3658
Sök

Ford Focus - Motorlampantändes och bilen stendog under körning

3 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Hejsan, Liten bakgrund. Igår mitt under körning började ABS + Antisladd system lampan lysa under körning (ca 10 min efter start). Efter att bilen fått stå i garage ca 6 timmar så var det OK igen.

Idag när vi var ute och körde så efter ca 20 min började bilen "hacka" och gav inte gas samt att "motorelektronik lampan" började lysa. Vi fick rulla in till vägkanten med varningsblinkers på. Efter ca 10 min så kom bilen igång utan varningslampor men man känner att bilen "hackar" (går inte på alla cylindrar?)

Snälla, vet ni vad det kan bero på?? Alla tips är välkommna.

ps, som ni förstår är jag ingen "bilfantast" och vet knappt hur man byter tändstift på bilen, så jag ber om ursäkt för att det inte är så utförligt förklarat.

3 235 Inlägg
6 januari 2008
Suffercity skrev:
Hejsan, Liten bakgrund. Igår mitt under körning började ABS + Antisladd system lampan lysa under körning (ca 10 min efter start). Efter att bilen fått stå i garage ca 6 timmar så var det OK igen.

Idag när vi var ute och körde så efter ca 20 min började bilen "hacka" och gav inte gas samt att "motorelektronik lampan" började lysa. Vi fick rulla in till vägkanten med varningsblinkers på. Efter ca 10 min så kom bilen igång utan varningslampor men man känner att bilen "hackar" (går inte på alla cylindrar?)

ps, som ni förstår är jag ingen "bilfantast" och vet knappt hur man byter tändstift på bilen, så jag ber om ursäkt för att det inte är så utförligt förklarat.

Du skrev att det är en Ford, så där har du problemet...

3 235 Inlägg
6 januari 2008
Okej, allvar...

Om du inte är bilkunnig, så föreslår jag att du lämnar in den på verkstad för diagnostik/felsökning. Det verkar ju vara ett elfel nånstans...

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
6 januari 2008
engolf skrev:
Suffercity skrev:

Du skrev att det är en Ford, så där har du problemet...

*suck* svara vettigt istället!

On topic: Det kan kanske vara LMM på den som sagt sitt?(luftmassemätaren)

Allt för den där jävla hatten!

Sök