r-ted skrev:
laika skrev:
engolf skrev:
Varför skulle du och andra betala mer skatt bara för att jag och några andra inte för det?
Min bil befann sig fysiskt i Norge under de tre åren, så jag slet inte på svenska vägar, jag tankade i Norge och servade bilen i Norge. Vad hade Sverige för utgifter för min oskattade bil då? Administrativa kostnader? Kom igen, ge dig...Jag kunde lika gärna haft bilen stående, och det kostar ju inte andra fordonsskattebetalare ett öre, eller har jag fel?
Grejen är ju det att Norge är med i EEG eller vad det heter (nästan som att vara med i EU fast de har ingen beslutande rätt i parlamentet och måste inte heller tillämpa alla EU lagar) Vilket innebär att de delar mycket av kostnaderna av vägar m.m. Så bara för att du kör i Norge innebär inte att vi inte drabbas av det ökade kostnader i norge ger indirekt ökade kostnader i Sverige. Jag tror inte du gjorde rätt för dig och betalade skatten i norge istället för i Sverige. Varför inte bara erkänna att du såg en möjlighet att lura staten på lite skatt och gjorde det. Men det innebär så klart att du är lika bra för det svenska skattesystemet som bidragstagare som bara fuskar och fifflar och inte förtjänar sina bidrag. Du är en del av det svenska skatteproblemet.
å så sitter han å gnäller över bensinskatten i andra trådar.
dom pengarna han spara i fordonsskatt täcker nog uppd et han gnäller över i bränsleskatt.
Du har helt rätt, jag såg möjligheten för att snyta staten på pengar.
Och vet du vad? Jag är glad för att jag gjorde det, för nu kommer staten och tar ännu pengar ifrån mig, dig och miljoner andra bilister. Pengar som man redan skattat för, och sen skattar för de pengarna en gång till, och upp på detta momsar också...
Tror du att politikerna bryr sig om de snyter dig och många andra på pengar?
Det ger de fan i...Så varför skulle jag ha dåligt samvete för att ha gjort det samma?
Det handlar om balansen mellan att ge och ta. När de tar för mycket, måste jag se till att ta det jag tycker de inte förtjänar.
Och tillbaka till bränsleskatten:
vad fan yrar jag om?! Bränsleskatterna, miljöskatterna, momsen, avgifterna och allt det andra som gör att en liter bensin som kostar ca 4 kronor kostar i dag 12!!!
Vakna! Så dum är du nog inte för att ha missat det...