3480
Sök

Nissan GTR 2009 - Siffror

1 754 Inlägg
6 januari 2008
#41
0-402m= under 12 sek?

Jag kan inget om allt.

Skyracer
917 Inlägg
6 januari 2008
#42
Holiace skrev:
0-402m= under 12 sek?

Siten Edmunds.com åkte tydligen till Japan och testade lite på en knappt inkörd bil. Bl.a. 0-402m: 11,6sek, slutfart 121mph (194,7km/h)

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

1 255 Inlägg
6 januari 2008
#43
Skyracer skrev:
Holiace skrev:
0-402m= under 12 sek?

Siten Edmunds.com åkte tydligen till Japan och testade lite på en knappt inkörd bil. Bl.a. 0-402m: 11,6sek, slutfart 121mph (194,7km/h)

Mvh
Håkan

De va fan inte dåligt!!

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Skyracer
917 Inlägg
6 januari 2008
#44
Sorry glömde länken:

http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr … panel..1#3

Här förklaras bl.a. dess Launch Control. smile

Mvh
Håkan
Senast redigerat av Skyracer (6 januari 2008)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

2 014 Inlägg
6 januari 2008
#46
Aerodynamik skrev:
Alecci - En tid på 7.2X är nog bara rykten. Det är lite för bra tid roll

Tiden finns postad på något stort svenskt forum, möjligtvis Zatzy. En hög 7,2X är nog inte alls omöjligt att uppnå, men jag vågar inte svära på att det var exakt samma bil som nu lanserats (möjligtvis en prototyp med något mer effekt eller liknande).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

7 120 Inlägg
6 januari 2008
#47
Alecci skrev:
Aerodynamik skrev:
Alecci - En tid på 7.2X är nog bara rykten. Det är lite för bra tid roll

Tiden finns postad på något stort svenskt forum, möjligtvis Zatzy. En hög 7,2X är nog inte alls omöjligt att uppnå, men jag vågar inte svära på att det var exakt samma bil som nu lanserats (möjligtvis en prototyp med något mer effekt eller liknande).

Okej, men prototypen hade väl ca 10-20hk mer. Inte för det är så mycket mer men troligt att det var den bilen. 7.2X tider är sjukt grymt iaf!
Senast redigerat av Aerodynamik (6 januari 2008)

14 Inlägg
6 januari 2008
#48
Kungen-EssE skrev:
hur mycket kan ni egentligen???

BMW M3 CSL har slått rekordet på ringen
M3an e snabbast på ringen, 7minuter 22,9 sekunder.

så kom inte med era bugatti eller gt-r lr vilka ni syftar på

Hur mkt kan du egentligen??
Ser ut som loaded m3:an du syftar på.
inte orginal nånstans.

gine: 3,2 L Supercharged engine, new low-comp pistons,10,5:1 compression,
Vortec V2 Super silent with water-cooling system, extra oil cooling system, new fuel system with catch tank and Bosch fuel pumps. Extra oilcoolersystem with Modified oilfilter housing, Carbon fibre enginecover. Carbon fibre airinduct. 55 degrees water thermostat.


RWHP: 532,71 / 0.85bar / 98 oktan fuel
Torque: 483,67 / 0.85bar / 98 oktan fuel

Suspension: KW 3-way adjustable race kit

Chassie:
adjustable front camber plates
front springs     120 mm + helper
rear springs     100 mm + helper
prepared front wishbones
excentric caster bearing kit
3-way adjustable anti-rollbar + uniball thrust-rods

stiffer rear frame, changed kinematic points

aluminium bushings (frame)
aluminium bushings (final drive cover)

excenter uniball bearings (camber)
center uniball bearings (tow)
center uniball bearings (top arm outside)

stiffer rubber bearing top arm inside
aluminium machined lower arm + uniball bearings

2-way adjustable anti-rollbar + thrust rods

prepaired drive shafts + vent system

Frontbrakes: AP 6 pot caliper, PFC  355 mm Ø disc, PFC 01 race pads
INOX brake line system, brake vent system 80 mm Ø.


