Nissan GTR 2009 - Siffror

Henka_ Slav
21 februari 2008 · 1 454 Inlägg

men för i helvete!! sluta gnäll på bilen ni som inte vet ett skit! de e så irriterande. Jag hade en ford sierra som förmodligen skulle klara nordslingan på en dag om man får utföra oljebyten på vägen! det är väl förfan naturen man ska njuta av? big_smile nä men de e en grym bil nissan har knåpat ihop. dom e bra domdär jappsarna!

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Aerodynamik ...
21 februari 2008 · 7 120 Inlägg

Zapust skrev:

HiLandR skrev:

Xtravagant skrev:
ja och?
Den slår ju inte bilar som porsche carrera GT eller 997 GT2.
Inte BMW M3 CSL eller McLaren F1 för den delen heller.
Och för er som undrar så gör vår svenska stolthet koenigsegg CCR den på 7.34
Så att det skulle vara så överdriver extremt vet ja inte..

Ja koenigseggen är ju en supersportbil skit grym! men med typ 800 hk och en prislapp på, ja vad är det 2,5 miljoner?
det jämfört med kanske 800k för en skyline här i sverige med nästan samma tid på Nürburgring, så tycker jag det är extremt.

INSTÄMMER!!! Men du hade fel med en sak.. Koenigseggen kostar inte 2,5 milj.. hmm
Den kostar 5 000 000 + begagnad -04.a.. Så ja menar.. Alla dom pengarna, alla dom hästkrafterna vann
koenigsegg bara med 4 sek.. hmm.. dessutom är de inte många som kommer äga en koenigsegg i sitt liv..
Kollade på en gumball film från -02/03 där de va en kille på ca. 25-30 bast som hade en Koenigsegg och tro de eller ej så pajjade den minst 2 ggr varje dag på 6 dagar.. Top gear sa att den bilen kommer bli en pang bil.. och en glad nyhet.. DEN KOMMER SOM VÄNSTERSTYRD!!! finns EN bild på mitt galleri.. wink

Men Koenigsegg är inte byggd för att gå på bana som GT-R, den är byggd för att ha så hög topphastighet som möjligt smile

s12 Nissan Gazelle
21 februari 2008 · 1 460 Inlägg

jag tycker att den nya Nissan GTR är grymt snygg men jag tycker också Skyline R32 , R33 och R34 är snygga , orginal eller trimmade ? de hörs ju om en bil är nått av de , som jag ser på videon om :  BMW M3 CSL tycker jag att den är något trimmad än GTRn men jag tror nog att de e rätt jämt mellan Nissan GTR och porsche GT3 eller nån anann modell av porsche jag ser verkligen i fram emot när Nissan GTR kommer till Sverige

Nissan Silvia
yakozan
21 februari 2008 · 333 Inlägg

Man får tänka på att detta är snikversionen av GTR också.
Nissan har som mål att släppa en ny version varje år. Tror dock inte dom kommer att hitta hit. Möjligen att USA också får ta del av dom.

Spec-V har jag för mig ska släppas i Japan i slutet på året.
Rykten säger 530hp och en bantning på 150kg samt uppdaterad väghållning.
Ringenmålet med Spec-V ska tydligen vara 7:25 big_smile

Priset blir en bra bit över millen. Skulle tipp a på runt samma pris som en porsche GT3a fast med prestanda som en GT2 smile

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
roxe Jesus didn´† Tap
21 februari 2008 · 1 146 Inlägg

Riktigt underbar bil.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
21 februari 2008 · 1 898 Inlägg

Inte för att gnälla eller nått, ( ja älskar japanare ) men kunde dom inte ha gjort den lite lättare ? tongue eller det kanske var svårt, vad vet jag... Men jag tyckte att 1,7 ton. eller vad ni skrev. lät lite mycket bara ^^

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
peter_1976 JDM
21 februari 2008 · 2 201 Inlägg

lite fuskigt att den kommer kosta runt 500 papp i usa o runt 850 här  sad
officiel gtr sida   http://www.gtrnissan.com/

monno Elektriker
21 februari 2008 · 718 Inlägg

Johlsson skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times#Miscellaneous_lap_times_of_road_cars

