2672
Sök

Stör mej på folk som inte har skattemärket på bilen !!

687 Inlägg
5 januari 2008
sålänge man betalar skatt själv o har rent samvete,så skiter man ju i om nån pundare kör nån gammal 245:a oskattad.
Senast redigerat av volvo_Tobias (5 januari 2008)

V-Power
1 186 Inlägg
5 januari 2008
RouziMotorsport skrev:
Konbanan skrev:
richardoo290 skrev:

varför det?
tycker du det är bra med skattefuskare?

Det är inte bra me skattefuskare, men de måste finnas bra o dåliga saker.

Allting måste vara balanserat, de måste finnas inkomster - utgifter, tjuvar - lagliga, rika - fattiga, skattefuskare - dem som betalar skatt. En nollvision e totalt overkligt, glöm de dirrekt. De som händer om de kommer in extra skattepengar e inte att saker o ting blir bättre, lönerna blir fetare o de försvinner ut o en massa jävla bonusar. Jag tycker de e en löjlig tanke du har fastnat i, de handlar om att saker o ting måste balanseras, lite dåligt o lite bra. De finns politiker som vill göra sverige bra o de finns politiker som vill åt så mycke pengar som möjligt. De finns folk som följer alla lagar o betalar alla skattar o de finns folk som försöker lura staten.

Mycket riktigt det du säger
T.ex. måste det kunna ske trafikolyckor så att läkarna och brandmännen har något att göra, för det drar in pengar till staten, tro det eller ej.
Alla drömmer om en perfekt värld, men det skulle alldrig funka om alla var laglydiga.

Och människor hade inte vetat va lycka va om de inte hade hänt folk väldigt tråkiga saker.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

49 Inlägg
5 januari 2008
tycker det ser snyggare ut utan skatte märke=) är nog inte den enda som tycker det=)

livet är för kort för att köra diesel.....

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 januari 2008
RouziMotorsport skrev:
Konbanan skrev:
richardoo290 skrev:

varför det?

Allting måste vara balanserat, de måste finnas inkomster - utgifter, tjuvar - lagliga, rika - fattiga, skattefuskare - dem som betalar skatt. En nollvision e totalt overkligt, glöm de dirrekt. De som händer om de kommer in extra skattepengar e inte att saker o ting blir bättre, lönerna blir fetare o de försvinner ut o en massa jävla bonusar. Jag tycker de e en löjlig tanke du har fastnat i, de handlar om att saker o ting måste balanseras, lite dåligt o lite bra. De finns politiker som vill göra sverige bra o de finns politiker som vill åt så mycke pengar som möjligt. De finns folk som följer alla lagar o betalar alla skattar o de finns folk som försöker lura staten.

T.ex. måste det kunna ske trafikolyckor så att läkarna och brandmännen har något att göra, för det drar in pengar till staten, tro det eller ej.
Alla drömmer om en perfekt värld, men det skulle alldrig funka om alla var laglydiga.

läkarna kan fokusera mer på sådant som cancer AIDS lunginflammation..osv..
en perfekt värld e omöjlig, men en bättre värld sätter bara vi gränserna för.
utan bovar kan polisen övergå till att jobba med nått annat och tjäna in pengar till landet ?

perfekt blir de aldrig men man kan ändå göra världen bra!

V-Power
1 186 Inlägg
5 januari 2008
richardoo290 skrev:
RouziMotorsport skrev:
Konbanan skrev:

utan bovar kan polisen övergå till att jobba med nått annat och tjäna in pengar till landet ?

Haha polisen har redan övergått till något annat. Dem koncentrerar sej på trafikbrott för de e lite lättare o inte så farligt för dem.

Nu lämnar jag detta, tack för mej smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 januari 2008
Konbanan skrev:
richardoo290 skrev:
RouziMotorsport skrev:

Haha polisen har redan övergått till något annat. Dem koncentrerar sej på trafikbrott för de e lite lättare o inte så farligt för dem.

mm, där tog la argumenten slut! roll

V-Power
1 186 Inlägg
5 januari 2008
richardoo290 skrev:
Konbanan skrev:
richardoo290 skrev:

Mina argument kan du läsa lite längre bak, orkar inte dra om allt för dej igen.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 januari 2008
Konbanan skrev:
richardoo290 skrev:
Konbanan skrev:

nä, fuska på istället... så polisen har nått o göra? eller hur va det? roll

V-Power
1 186 Inlägg
5 januari 2008
richardoo290 skrev:
Konbanan skrev:
richardoo290 skrev:

nä, fuska på istället... så polisen har nått o göra? eller hur va det? roll

...balansen va de. Gå o lägg dej nu, du glömmer va jag har sagt o vet inte va du snackar om smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

8 883 Inlägg
5 januari 2008
RouziMotorsport skrev:
Konbanan skrev:
richardoo290 skrev:

varför det?