Rearbrakes: AP 4 pot caliper, PFC 323 mm Ø disc, carbon race pads, INOX brake line system


Frontwheels: BBS GT split, F18"x10 ET 40, 15 mm spacerdiscs, Tiresize 265/35/18”


Rearwheels: BBS GT split R18"x11 ET 35,  12 mm spacerdiscs, Tiresize 295/30/18"


Tires: Michelin pilot Sport Cup R tires


Rims: BBS Racing 18" Sandmold magnesium center with forge aluminium lane


Exhaust: Supersprint lightweight racing all the way.
Spec: 100% Stainless exhaust system, Oversize 2x Ø 60 mm
-Manifold. (LHD)
-Front pipes kit.
-Replaces Kat.
-Centre exhaust. 76mm LIGHTWEIGHT RACING EXHAUST
-LIGHTWEIGHT RACING EXHAUST  Rear exhaust OO 80 R. + OO 80 L

Drive train/clutch: 3:91 ratio differential, Sachs Sinterclutch kit.

Exterior: Carbon fibre roof, hood, trunk, fenders, front and diffusor.


Interior: bolted rollcage light version (25 kg), adjustable Recaro race seat system with 6 points harness. A lot of carbon fibre interior as standard CSL


Skyracer
917 Inlägg
6 januari 2008
#49
Vi vet HondaRocco. Jag gjorde samma misstag först att inte se att det var 2 sidor med inlägg efter hans M3 CSL-inlägg, så det där är redan avhandlat. wink

Mvh
Håkan
Senast redigerat av Skyracer (6 januari 2008)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

91 Inlägg
20 januari 2008
#50
Xtravagant skrev:
ja och?
Den slår ju inte bilar som porsche carrera GT eller 997 GT2.
Inte BMW M3 CSL eller McLaren F1 för den delen heller.
Och för er som undrar så gör vår svenska stolthet koenigsegg CCR den på 7.34
Så att det skulle vara så överdriver extremt vet ja inte..

Okej.. för de första måste ja påpeka att du har HELT J***A fel ang nissan GTR.. smile

Koenigsegg tog på 7.34 och nissan GTR tog på 7.38.. Koenigseggen 806 hästar och de är va 3-400 hästar mer.. och NÄSTAN dubbelt så mycket som GTR-nhmm

Och en sak till... Nissan GTR 7.38 sekunder.. Har piskat bilar som (Finns fler men palla skriva)

7:40 Mercedes-Benz SLR McLaren
7:40 Bugatti Veyron!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OBS!!
7:42 Porsche 997 GT3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OBS!!
7:42 Ford GT
7:42.9 Chevrolet Corvette C6 Z06
7:43 Lamborghini Murcielago!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OBS!!
7:44 Pagani Zonda S
7:46 Porsche 996 GT2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OBS!!
7:47 Ferrari 599 GTB Fiorano
7:47 Lamborghini Murcielago LP640 E-gear!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OBS!!
7:50 BMW M3 E46 CSL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OBS!!
7:54 Mercedes CLK DTM AMG
7:55 Ferrari F430 F1
7:56 Porsche 996 Turbo
7:56 Ferrari 360 Challenge Stradale
7:59 Porsche 997 Carrera S
7:59 Dodge Viper SRT-10
8:02 Mercedes CLK 63 AMG - Black Series
8:03 Aston Martin V8 Vantage (2005)
8:03 Porsche 911 GT3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OBS!!
8:05 BMW M3 E92!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OBS!!
8:06 Subaru WRX STi Spec-C
8:09 Audi RS4
8:09 BMW M6 E63
8:13 BMW M5 E60
8:22 BMW M3 E46
8:28 Porsche 911 Carrera (993)
Senast redigerat av Zapust (20 januari 2008)

Daniel kabat -

dARKiE
5 031 Inlägg
91 Inlägg
20 januari 2008
#52
Kungen-EssE skrev:
hur mycket kan ni egentligen???

BMW M3 CSL har slått rekordet på ringen
M3an e snabbast på ringen, 7minuter 22,9 sekunder.

så kom inte med era bugatti eller gt-r lr vilka ni syftar på

Du kan kolla mitt inlägg på sida 4 med många tider och MÅÅÅÅNGA superbilar rastade
Senast redigerat av Zapust (20 januari 2008)

Daniel kabat -

M3
40 Inlägg
20 januari 2008
#53
Aerodynamik skrev:
NiclasT skrev:
NIzmO skrev:
Tror tyvär att det är priset i Japan eller Usa för här hemma blir den nog mkt dyrare sad .

Åh nej. Läste nu att det var i Japan ja sad Men med prestanda som en Lambo och ett pris på kanske då 600 000 så är den fortfarande väldigt prisvärd!