Allt snack om att en 450hk bil inte kan klå en 800hk bil.
Enligt den hära länken är det en radical bil som har bästa tiden satt, grymma bilar det faktiskt.
Nog för att det typ är en krympt f1 bil med kaross å hayabusa motor men:P
Kan ju inte va allt för dyrt å bygga en sån bil ändå?
Aja off-topic:P

Som att kasta vatten i sjön.
Iderth
22 februari 2008 · 82 Inlägg

Tänkte bara säga att japaneserna är 10 år före dom europeiske och amerikanske biltilverkarna....
Ser man ju klart o tydligt i denna tråd.

/ hondalover

Man har varit med för...
Trozzo Oekonomisk, ja visst
25 februari 2008 · 966 Inlägg

Dax att slänga in lite mer ammo i elden då

BMW M3 vs PORSCHE 997 GT3 vs Nissan GT-R

http://www.bilsport.se/news.php?id=54262

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Zapust
27 februari 2008 · 91 Inlägg

Asså.. när man surfat lite och så.. så tror ja att detta (TROR) kommer bli den nya hitt bilen.. Kolla så snabbt MINE'S kom ut med trim.. 2 veckor innan den japanska lanceringen :o.. Och så går de rykten om att en annan trimmningsfirma (glömt vad den heter) har trimmat en GTR till 600 kh och drat på till 328 km/h och men tanken på att denna bilen precis har fått gå fri så wink.. OMOGET BRA GJORT AV HUNDKÄKARNA!!!

Daniel kabat -
terazzi
27 februari 2008 ·

Men alltså en firma i USA hade ju bänkat den och då gav den 520 häst ist wink
Mines har ju tagit bort fartspärren men då gick den bara till 310 km/h helt org förutom ECU'n som va utbytt wink
Kanske va Top Secret eller Power enterprise då dem visade bilarna på Tokyo Auto Salon smile Men alltså 600 häst är ju inget svårt, väntar med spänning på en artikel om Top Secrets R35 GTR wink den kommer gå som fan!!

Zapust
27 februari 2008 · 91 Inlägg

Haha.. Att ta bort V-max på en bil eller skaffa v-max eller hur man kallar de.. så GTR.n är en så bra bil att ställer du in hela bilden på R-mode så försvinner spärren wink såg ett sånt klipp av en japanare som äger en GTR.. Och han skäppade över sin till tyskland och satte bilen i R-mode och tryckte på gasen och kom upp i 310,94 km/h (finns en digital mätare näst intill den analoga)

Daniel kabat -
Zapust
27 februari 2008 · 91 Inlägg

By the way så finns ett titan rör till GTR som levererar 520 RWHP dessutom sparar den?? ca. 10 kg+ om ja minns rätt

Daniel kabat -
saab93saab
27 februari 2008 · 122 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Zapust skrev:

HiLandR skrev:
Ja koenigseggen är ju en supersportbil skit grym! men med typ 800 hk och en prislapp på, ja vad är det 2,5 miljoner?
det jämfört med kanske 800k för en skyline här i sverige med nästan samma tid på Nürburgring, så tycker jag det är extremt.

INSTÄMMER!!! Men du hade fel med en sak.. Koenigseggen kostar inte 2,5 milj.. hmm
Den kostar 5 000 000 + begagnad -04.a.. Så ja menar.. Alla dom pengarna, alla dom hästkrafterna vann
koenigsegg bara med 4 sek.. hmm.. dessutom är de inte många som kommer äga en koenigsegg i sitt liv..
Kollade på en gumball film från -02/03 där de va en kille på ca. 25-30 bast som hade en Koenigsegg och tro de eller ej så pajjade den minst 2 ggr varje dag på 6 dagar.. Top gear sa att den bilen kommer bli en pang bil.. och en glad nyhet.. DEN KOMMER SOM VÄNSTERSTYRD!!! finns EN bild på mitt galleri.. wink

Men Koenigsegg är inte byggd för att gå på bana som GT-R, den är byggd för att ha så hög topphastighet som möjligt smile

De körde med Koenigsegg i oktober på Nordschleife så då var delar av banan fuktig, så de kunde inte pressa ut allt vad de hade. Sen att den körde av när de testade den på topgear var pga att de inte hade ställt in chassit ordentligt. Sen den som pajade på gumball så var det i början då de inte redat ut alla barnsjukdomar.