Tro det eller ej men sjukvården har fullt upp utan dom trafikskadade.
Att sjukvården skulle dra in pengar som du beskriver är ju käpprätt åt helvette fel det också. Fakta är bra om man bara ids ta reda på den wink

Fotograf på tierpidag.se

8 883 Inlägg
5 januari 2008
RouziMotorsport skrev:
Hamilton skrev:
RouziMotorsport skrev:

Tro det eller ej men sjukvården har fullt upp utan dom trafikskadade.
Att sjukvården skulle dra in pengar som du beskriver är ju käpprätt åt helvette fel det också. Fakta är bra om man bara ids ta reda på den wink

Nej det är inte fel. Om du läser på lite i böcker och i samhällslitteratur så förstår du.

Räcker ju med att jag frågar dom som jobbar med patienterna dvs dom som lever i verkligheten och inte via böcker wink

Fotograf på tierpidag.se

820 Inlägg
5 januari 2008
Jag tappade mitt skattemärke i en vattenpöl så då fastnade det massa skit på den så jag var tvungen att fästa skiten med dubbelhäftande tejp :]

Better than God \o/
1 883 Inlägg
5 januari 2008
Jirno skrev:
tycker det ser snyggare ut utan skatte märke=) är nog inte den enda som tycker det=)

Driver du med mig??? Hur jävla gay kan man bli.  ha ha

"Åååguud asså, det ser ju såååå braa ut!" *fnittrar och slänger med hårt*

Hoppas det där inte var seriöst. På en bil som framförs på allmänväg SKALL skattekvitto vara applicerat på bakre nummerplåten. Vill se den som lyckas få polisen att gå med på att det e snyggare utan.

Hur svårt kan det vara, klistra dit det bara.....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

3 235 Inlägg
5 januari 2008
Konbanan skrev:
Braather skrev:
Haha, störa sig på att har ett klistermärke eller ej..Okey hmm Vem bryr sig liksom om de. Det är ju deras probs om de åker fast. Finns så mycker mer & störa sig i trafiken enligt mig...typ kamror big_smile

Man borde hjälpas åt o tejpa för alla kameror eller nåt tongue

Där sa du nåt vettigt:)

Jag har länge funderat över: att bara spräja några kameror med färg, eller matta glaset på linsen med sandpapper...smile

3 235 Inlägg
5 januari 2008
richardoo290 skrev:
engolf

bara för att du + många andra skiter i att betala skatt så får vi betala mer skatt.
tack så j*kla mkt! big_smile

Varför skulle du och andra betala mer skatt bara för att jag och några andra inte för det?

Min bil befann sig fysiskt i Norge under de tre åren, så jag slet inte på svenska vägar, jag tankade i Norge och servade bilen i Norge. Vad hade Sverige för utgifter för min oskattade bil då? Administrativa kostnader? Kom igen, ge dig...Jag kunde lika gärna haft bilen stående, och det kostar ju inte andra fordonsskattebetalare ett öre, eller har jag fel?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 januari 2008
Streckkoden skrev:
Det är därför man ska åka skattebefriade bilar.. 38kr i registerhållaravgift, det kan man leva med.. smile

38? Mina Commodorer kostar 35:- /år roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

3 235 Inlägg
5 januari 2008
JockeT skrev:
men hur ere...man kan ha försäkring utan att betala skatt??
kan man inte få betalningsanmärkning eller liknande??

Man ställer av bilen, skiter i skatt, försäkring och besiktning och kör på sin egen risk.
Man kan ju försöka ordna försäkring i för en kortare period i samband med att bilen t ex ska flyttas eller nåt, men jag tror inte den täcker så mycket.

Ingenting jag skulle rekommendera. Innan så var man ju ung och odödlig.. Men tro mig, sånt gör att man kör exemplariskt och försiktigt.

1 703 Inlägg
5 januari 2008
Mina skattemärken brukar hänga bra länge på kylskåpet innan jag kommer ihåg att klibba på det.
Skit samma, mina problem isf.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 januari 2008
jag har inte haft skattemärke på flera år på grund att det finns folk som ploka bort den till sina egna bilar.
haft fler poliskontrol utan någon problem efter förlklarning om varför den är inte på.
De sa till mig också att de kunde ser direkt på dator om den var betalt eller inte.
jag till och med kunde visa dom att jag hade dom i bilen.
I detta fall tycker jag att man ska kunna klistra dom på insida av rutan.
Inget problem för att köra vidare utan klistra den och inget böter för det..
Senast redigerat av alain (5 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

V-Power
1 186 Inlägg
5 januari 2008
alain skrev:
jag har inte haft skattemärke på flera år på grund att det finns folk som ploka bort den till sina egna bilar.
haft fler poliskontrol utan någon problem efter förlklarning om varför den är inte på.
De sa till mig också att de kunde ser direkt på dator om den var betalt eller inte.
jag till och med kunde visa dom att jag hade dom i bilen.
I detta fall tycker jag att man ska kunna klistra dom på insida av rutan.
Inget problem för att köra vidare utan klistra den och inget böter för det..

De va bara o starta upp V12:an igen o låta polisen höra på de ljuvliga motorljudet smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Sök