Den kommer kosta runt 750-800 000  här i Sverige förmodligen.

Enligt Bilsport kommer priset ligga på runt miljonen ungefär. Btw en riktigt grym bil. Mvh Jonas


RE-雨宮
481 Inlägg
20 januari 2008
#54
Tänk på att detta är den första versionen av GTR'en, dom kommer släppa en S-tune eller liknande snart.

Det är en SJUKT trevlig bil att köra enl utsago (Jag känner han som skrivit å fotat orginal artikeln) och för dom pengarna den kostar jämfört med dom bilar ni jämför med så är den Riktigt riktigt prisvärd. Vad gäller bilder så gör dom inte bilen nån rättvisa. Jag var å glodde på den på några showrooms i vintras och den är sjukt fet. Mkt snygga detaljer!

Detta är återigen massor med spekulationer å jag förstår inte hur folk kan veta, och nästan göra påhopp över saker ni egentligen inte vet ngt om.

Kram
/Daniel
Senast redigerat av chrno (20 januari 2008)

RE-Amemiya Kitted FD3S

Markolainen
20 januari 2008
#55
Skyracer skrev:
Sorry glömde länken:

http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr … panel..1#3

Här förklaras bl.a. dess Launch Control. smile

Mvh
Håkan

Säger bara ett ord: WOW!

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
20 januari 2008
#56
Jävlar vad folk är arga big_smile grym bil iaf, blandar mig inte i siffror

91 Inlägg
20 februari 2008
#57
_ZooN_ skrev:
Jävlar vad folk är arga big_smile grym bil iaf, blandar mig inte i siffror

arga och arga.. visst kanske de wink.. men för de mästa är de det att många inte kan fatta att japanerna har gjort de.. -Byggt- en bil för under milionen och byggt den så att den rastar bilar som många har svårt o fatta.. Bevis att japaner är bra på bil-byggeri?? JA wink haha..

Ja citera denna mest för ja vill ta upp ämner igen wink

Daniel kabat -

91 Inlägg
20 februari 2008
#58
http://www.garaget.org/mypage/gallery_ext.php?user=Zapust&image=260774


Daniel kabat -

20 Inlägg
20 februari 2008
#59
Xtravagant skrev:
ja och?
Den slår ju inte bilar som porsche carrera GT eller 997 GT2.
Inte BMW M3 CSL eller McLaren F1 för den delen heller.
Och för er som undrar så gör vår svenska stolthet koenigsegg CCR den på 7.34
Så att det skulle vara så överdriver extremt vet ja inte..

Ja koenigseggen är ju en supersportbil skit grym! men med typ 800 hk och en prislapp på, ja vad är det 2,5 miljoner?
det jämfört med kanske 800k för en skyline här i sverige med nästan samma tid på Nürburgring, så tycker jag det är extremt.

91 Inlägg
20 februari 2008
#60
HiLandR skrev:
Xtravagant skrev:
ja och?
Den slår ju inte bilar som porsche carrera GT eller 997 GT2.
Inte BMW M3 CSL eller McLaren F1 för den delen heller.
Och för er som undrar så gör vår svenska stolthet koenigsegg CCR den på 7.34
Så att det skulle vara så överdriver extremt vet ja inte..

Ja koenigseggen är ju en supersportbil skit grym! men med typ 800 hk och en prislapp på, ja vad är det 2,5 miljoner?
det jämfört med kanske 800k för en skyline här i sverige med nästan samma tid på Nürburgring, så tycker jag det är extremt.

INSTÄMMER!!! Men du hade fel med en sak.. Koenigseggen kostar inte 2,5 milj.. hmm
Den kostar 5 000 000 + begagnad -04.a.. Så ja menar.. Alla dom pengarna, alla dom hästkrafterna vann
koenigsegg bara med 4 sek.. hmm.. dessutom är de inte många som kommer äga en koenigsegg i sitt liv..
Kollade på en gumball film från -02/03 där de va en kille på ca. 25-30 bast som hade en Koenigsegg och tro de eller ej så pajjade den minst 2 ggr varje dag på 6 dagar.. Top gear sa att den bilen kommer bli en pang bil.. och en glad nyhet.. DEN KOMMER SOM VÄNSTERSTYRD!!! finns EN bild på mitt galleri.. wink
Senast redigerat av Zapust (20 februari 2008)

Daniel kabat -


Sök