Zapust
28 februari 2008 · 91 Inlägg

saab93saab skrev:

Aerodynamik skrev:

Zapust skrev:
INSTÄMMER!!! Men du hade fel med en sak.. Koenigseggen kostar inte 2,5 milj.. hmm
Den kostar 5 000 000 + begagnad -04.a.. Så ja menar.. Alla dom pengarna, alla dom hästkrafterna vann
koenigsegg bara med 4 sek.. hmm.. dessutom är de inte många som kommer äga en koenigsegg i sitt liv..
Kollade på en gumball film från -02/03 där de va en kille på ca. 25-30 bast som hade en Koenigsegg och tro de eller ej så pajjade den minst 2 ggr varje dag på 6 dagar.. Top gear sa att den bilen kommer bli en pang bil.. och en glad nyhet.. DEN KOMMER SOM VÄNSTERSTYRD!!! finns EN bild på mitt galleri.. wink

Men Koenigsegg är inte byggd för att gå på bana som GT-R, den är byggd för att ha så hög topphastighet som möjligt smile

De körde med Koenigsegg i oktober på Nordschleife så då var delar av banan fuktig, så de kunde inte pressa ut allt vad de hade. Sen att den körde av när de testade den på topgear var pga att de inte hade ställt in chassit ordentligt. Sen den som pajade på gumball så var det i början då de inte redat ut alla barnsjukdomar.

Haha.. de med koenigsegg och blöt bana.. Den var blöt när GTR körde så.. de kommer som sagt en Spec-V av GTR som KOMMER leverera kraft mindre vikt, o.s.v. och dom lancerar INTE bilen inan den har klockat 1.25 som minst.. Med tanken på att den kommer ha uppdaterad mjukvara och vikt minskning så tror ja starkt på detta resultatet och de ska KANSKE komma in keramiska bromsar.. Dessutom läste ja att dom har klockar 7.34 redan nu.. Så kolla Wikipedias lista eller googla så hittar du SÄKERT!!!

och visst är koenigsegg än FANTASTISK bil.. Ja sa aldrig att den är sämmre än GTR men att gämföra dom bilarna är som att gemföra en Nissan micra och en Porsche Cayenne turbo.. De är helt änkelt GTR som vinner ENLIGT MIG och du har säkert annan åsikt... Uppskattar att folk talar som dom tycker och inte för att flyta med i strömmen wink Ha de så bra big_smile

Senast redigerat av Zapust (28 februari 2008)

Daniel kabat -
Takashi Got VTEC?
8 mars 2008 · 1 593 Inlägg

Det svenska priset är nu satt på GTR:en, den kommer att kosta från 724 000 kr. smile

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
8 mars 2008 · 651 Inlägg

Ah, som hittat! Tror jag tar 2, en rosa och en pippi-gul..

AeroMalm BMW fantast
9 mars 2008 · 1 172 Inlägg

det är ett högt pris för normala arbetare, emn iten så farligt o man ser det presntanda mässigt faktiskt.-.. måste avra en av dom mest prisvärda bilarna någonsin

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Zapust
9 mars 2008 · 91 Inlägg

Ja dom har lagt upp förhandsbokning på AMS nu (automotorsport) och den absolut full tankade versionen (black series) kommer kosta(MED SKATTER, MOMSER, registrering OCH LEVERANS) 762.000 SEK..

Extremt billigt tycker jag iallafall!!!
Grundversion: 724.000 SEK
Premium Edition: 743.000 SEK
Black Edition: 762.000 SEK

Handpenning blir 5,000 euro (Strax under 50 000 kr) (euro = x 9,7)

Senast redigerat av Zapust (9 mars 2008)

Daniel kabat -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang