försärkingsbolag kan man ju oxå bli trött på...
Försäkringsbolag tycker jag är diskriminerande. hur fan kan de kamma alla ungdomar under 25 under en kam?
Jag tycker att alla borde få likt pris, och sen om man skulle vara olycklig och förorsaka skada, då får de höja premien med så mycket de vill, men bara resten inte blir berörda.
Jag köpte bilen när jag var 21, och måste betala blodpris för att försäkra den. Varför? För att vissa andra unga "idioter" krockar ofta och får statistiken att se mörk ut för oss andra som kör skadefritt.
jag kör obes och oskattad med forden,och stoppar snuten mej så får ja väll skylla mej själv,så enkelt är det!
Japp så är det. Samma sak med fortkörning eller annat, finns många som är låtsas poliser.
Bara man har trafikförsäkring på bilen, har du inte det kan det bli riktigt dyrt om du smäller
/Magnus
Är de nåt jag hatar e de låtsas poliser. Det finns en anledning till varför rattfylleri tas så allvarligt bland folk när de snackas om de, för de kan påverka andra o skadar ofta någon. Men när de kommer till att köra lite för fort o dem "låtsas poliserna" kommer in i bilden så e de bara för dem har behov av att bestämma över folk, sköt er själva i de läget. Finns poliser!
Försäkringsbolag tycker jag är diskriminerande. hur fan kan de kamma alla ungdomar under 25 under en kam?
Jag tycker att alla borde få likt pris, och sen om man skulle vara olycklig och förorsaka skada, då får de höja premien med så mycket de vill, men bara resten inte blir berörda.
Jag köpte bilen när jag var 21, och måste betala blodpris för att försäkra den. Varför? För att vissa andra unga "idioter" krockar ofta och får statistiken att se mörk ut för oss andra som kör skadefritt.
Det verkar som att man blir utnjutjad överallt.
Jag kunde inte ha sagt de bättre själv. Men de e bara att inse att pengarna sugs ur dej. sjukt